نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
لیگ قهرمانان آسیا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ همچنان با سهمیه ۳+۱ بازیکن خارجی برگزار خواهد شد.

رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ آغاز می شود. پیکارهایی که در غرب آسیا، به میزبانی عربستان سعودی برگزار خواهد شد. یکی از نکات مهم در این خصوص، تغییرات در لیست بازیکنان تیم ها برای شرکت در این پیکارهاست.

در دوره پیش رو، همچنان تیم ها نهایتا می توانند از ۳+۱ بازیکن خارجی در ترکیب خود استفاده کنند. تغییر بزرگ در نحوه برگزاری این پیکارها این است که تیم ها می توانند اسامی تمامی بازیکنان خارجی خود را در فهرست آسیایی برای AFC ارسال کنند اما در روزی بازی قانون ۳+۱ همچنان پابرجاست.

در دوره های قبلی، هر تیم تنها قادر به ثبت ۳ بازیکن با هر ملیتی و یک بازیکن آسیایی در لیست ارسالی خود برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا بود و چنانچه تیمی بیش از ۴ بازیکن خارجی در اختیار داشت، می بایست روی نام سایر بازیکنان خط قرمز می کشید.

اما در دوره پیش رو، تیم ها هیچ اجباری برای کنار گذاشتن بازیکنان خارجی خود ندارند و اسامی تمامی این افراد در لیست آسیایی درج می شود اما همانطور که ذکر شد، در روز بازی تنها باید حداکثر ۳+۱ بازیکن خارجی در فهرست آن دیدار حضور داشته باشند.

مزیت این تغییرات در آن است که تیم ها می توانند به صورت چرخشی از تمامی بازیکنان خارجی خود استفاده کنند. البته این مسئله بیشتر به سود تیم های عربی و علل الخصوص عربستانی است که تا ۷ بازیکن خارجی در فهرست نفرات خود ثبت کرده اند.

باید خاطرنشان کرد که قانون استفاده از بازیکنان خارجی در دوره بعدی لیگ قهرمانان آسیا یعنی فصل ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ افزایش یافته و هر تیم می تواند در روز بازی از ۵ بازیکن خارجی با هر ملیتی و یک بازیکن آسیایی استفاده کند. به عبارت دیگر، سهمیه بازیکنان خارجی در فصل ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ به صورت ۵+۱ است ضمن اینکه هر تیم به جای ۳۰ بازیکن، قادر به ثبت نام ۳۵ بازیکن در لیست آسیایی خود خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی