چرا توخل دروازه‌بان چلسی را برای ضربات پنالتی عوض کرد؟/ تصمیم احساسی یا منطقی؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وقتی توماس توخل تصمیم به تعویض دروازه بان چلسی گرفت، بسیاری متعجب شدند اما او دلایلی برای این تصمیم داشت.

کپا آریسابالاگا دروازه بان چلسی تبدیل به سوژه اصلی بازی فینال جام اتحادیه شد. او جایگزین ادوارد مندی در آخرین دقایق وقت‌های اضافه بازی مقابل لیورپول شد تا در ضربات پنالتی به تیمش کمک کند.

اما این تصمیم توماس توخل سرمربی چلسی یا نتیجه معکوس مواجه شد چرا که آبی‌ها زمانی باختند که کپا نه تنها هیچ پنالتی‌ای را مهار نکرد بلکه ضربه پنالتی آخر تیمش را نیز به آسمان زد تا بازی به سود لیورپول به پایان برسد.

توماس توخل معتقد بود کپا متخصص پنالتی گرفتن است و در دقیقه ۱۱۹ دیداری که بدون گل در جریان بود این دروازه‌بان اسپانیایی را به بازی آورد با وجودی که مندی در جریان بازی عملکردی فوق‌العاده از خود نشان داد و یکی از عوامل اصلی به گل نرسیدن تیم لیورپول بود. لیورپول هر ۱۱ پنالتی خود را به گل تبدیل کرد از جمله آخرین پنالتی که کلهر دروازه‌بان این تیم توانست به گل تبدیل کند اما بعد از او کپا پشت پنالتی چلسی قرار گرفت و توپ را به بالای دروازه زد.

توخل پیش از این در سوپرجام اروپا در بازی مقابل ویارئال همین تعویض را انجام داده بود و آنجا کپا با مهار چند پنالتی ویارئال به برنده شدن چلسی کمک کرد. کپا با اینکه جایگاه خود را در ترکیب اصلی چلسی از دست داده و نیمکت‌نشین مندی شده است اما برای آبی‌ها یک متخصص مهار ضربات پنالتی به شمار می‌رود و از این نظر پاییز گذشته با گرفتن هفتمین پنالتی توانست رکورد پتر چک دروازه‌بان سابق چلسی را در این زمینه بکشد. اما کپا نتوانست هیچکدام از ۱۱ پنالتی قرمزهای آنفیلد را در ورزشگاه ومبلی مهار کند و در نهایت نیز باخت چلسی به نام او و تصمیم توماس توخل ثبت شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سعید IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    کدام دروازه بانی پنالتی گریه ،اما در بازی دیشب پنالتی های بازی کنان لیور پول اکثرا عالی بود وزاویه زیادی داشت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی