جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
۰ |
۳
چشم امید هواداران استقلال به ۳ ستاره
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با پیوستن سیاوش یزدانی و حسین مرادمند به تیم ملوان، حالا تمام امید هواداران استقلال به پای سه مدافع کنونی این تیم است.

جدایی دو مدافع شاخص آبی‌ها در هفته‌های پایانی لیگ بیست و یکم و در مقطعی که فرهاد مجیدی نیاز مبرمی به سیاوش یزدانی و حسین مرادمند داشت، سبب شده است تا کادرفنی به ناچار از روزبه چشمی در پستی غیرتخصصی و در خط دفاعی استفاده کند تا اینگونه کمبود بازیکن در این پست را جبران کند.

از سوی دیگر، آبی‌ها تنها دو مدافع تخصصی و باتجربه در جمع نفرات خود دارند. محمد دانشگر بازیکنی است که از ابتدای فصل برای تیمش به میدان رفته و در این پست جا افتاده است. اما داستان برای عارف غلامی و روزبه چشمی متفاوت تر است و آنها وظیفه سنگین تری را بر عهده دارند.

غلامی پس از پشت سر گذاشتن آسیب دیدگی شدید پارگی رباط صلیبی، در دیدار برابر فجرسپاسی برای لحظاتی و در دیدار هفته گذشته مقابل نساجی پس از مدت‌ها از ابتدا در ترکیب استقلال بازی کرد. البته عملکرد بسیار خوب غلامی باعث امیدواری هواداران و کادرفنی به او شد.

چشمی نیز که اصولا یک هافبک دفاعی است، اجبارا باید در پست غیرتخصصی بازی کند. روزبه که بارها تجربه بازی در این پست را داشته، باید در ادامه فصل به عنوان یک مدافع بازی کند. او در این فصل در 3 بازی به عنوان یک بازیکن تدافعی به میدان رفت که استقلال در هر سه دیدار نیز کلین شیت کرد.

به هر شکل استقلال در شرایطی که موقعیت بسیار خوبی برای کسب عنوان قهرمانی دارد، علاقه ای ندارد که از دست دادن سیاوش یزدانی و حسین مرادمند سبب از دست رفتن جام برای آنها شود. در این شرایط، سه مدافع باقی مانده یعنی غلامی، چشمی و دانشگر حسابی مراقب باشند که اخطاری دریافت نکنند و از بازی‌های بعدی تیمشان محروم نشوند.

البته آبی‌ها یک مدافع جوان به نام محمدجواد به‌آفرین نیز روی نیمکت دارند که البته او تجربه کافی را ندارد و هنوز برای تیم بزرگسالان استقلال به میدان نرفته است. ضمن اینکه مدیران باشگاه در حال مذاکره با یک مدافع خارجی هستند و به توافقاتی نیز دست یافته اند و قرار است وی به زودی راهی تهران شده و با این تیم قرارداد امضا کند. با حضور این بازیکن اهل آمریکای جنوبی، مجیدی می‌تواند کمی بابت خط دفاعی خیالش راحت تر شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی