نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
پیش‌بازی میلان - اینتر (کوپا ایتالیا ۲۰۲۲-۲۰۲۱)
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

میلان و اینتر همشهری‌های همیشه این فصل علاوه بر سری‌آ در نیمه‌نهایی جام‌حذفی هم به مصاف هم خواهند رفت.

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه سن‌سیرو، میلان و اینتر در دربی دلامادونینا به مصاف هم خواهند رفت. دو تیم همشهری در نیمه‌نهایی جام‌حذفی ایتالیا مقابل هم قرار خواهند گرفت و همانند سری A بر سر قهرمانی این تورنمنت هم مبارزه خواهند کرد.

میلان؛ روحیه دربی قبلی

فعلاً میلان روی دور شانس است، چرا که در سری A هر مرتبه متوقف شدند اینتر هم نتیجه نگرفت تا صدر جدول را به همشهری واگذار نکنند. با این حال موقعیت روسونری در صدر در خطر است و حتی ناپولی و یوونتوس هم شانس قهرمانی دارند. با این حال تیم استفانو پیولی دل به موفقیت در جام‌حذفی هم بسته. میلانی‌ها که ۱۹ سال است در جام‌حذفی قهرمان نشده‌اند مثل لیگ برای این قهرمانی هم عطش دارند. مزیت روسونری در آستانه دربی دلامادونینا روحیه‌ای است که از برد اوایل فوریه گرفتند.

اینتر؛ پایان ماه تلخ

اوضاع در قسمت آبی شهر میلان چندان مساعد نیست. افعی‌ها که صدر جدول را از دست دادند و در دربی دلامادونینا هم باختند، ۴ بازی آخرشان را نبرده‌اند و به وضوع افت کرده‌اند. بعد از این ۴ بازی که همگی در ماه فوریه بود، روز اول ماه مارس به مصاف میلان خواهند رفت. سیمونه اینزاگی که خودش با لاتزیو قهرمان جام‌حذفی ۳ سال پیش هم شد، می‌خواهد هرطور شده در اولین فصل با اینتر هم جام بگیرد. با این حال تیم او ماه قبل بدجور در دربی غافلگیر شد و حالا ۲ نبرد حساس در نیمه‌نهایی جام‌حذفی در پیش دارد.

آخرین جدال
در ابتدای همین ماه فوریه، در دیدار برگشت سری A ایتالیا، اینتر مقابل میلان ۲-۱ شکست خورد. پریشیچ برای اینتر و ژیرو (۲ مرتبه) برای میلان گل زدند.

آمار بازی
۲۳۰) در ۲۳۰ دربی دلامادونینا، اینتر ۸۴ برد کسب کرده و میلان ۷۸ بازی را برده. در ۶۸ بازی هم دو تیم به تساوی رسیده‌اند.
۲۵) در ۲۵ نبرد میلان و اینتر در جام‌حذفی ایتالیا ۸ مرتبه اینتر برنده شده، ۱۰ مرتبه میلان به پیروزی رسیده و ۷ بازی هم مساوی شده است.
۲) در ۲ دهه اخیر ۲ مرتبه میلان و اینتر در جام‌حذفی به مصاف هم رفته‌اند که هرکدام یک مرتبه پیروز شده است.
۷) اینتر با ۷ قهرمانی در جام‌حذفی بعد از یوونتوس و رم سومین تیم پرافتخار است، در حالی که میلان ۵ جام گرفته و ۶ تیم بالاتر از آن‌ها قرار دارند.
۱۰) در ۱۰ دربی اخیر، میلان فقط ۲ مرتبه برنده شده و اینتر ۶ برد داشته، در حالی که ۲ بازی با تساوی خاتمه یافته است.
۱۴) میلان ۱۴ مرتبه به فینال جام‌حذفی ایتالیا رسیده، در حالی که اینتر ۱۳ مرتبه در این فینال حاضر شده است.
۱۴) یک اوکراینی برترین گلزن تاریخ دربی دلامادونینا است. آندری شوچنکو اسطوره میلان در این دیدار ۱۴ مرتبه دروازه اینتر را باز کرده.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آریا IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    میلان 2 1 اینتر
  • مهدی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    اینتر ۳ میلان ۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی