پژمان جمشیدی باید نامزد ریاست جمهوری شود/ مدیران رئال و بارسا کور هستند که طارمی را نمی‌بینند!/ کاش استقلالی‌ها سراغ بازیکن دیگر می رفتند!
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

مهراب قاسمخانی هنرمند پرسپولیسی کشور معتقد است از اینکه استقلال ضعیف می‌شود خوشحال است ولی دوست ندارد ۲ بازیکن این تیم به سربازی بروند.

امید یوسفیان؛ محراب قاسم خانی نویسنده و طنزپرداز مطرح کشور یکی از هنرمندانی است که به شدت فوتبال را دنبال می‌کند و برای خودش یک پا کارشناس فوتبال است. بعد از مدت‌ها فرصتی دست داد تا با قاسم خانی گپ و گفتی فوتبالی بزنیم، هرچند صحبت‌های ما در پایان به جشنواره و سیمرغ نگرفتن پژمان جمشیدی کشیده شد. گفت‌وگوی اختصاصی خبرورزشی را با مهراب قاسم خانی در ادامه می‌خوانید.

اوضاع پرسپولیس را در این فصل چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم اوضاع پرسپولیس خوب است. تیم از ابتدای فصل مشکلات زیادی داشت که عمده آن مثل همیشه به عدم مدیریت صحیح و البته نبود مدیران کاربلد در فوتبال برمی‌گشت. اینکه پرسپولیس بعد از ۵  قهرمانی متوالی و ۲ بار رسیدن به فینال آسیا، حتی نمی‌تواند بازیکنانش را حفظ کند، فاجعه است. چند مهره اصلی و تاثیرگذار ما جدا شدند و به نظرم بازیکنانی که به پرسپولیس آمدند، با وجود اینکه در تیم‌های قبلی خودشان ستاره بودند ولی در پرسپولیس هنوز جواب ندادند. با این حال اوضاع آنقدر هم بد نیست و همچنان در کورس قهرمانی قرار داریم و البته به نظر خودم شانس اصلی قهرمانی محسوب می‌شویم.

ولی استقلال در این فصل هنوز شکست نخورده و ۵ امتیاز هم از پرسپولیس بیشتر دارد

بله همه این مسائل را می‌دانم ولی ۵ امتیاز چیزی نیست که در طول ۱۱ بازی نشود آن را جبران کرد. به خصوص اینکه یک بازی مستقیم هم با استقلال داریم. البته بگویم در اینکه استقلال با فرهاد مجیدی تیم خوبی شده و نتایج فوق العاده ای گرفته، شکی نیست و اتفاقا این موضوع که پرسپولیس رقیب قدرتمندی دارد، اتفاق خوبی است. با این حال به نظرم پرسپولیس هم کادرفنی و هم بازیکنان با تجربه ای دارد که قهرمان شدن را بلدند و می‌دانند چه کارهایی باید انجام دهند. در هرصورت من به عنوان یک پرسپولیسی دوست دارم تیم محبوبم قهرمان شود و فکر می‌کنم این اتفاق رخ می‌دهد. اصلا می‌دانی چیست؟ باید تعداد قهرمانی‌های متوالی ما به عدد مقدس ۶ برسد تا هم این عدد جاودانه شود و هم به ما پرسپولیسی‌ها بچسبد. (با خنده)

این روزها بحث سربازی۲ بازیکن استقلال بسیار داغ است. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

اول بگویم خب به عنوان یک پرسپولیسی، از اینکه تیم رقیب ضعیف می‌شود، خوشحالم  چون به نفع تیم محبوبم تمام می‌شود. ولی در کل دوست ندارم این بازیکنان به سربازی بروند. به نظرم حیف است ۲ مدافع استقلال یا کلا هر فوتبالیست دیگری که به بالاترین سطح در تخصص خود می‌رسند و حتی به تیم ملی دعوت می‌شوند، ۲ سال از بهترین سال‌های زندگی خود را به این شکل بگذرانند. می‌دانم خیلی از فوتبالیست‌های ما مثل احمد نوراللهی، امید عالیشاه، سروش رفیعی و ... همین شرایط را داشتند و به سربازی رفتند، ولی به نظرم باید قوانینی بگذارند که بازیکنان ملی کار راحت تری داشته باشند.

از آنطرف هم استقلالی‌ها به کارت معافیت وحید امیری اعتراض کردند.

من فکر می‌کنم وحید سال‌هاست که در فوتبال ایران بازی می‌کند و اگر مشکلی داشت، قطعا جلوی بازی کردنش را می‌گرفتند. من فکر نمی‌کنم مظلوم تر از وحید امیری داشته باشیم . امیری غیر از اینکه فوتبالیست بسیار خوبی است، انسان خوبی هم هست و مثل او کم پیدا می‌شود. استقلالی‌ها کاش حداقل به وحید امیری گیر نمی‌دادند و سراغ بازیکن دیگری می‌رفتند.

می‌دانم ارتباط بسیار خوبی با مهدی طارمی‌دارید. حتما می‌دانید که مهدی ۲ سال به طور کلی فوتبال را کنار گذاشت و به سربازی رفت. شاید اگر این ۲ سال نبود و یا حداقل می‌توانست در تیمی‌بازی کند، الان طارمی‌را در تیمی‌بزرگ تر می‌دیدیم. نظر شما در این خصوص چیست؟

دقیقا همینطور است و من با شما موافقم. هرچند به نظرم همین حالا هم مهدی کابوس مدافعان اروپایی شده و حسابی می‌درخشد. من فکر می‌کنم، مدیران رئال و بارسا کور هستند که مهدی و درخشش بی نظیرش را نمی‌بینند و دنبالش نمی‌آیند. هرچند پورتو تیم کوچکی نیست ولی لیاقت مهدی بازی در تیمی‌به مراتب بزرگتر است و امیدوارم سال بعد این اتفاق بزرگ بیفتد.

در مورد اختلاف طارمی‌و اسکوچیچ با مهدی صحبتی نکردید؟

من کلا در کار خودم هم اصلا در این مسائل دخالت نمی‌کنم. بارها در مورد مسائل مختلف با مهدی حرف زدم ولی حتی یکبار هم در این مورد، از او چیزی نپرسیدم. به هرحال خوشحالم مشکلی که وجود داشت، حل شد و مهدی به تیم ملی برگشت.

صحبت از تیم ملی شد، نظر شما در خصوص تیم فعلی و البته عملکرد اسکوچیچ چیست؟

تیم ملی که خیلی عالی نتیجه گرفته و ما کلی کیف کردیم. به نظرم تیم فوق العاده ای داریم و همه چیز به خوبی پیش رفت و بدون استرس راهی جام جهانی شدیم. اسکوچیچ هم نشان داد که مربی خوبی است. من همیشه از طرفداران کیروش در تیم ملی بودم و معتقدم او بود که یک شخصیت بین المللی به تیم ملی و بازیکنان ما داد. باعث شد تا خیلی از بازیکنان ما به فوتبال اروپا بروند و الان داریم نتیجه اش را می‌بینیم.

با وجود نتایج خوب، عده ای از تغییر اسکوچیچ صحبت می‌کنند. نظر شما چیست؟

با این نتایجی که اسکوچیچ گرفته خب حقش است در جام جهانی هم روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند. من به طور کلی می‌گویم که اگر هم قرار است اسکوچیچ را عوض کنند، باید مربی تاپ جهانی بیاورند که از کیروش و برانکو هم بهتر و بزرگتر باشد. ولی اگر قرار است به جای اسکوچیچ مربی معمولی یا مربی ایرانی بگذارند، خب خودش بهترین گزینه است.

پژمان جمشیدی برای سومین بار کاندید دریافت سیمرغ شد ولی دستش به جایزه نرسید. نظر شما در مورد این موضوع چیست؟

پژمان دوسست عزیز من است و خب من به شخصه خیلی دوست داشتم که او سیمرغ را ببرد.ولی اگر بخواهم در مورد بازیگران و یا فیلم‌ها حرفی بزنم، چون هیچکدام از فیلم‌های جشنواره را ندیدم، نمی‌توانم بگویم حقش بود که سیمرغ بگیرد یا نه. پژمان مسیر فوق العاده سختی را طی کرد تا به این جایگاه رسید که الان جزو پرکارترین و پول ساز ترین بازیگران سینمای ایران است. روزی که او را برای بازی در سریال پژمان انتخاب کردیم، خیلی از همکاران ناراحت و عصبانی شدند، مصاحبه کردند و علیه ما و خود پژمان موضع گرفتند. هرچه گذشت، انتقادها و برخوردهای بد با جمشیدی که از فوتبال آمده بود، بیشتر شد ولی رفتار پژمان فوق العاده بود. به نظرم الان با بازی‌ها و عملکردش دهن خیلی‌ها را بست. می‌دانم اوایل کارش از پیشنهادات مالی بسیار خوب گذشت تا نقش‌های درستی انتخاب کند. این کار بسیار سختی است و هرکسی نمی‌تواند از آن‌ها پول‌ها بگذرد. پژمان ولی گذشت، چند سال تئاتر کار کرد و الان تبدیل به بازیگری شده که خیلی‌ها برایش سر و دست می‌شکنند. هم کمدی و هم جدی را به خوبی بازی می‌کند و جزو پول ساز ترین و پرطرفدارترین بازیگران فعلی سینمای ایران است.

پژمان بالاخره می‌تواند سیمرغ بگیرد؟

وقتی چند بار کاندید می‌شود، یعنی مسیرش را درست انتخاب کرده و تلاش زیادی برای رسیدن به اهدافش کرده است. من شک ندارم که در آینده سیمرغ می‌گیرد، چون در سینما و بازیگری هنوز راه زیادی در پیش دارد.

به نظر شما پژمان فوتبالیست بهتری بود یا الان بازیگر بهتری است؟

نمی‌شود با قاطعیت نظر داد. پژمان فوتبالیست بزرگ این مملکت بود و در تیم ملی حضور داشت. بدشانس بود که با یکی از بهترین‌های تاریخ یعنی مهدی مهدوی کیا، هم پست شد و به همین دلیل نتوانست بازی‌های ملی زیادی انجام دهد. در سینما هم که درخشان است. من می‌خواهم به او پیشنهاد دهم چند سال دیگر رئیس جمهور شود، چون قطعا رای می‌آورد. البته فکر کنم قبلش او را رد صلاحیت کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • دورهمی سرخ IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    لنگیا چطور برای خودشون نوشابه باز میکنن بهترین فوتبالیست بهترین بازیگر...... فامیل بازی و باندبازی و رفیق بازی از فوتبال به سینما و از سینما به فوتبال
    • مجهول الهویه DE ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      همیشه ورزشکارانی هستند که استعداد بازیگری دارند. معروفترین نمونه ایرانیش مرحوم محمدعلی فردین است. باندبازی؟ یک کم فکر کنید و اینقدر نسنجیده حرف نزنید فراموش نکنید الان یک کمدین شده نماد مقاومت. دیگران را دست کم نگیرید.
    • سرباز یزدانی و مردامند IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      اسم تیم تو هجی کن آخرش میشه لال .... از حسادت نمیدونید چیکار کنید خدا رو شکر که پرسپولیسیم
    • 6تقلال IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      خوب حالا چراشماکیسه کشای وطن فروش دارین می سوزین پرسپولیسی درموردپرسپولیسی نظرداده تازه چیزبدی درباره شماکیسه کشا نگفته که تازه ازنرفتن دوکیسه کش به سربازی هم حمایت کردن پس چراشماهابازدارین اتیش میگیرین واقعاثابت میشه که کیسه کش حسودهستین
  • لنگی کیسه کش IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    شما یه نگاه به سلبریتیهای استقلالی و پرسپولیسی بکنیدخداوکیلی🤣🤣🤣🤣🤣
  • امید IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    ازشماانتظاربیشتره که درست صحبت کنی واقعا این چه طرزصحبت کردنه بعدم آخه طارمی رئال بارسا مگه فیلم هندیه
    • 6تقلال IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      اگه می گفت فرنازشمابایدتوپ جمع کن بشه خوب میشدبراتون کیسه کشای حسود به امیدخداامسال هم قهرمان بشیم تاسوزشتون به6سال برسه وتمام ایران بهتون بخندن
    • یییبی IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      ببین فرناز توپ جمع کن که افتخاراتش از شما بیشتره 😂تواین چند هفته چیزی به غیر از فرناز فرناز کردن ازتون ندیدم :) بعد بابامسودتون از اول فصل تاحالا ۱ بار نیومدین صدر
  • رضا IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    امیری مظلوم؟ اتفاقا تو این مملکت یک عده با مظلومیت تمام قوانین زیر پا گذاشتن و حتی به ثروتهای هنگفت رسیدن و پدر غیر مظلوم ها هم دراوردند، ادمهای مظلوم مثل...
  • آرمین IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    اینم یه ب ظاهر هنرمند " پرسپولیسی شما ادبیاتشو ببین تیم شم همونجوره
  • فرهاد IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    آره توام بهترین نویسنده دنیایی فقط کسی تورا کشف نکرده
  • کوهمره_جروق IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    من پرسپولیسی هستم ولی از ضعیف شدن استقلال هیچ وقت خوشهال نمیشم.چون قهرمانی وقتی ارزشش میره بالا که استقلال قوی باشه.لذتش تو هیجان هست.این که میگم شاید خیلی ها درک نکنند.
  • علی IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    من یک تاجی هستم اما از شخصیت و هنر مهراب خان خیلی خوشم میاید . مهراب خان خیلی دوستت دارم .
  • me US ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    that is all we need another actor/clown as president like Ukraine

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی