دوست نداشتم در استقلال بمانم/ امسال بهترین فرصت برای قهرمانی استقلال است
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سرور جپاروف هافبک ازبکستانی سابق استقلال معتقد است این تیم می‌تواند امسال قهرمان لیگ شود.

امید یوسفیان؛ در همه این سال‌ها یکی از انتقادهایی که فوتبال ایران و باشگاه‌هایی مختلف وارد می‌شد و هنوز هم می‌شود، مربوط به بازیکنان خارجی بود که به فوتبال ایران می‌آیند. در سال‌های اخیر به وضوح دیدیم بازیکنان خارجی که به فوتبال ما آمدند، کیفیت آنچنانی نداشتند و حتی بعضی از آن‌ها از بازیکنان ایرانی ضعیف تر بودند. با این حال بودند بازیکنان باکیفیت خارجی که در به فوتبال ایران آمدند و درخشیدند. سرور جپاروف هافبک ازبکستانی که سابقه انتخاب به عنوان مرد سال آسیا را هم در کارنامه دارد، یکی از بهترین خارجی‌هایی بود که وارد فوتبال ایران شد. جپاروف در هر دو تیم استقلال و سپاهان سابقه بازی کردن دارد نزد هواداران این دو تیم هم بسیار محبوب است. به بهانه پیوستن دو بازیکن ازبکستانی به فوتبال ایران، بد ندیدیم به سراغ جپاروف برویم و گپ و گفتی با او انجام دهیم. گفتوگویی اختصاصی خبرورزشی را با هافبک ازبکستانی سابق استقلال در ادامه می‌خوانید.

این روزها مشغول چه کاری هستی؟

خب مدتی است که من وارد عرصه مربیگری شدم و در حال حاضر هم در تیم لوکوموتیو تاشکند در کشورم فعالیت دارم. می‌خواهم به کارم در مربیگری ادامه بدهم و به موفقیت برسم. می‌دانم مربیگری با دوران بازی کاملا فرق می‌کند و برای تبدیل شدن به یک مربی خوب و حرفه ای باید خیلی چیزها یاد بگیرم و سخت تلاش کنم.

بازی‌های لیگ ایران را دنبال می‌کنی؟

بله همیشه بازی‌ها را می‌بینم و لذت می‌برم. ایران لیگ قدرتمندی دارد و بازیکنان با کیفیتی در ایران بازی می‌کنند. فکر می‌کنم رقابت جذابی بین استقلال، پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی در جریان است، هر چند به نظرم با توجه به وضعیت موجود، شانس استقلال و پرسپولیس برای قهرمان شدن بیشتر از سایر تیم‌هاست.

تیم سابقت استقلال در حال حاضر صدرنشین لیگ ایران است. نظرت در مورد این تیم استقلال چیست؟

خب من می‌دانم که فرهاد مجیدی بازیکن بزرگی در استقلال بوده و امسال هم در مربیگری نتایج بسیار خوبی به همراه استقلال کسب کرده است. اینکه استقلال در این فصل بهترین خط دفاعی و خط حمله را دارد و همچنین تا به حال باختی را متحمل نشده، نشان می‌دهد بازیکنان استقلال به هماهنگی و درک خوبی از هم رسیده‌اند و این موضوع کاملا مشخص است. استقلال در هر پست بازیکنان بسیار خوبی دارد و دست کادر فنی این تیم برای انتخاب تاکتیک‌های مختلف باز است.

استقلال 9 سال است که نتوانسته قهرمان لیگ شود، به نظرت در این فصل این اتفاق می‌افتد؟

کار سخت است ولی این تیم استقلال پتانسیل قهرمانی در این فصل را دارد. در واقع من فکر می‌کنم امسال بهترین فرصت برای قهرمان شدن استقلال است و این تیم شانس بسیار خوبی برای کسب جام قهرمانی خواهد داشت.

از بازیکنان ازبکستانی که به تازگی وارد لیگ ایران شدند چقدر شناخت داری؟

من کاملا آمانوف و تمیروف را می‌شناسم چون سال‌ها در لیگ ازبکستان بازی کردند و در تیم ملی هم حضور دارند. هر دو بازیکن، فوتبالیست‌های فوق العاده ای هستند و می‌توانند در فوتبال ایران موفق شوند. آمانوف تکنیکی و شوت زن است و تمیروف هم شم گلزنی بالایی دارد و بسیار با استعداد است. به نظرم  هر دو بازیکن ازبکستانی که به تازگی به فوتبال ایران آمدند، می‌توانند به ستاره‌های لیگ ایران تبدیل شوند و من برای هر دو آرزوی موفقیت در چالش جدید زندگی فوتبالی شان دارم.

با اینکه سال‌های زیادی در استقلال بازی نکردی ولی هنوز هم هواداران این تیم به تو علاقه دارند. با استقلالی‌ها در ارتباط هستی؟

خب این علاقه دوطرفه است. خیلی‌ها هنوز به من پیغام می‌دهند و محبت می‌کنند. برای استقلال و هوادارانش آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم این تیم امسال بتواند بعد از سال‌ها  قهرمان شود.

دوست نداشتم در استقلال بمانم/ امسال بهترین فرصت برای قهرمانی استقلال است

وقتی از استقلال جدا شدی، حرف و حدیث‌های زیادی در مورد نحوه جدایی تو از استقلال مطرح شد. تقریبا همه در استقلال دوست داشتند تو در این تیم بمانی. واقعا چه کسانی مقصر جدایی تو از استقلال بود؟

کسی مقصر جدایی من از استقلال نبود. من خودم دوست نداشتم به کارم در استقلال ادامه دهم و در این تیم بمانم. واقعیت این است که می‌خواستم به کشورم برگردم و نزدیک خانواده ام باشم. این یک تصمیم کاملا شخصی بود و بعد از مشورت با خانواده ام آن را گرفتم.

تیم ملی ایران هم با اقتدار توانست راهی جام جهانی شود، در این خصوص چه نظری داری؟

خب ایران فوتبال با ثباتی دارد و به لحاظ بازیکن هم در سطح بالایی قرار دارد. پتانسیل فوتبال ایران بالاست و تیم ملی شما یکی از بهترین‌ها در سطح آسیاست. خوشحالم که ایران را در جام جهانی می‌بینم و امیدوارم در بازی‌های جام جهانی نتایج خوبی بگیرد و موفق باشد. ایران هواداران زیادی دارد که عاشق فوتبال هستند و به بازیکنانشان انرژی و انگیزه زیادی می‌دهند. به نظرم مردم ایران شایسته این هستند که تیم ملی شان در جام جهانی حاضر باشد.

حرف پایانی.

ممنون از تماس شما. می‌خواهم از همه هواداران فوتبال در ایران تشکر کنم که وقتی در کشور شما بازی می‌کردم و همینطور حالا، احترام زیادی برای من قائل بودند و من از لطف آن‌ها سپاسگزارم. بهترین آرزوها را برای مردم ایران دارم و امیدوارم همیشه موفق باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • حسین استقلالی دوآتشه IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    وقتی که متن مصاحبه جباروف را می خوانی لذت میبری چون قشنگ وهوادار پسند صحبت کرده اما تیترهای خبر ورزشی بدجوری توذوق هواداران استقلال می‌زند به نظرم برای تخریب استقلال این تیترها انتخاب می‌شوند با وجود اینکه جباروف اظهار داشت که من به علت مشکلات خانوادگی یا نزدیک به خانواده استقلال را ترک کردم ولی تیتر خبرورزشی را ببینید که نوشته دوست نداشتم در استقلال بمانم واقعا مسخره است این روزنامه کينه شتری دارد با استقلال
    • سوزش گلات NG ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      بازم صد رحمت به این روزنامه...یه سریا کلا میگفتن جپارف رو وزیر فراریش داد🤣🤣🤣
  • یه ایرانی IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    اینکه فراریش داده بودن! هیچی یه سال اومد پول حسابی بگیره بره ...
  • تیر غیب GB ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    با درود،بفرما این هم یک سند از دروغگوییِ نانِ دربار خورده ها ! واقعاً نانِ دربار چه حرامی بود که این بینوایان را به مقامِ "جامعِ جمیعِ رذائل رساند" جپاروف بی خبر از دروغ و تهمتِ رذلانِ فوتبالِ کشور در کمالِ صداقت و صفا میگوید:"نمیخواستم در استقلال بمانم" آنگاه این حزبِ منحرف از اصول ورزشی و این گروهکِ خوارج فوتبالی چه تهمتها که به ساحتِ مقدسِ پرسپولیس نزدند.مانند نوارِ ضبط صوت مکرر تهمتهای بی اساس آقایان هوادارِ تیمِ دربار مسلک نمیخواهید از پرسپولیس و هوادارانش عذر بخواهید؟ آیا گذرتان اتفاقی هم به کویِ شرم نیافتاده؟ آیا وقاحت و بیحیایی پیش نیازِ هواداری از استقلال است؟
    • حبیب IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      ساحت مقدس تیمتان رو دیدیم که سرپرستتان افشین سوتی تو تیم ملی دنبال دلال بازی بود . جمعش کن بولینگ باز و قماربازان اشرف .
    • تیر غیب GB ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      با درود،حبیبِ محبوب اصل را گذاشتی به فرع چنگ انداختی.در بارهء فراری دادنِ جباروف توسطِ پرسپولیسی ها نظر نداشتی؟دامنِ پرسپولیس از این تهمت مبری بود و اکنون واضح شد.باور کن برادرِ طومار نویسِ شهرِ ما نیز بتواند از دست او به فلکِ پنجم میگریزد!
    • کیسه حقیر NG ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      دیگه دستشون رو شده فقط دارن زور الکی میزنن که بگن کار وزیر بود ما باور کنیم:)
    • Amir perspolisi IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      حرف دل منو زدی تیر غیب عزیزم دمت گرم دمت گرم دمت گرم ❤
  • شمسعلی. GB ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    تیر غیب جان اینان سالهاست که شرم را خوردند و حیا را قی کرده اند رفتار دور از شان مدیر عامل ۷۵ ساله شان را دیدی واقعا انتظاری از اینها داری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • تیر غیب GB ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      با درود،شمسعلی جان باید تلاش نمود بلکه فریب خوردگانِ اردوگاهِ استقلال را از قرار گرفتن بر سرِ دوراهی نجات داد.اکثری از این فریب خوردگان بچه های خوبی هستند ولی نمیدانند مافیای آبی با فوتبالِ کشور چه ها کرده.نمیدانند داوران از ترسِ تیمسار های بزرگ ارتشتار چه سود های حق بر باد ده زده اند.تلاش میکنم هوادارانِ نانِ دربار خورده ها را از دامنِ پوتین گرفته به دامان مردم بازگردانم
  • هادی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    این کیسه کشا یه دروغ رو انقدر تکرار میکنن که خودشون هم اونو باور میکنن مگه شماها نمیگفتین سلطانیفر باعث شده که این رفته چیشد پس اینکه میگه من خودم ارامش خونواده مو به کیسه ترجیح دادم و رفتم خدا میدونه تو این ۵ سال با این روش چقدر باج از وزیر گرفتین و چقدر تیغ زدین حرومتون باشه به امید خدا به زودی زود خدا دروغگویان سربازی از مدیر و وکیل و مربی...رسوای عالم کنه خداشاهده من نمیدونم انالیزور تیممون کیه شما آنالیزورتونو شیر میکنین میفرستین تو کنفرانس مطبوعاتی شاید الان خوشایندتون باشه ولی همین آدم دروغهای شما رو تو اولین چالش،که براش پیش بیاد رو میکنه و روسیاه عالم میشین
    • کیسه حقیر NG ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      حتی گزارش شده سوراخ شدن لایه ازون هم کار وزیر بوده🤣🤣🤣
  • پسر کورد7693 IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    هادی جان خوبی داداشم. تمام عالم میدونن شخص سلطانیفر چه خدمات ارزنده ای به پیروزی کرد. از طارمی و جامهای اسنپی و رد دوپینگ و هزاران مسایل دیگه. به تازگی هم قضیه امیری روشده که میگن محرمانه شسده یعنی چی واقع بین باشیم تمام بدنه فوتبال ایران فساد شده ولی سلطانی فر دیگه رسوای عالم بود . راستی شکوری کجاست
    • محمدرضا IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      ببین ب قول دوستانی دروغ رو اینقدر تکرار میکنید ک خودتون باورتون میشه.. اصلا معافیت وحید امیری چه ربطی به پرسپولیس و سلطانی فر داره؟؟؟ وحید امیری تو ابتدای مسیر که سطح اول فوتبال کشور بیاد معافیت گرفته. سال 91.. اون موقع چ ربطی داره آخه به پرسپولیس و سلطانی فر؟؟ بعد اینکه اونوقت سلطانی فر برای طارمی چیکار کرد؟؟ اینکه تو ی دیدار با اردوغان که خبر هاش هست، اون دیدار کاملا به چه دلایلی بود و اصلا ربطی نداره ک میگین برای پرسپولیس پا شدن رفتن باهاش مذاکره کنن، از اردوغان خواستن ریزه اسپور شکایتش رو پس بگیره، که پس گرفتن شکایت ریزه اسپور فقط منجر به کمتر شدن جریمه مالی میشد و ربطی به تنبیه انظباطی نداشت.. ک همونطور هم همه دیدن فیفا رای داد و پرسپولیس رو از دوتا پنجره نقل و انتقالاتی محروم کرد. فیفا میفهمی کجاست؟ کمیته انضباطی ما نیست ک با لابی گری رای بده.. اما خب اینقدر دروغاتون رو تکرار میکنید که باورتون شده... و در آخر اینکه، دوپینگ ما؟؟ 😳😅اونوقت کدوم دوپینگ؟ ؟باز چهارتا پیج تون خبرای چرت و دروغ تحویل تون میدن و باور میکنید.. دوپینگ دسته جمعی خودتون و شاح فرهاد و جک تری دی چطور؟😉
    • کیسه حقیر NG ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      همونطور که لیست کرونایی هاتون محرمانه بود، قضیه وحید امیری هم محرمانس:) حالا برو بسوز... اون ۵تا جامی هم که بردیم چه بخوای بپذیری چه نخوای ، از تلاش و زحمات بازیکنا و مربیان پرسپولیس بود...چطور همونموقع که میرفتین صدر فوتبال پاک بود ولی وقتی میرفتین زیر پرسپولیس سریعا فوتبال به لجنزار تبدیل میشد؟ یادتون که نرفته چند برابر پرسپولیس خرج میکردن و بازیکن خارجی می گرفتین در حالی که پرسپولیس با مشکلات مالی و پنجره بسته روبه رو بود؟خیلی دور هم نبود همون دروان بابا مسعود بود:) اخر فصل هم میبینیمتون سجادی و همه دارو دستش پرسپولیسی میشن
    • هادی IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      من نمیدونم شما واقعا کرد هستی ما از قدیم هر چی شنیدیم مربوط به جوانمردی کوردهای عزیز کشورمون ایران بوده منتهی شما فک کنم از این قوم عقب افتادی که به راحتی بی احترامی میکنی تهمت میزنی دروغ میگی وووو شکوری کجاست به نظرت خب خونه شه مدیر عوض شد باهاش کار نکرد دوپینگ چی فک میکنی یه تیم میتونه این همه سال دوپینگ کنه هیچکس نفهمه ما که تو این ۵سال مدام تو اسیا بودیم میگی جام اسنپی اینکه ۲ماه قبل یه بازی رو یه سازمان تدارک دیده یه تیم زودتر رفت تو اردو قبل فصل یه تیمم مربیش امادگی نداشت و با ترس رفتین ترکیه ما مقصریم تازه شم شما که ۲میلیارد خرج دادگاه کاس کردین اونا هم پرسپولیسی هستن در مورد طارمی هم فیفا رای داد ما و طارمی جریمه شدیم محروم شدیم شما میگین نه این جریمه درست نیس والله این عین مقاومت در فهمیدنه و اینو از ته قلبم میگم به خداوند بی همتا قسم تو این ۶ سال هر شری رو که خواستین دامن مارو بگیره از طرف خداوند به خودتون برگردونده شده منتهی از درکش عاجزین
  • پسر پرسپوليسي IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    اينو كه وزير فراري داده بود خخخخ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی