نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
۰ |
۰
لیگ قهرمانان آسیا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

خبرنگار عربستانی خبر روز گذشته روزنامه الریاضیة مبنی بر انتخاب سهمیه کشورها برای حضور در لیگ قهرمانان توسط فدراسیون ها را تکذیب کرد.

با تغییر تقویم برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۳–۲۰۲۴، بحث پیرامون نحوه انتخاب تیم‌های غرب آسیا برای حضور در این پیکارها بالا گرفته است. چرا که برخلاف فصول قبل، قرار است لیگ قهرمانان در سال ۲۰۲۳ همچون تقویم لیگ‌های اروپایی و غرب آسیا برگزار شود اما در آن مقطع، دو فصل فوتبالی در کشورهایی همچون ایران، عربستان و... به پایان رسیده و ساز و کاری برای تعیین سهمیه کشورها مشخص نشده است.

روز گذشته بود که روزنامه الریاضیة در خبری عجیب مدعی شد که تعیین تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳–۲۰۲۴ بدون توجه به جایگاه تیم‌ها در این دو فصل، به فدراسیون‌های عضو واگذار شده است. خبری که در همان زمان انتشار عجیب به نظر می‌رسید.

حالا احمد الامیر خبرنگار معروف عربستانی و مشاور حقوقی بین المللی در توئیتر خود این خبر را رد کرد. او در توییتر خود نوشت: روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون‌ها آزادی انتخاب باشگاه‌های شرکت کننده در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و AFC کاپ را می‌دهد. این گفته اصلا درست نیست. طبق مقررات اجرایی مسابقات، یک سری شرایط لازم برای شرکت در بازی‌های آسیایی وجود دارد.

سهمیه لیگ قهرمانان در دست فدراسیون؟؛ تکذیب شد!

وی ادامه داد: شرط اول؛ مطابق با استاندارد ورزشی است. این به معنای کسب یکی از مقام‌های مقدماتی مسابقات طبق آیین نامه اجرایی است که عبارتند از قهرمانی لیگ، قهرمانی جام حذفی، کسب رتبه‌های دوم تا چهارم در مسابقات لیگ داخلی.

احمد الامیر ادامه داد: شرط دوم نیز اخذ مجوز آسیایی است. دریافت مجوز آسیایی شرطی است که پس از رعایت استانداردهای ورزشی توسط باشگاه‌ها و کسب یکی از رتبه‌های درج شده در شرط اول، باید رعایت شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی