نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴
۱ |
۰
آدیداس با روسیه قطع همکاری کرد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کمپانی آدیداس اعلام کرد تا اطلاع ثانوی قرارداد همکاری خود با فدراسیون فوتبال روسیه را لغو خواهد کرد.

کمپانی آدیداس امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که همکاری خود با فدراسیون فوتبال روسیه را به حالت تعلیق در آورده و فعلا تمایلی به ادامه پروسه تولید البسه برای تیم‌های فوتبال این کشور را ندارد. سخنگوی آدیداس امروز در بیانیه‌ای کوتاه به انتشار این خبر پرداخته و تمایلی به ارائه جزئیات در این رابطه نشان نداد. این تصمیم در راستای سیاست‌های اتخاذ شده توسط نهادهای ورزشی برای قطع روابط با نهادها و شرکت‌های وابسته به روسیه در پی حمله اخیر این کشور به اوکراین است.

همچنین فیفا و یوفا نیز روز دوشنبه اعلام کردند که باشگاه‌ها و تیم‌های ملی روسیه از شرکت در تمامی رقابت‌های فوتبال خود تا اطلاع ثانوی محروم می‌شوند. آدیداس از سال ۲۰۰۹ لباس‌های تیم‌های ملی روسیه را تولید می‌کند و در سال ۲۰۱۸، فدراسیون فوتبال روسیه و آدیداس همکاری خود را تا سال ۲۰۲۲ تمدید کردند. 

آدیداس در سال ۲۰۲۱ حدود ۵۵۰ میلیون دلار در روسیه فروش داشته، اما از این رقم هنگفت گذشته تا اینگونه اعتراض خود را به جنگ اخیر در اروپا اعلام کند. آدیداس سابقه طولانی همکاری با بلوک شرق سابق را داشته و آنها در گذشته و در دهه ۱۹۸۰ لباس تیم اتحاد جماهیر شوروی را نیز تولید می‌کردند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فقط کفش ملی IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    این آدیداس خیلی نامرده گمونم توی جام جهانی ۲۰۱۸ بود که ما رو هم تحریم کرده بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی