نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
آرزو می‌کنم در جام جهانی به روسیه بخوریم/ منصوریان به خاطر آبروی خودش پرسپولیس را شکست می‌‎دهد نه استقلال/ کره‌‎جنوبی هجومی بازی کند به نفع‎ماست
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: فارغ از اتفاقات اخیر در منطقه و آنچه بین دو کشور روسیه و اوکراین رخ داده امیدوارم در سیدبندی جام جهانی، تیم ملی کشورمان با روسیه همگروه شود چون این تیم دیگر آن روسیه قدرتمند قدیم نیست.

ابراهیم قاسمپور فوتبالیست آبادانی و مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره اتفاقات رخ داده بین دو کشور روسیه و اوکراین، همچنین مصاف حساس پرسپولیس و صنعت نفت در شهر آبادان اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی تیم‌های پرسپولیس و صنعت نفت آبادان را چطور پیش بینی می‌کنید؟

این بازی برای نفت خیلی مهم است. چون هرچه به پایان فصل می‌رسد باید سعی کند جایگاهش را بهتر کند. از طرفی مردم آبادان همیشه تشنه برد هستند، به ویژه بازی‌هایی که در شهرشان برگزار می‌شود بالاخص روبروی تیم‌های مطرح تهرانی. امیدوارم بچه‌های تیم صنعت حالا که نزدیک عید هم هستیم یک عیدی خوب به اهالی آبادان بدهند.

غیبت طالب ریکانی(کاپیتان تیم صنعت نفت) در این بازی چقدر روی عملکرد شاگردان منصوریان تاثیر منفی دارد؟

قطعاً ریکانی بازیکنی تاثیر گذار است ولی اگر قرار باشد یک تیم بر اساس و مبنای یک نفر سنجیده شود که دیگر تیم نیست. اگر اینگونه بود، استقلال که دو مدافع اصلی اش را از این تیم گرفتند الان باید دو بازی پشت سر هم می‌باخت. یا زمانی که نیمار چند ماه از پاری سن ژرمن دور بود باید فاتحه آن تیم را می‌خواندیم. خیلی موارد دیگر هم بوده، ولی معمولا تیم‌ها طوری یارگیری می‌کنند که در چنین مواقعی جای خالی بازیکن را پر کنند.

نتایج اخیر تیم نفت را چطور دیده‌اید؟

تیم نفت در این اواخر به غیر از بازی آخرش که باخت، نتایج خوبی گرفته و امیدوارم این روند را در بازی این هفته هم ادامه دهد. از طرفی پرسپولیس هم تیم خوبی است و چون این بازی پخش مستقیم دارد و میلیون‌ها نفر آن را می‌بینند بچه‌های صنعت انرژی و انگیزه زیادی می‌گیرند تا خودشان را نشان بدهند. این به نفع تیم آبادان است.

حضور علیرضا منصوریان به عنوان یک استقلالی روی نیمکت صنعت در این بازی چقدر به تیم آبادان کمک می‌کند؟

من بحثی روی اسم منصوریان ندارم. به هر حال او مربی است و به خاطر اعتبار خودش هم که شده می‌خواهد پرسپولیس را در خانه شکست بدهد. گرچه ممکن است انگیزه‌های شخصی هم داشته باشد، ولی او به فکر آبروی خودش هم هست.

آرزو می‌کنم در جام جهانی به روسیه بخوریم/ منصوریان به خاطر آبروی خودش پرسپولیس را شکست می‌‎دهد نه استقلال/ کره‌‎جنوبی هجومی بازی کند به نفع‎ماست

پرسپولیس را چطور می‌بینید؟

پرسپولیس با پنج قهرمانی متوالی و رقابت تنگاتنگی که در صدر جدول با استقلال دارد قطعاً برای برد به آبادان رفته. گرچه آنها در نیم فصل اول شرایط خوبی نداشتند ولی رفته رفته امتیازات بهتری گرفته اند و حالا خودشان را پشت سر استقلال تثبیت کردند. از شاخصه‌های  استقلال و پرسپولیس این است که همیشه مطرح هستند و شانس بیشتری برای قهرمانی دارند. مطمئناً پرسپولیس نمی‌خواهد در آبادان امتیاز از دست بدهد.

میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال اعلام کرد فعلاً تصمیمی‌برای کنارگذاشتن اسکوچیچ گرفته نشده. نظر شما در این باره چیست؟

ماجدی خودش فوتبالیست بوده و به این مسائل واقف است که وقتی یک مربی سر کار است نباید درباره جابجایی اش حرفی زد. او خودش گفت که ما تا دقیقه ۹۰ از اسکوچیچ حمایت می‌کنیم. این به لحاظ اخلاقی و اصول کار، دقیقاً همان رفتاری است که باید از ماجدی انتظارش را داشتیم.

با توجه به شیطنت‌هایی که از شرق آسیا به گوش می‌رسد بازی پیش روی تیم ملی مقابل کره جنوبی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

این بازی حساسیت چندانی برای ما ندارد. چون صعود ما و کره مسجل شده بنابراین خیلی حساس نیست.

اما قطعاً صدرنشین این گروه در بحث سید بندی شرایط بهتری دارد؟

بله! منظورم از حساسیت، این است که در موقعیتی قرار نگرفته ایم که کاسه چه کنم، چه کنم به دست بگیریم. وگرنه هر تیمی‌دوست دارد از اعتبار فوتبالش مقابل رقیب دیرینه اش دفاع کند. تحت هر شرایطی برد شیرین است و تحت هر شرایطی شکست تلخ. اما یک نکته وجود دارد.

چه نکته ای؟

اینکه ما همیشه در کره نتایج بهتری گرفته ایم. آنها در خانه خودشان بازی می‌کنند و از طرفی ترس و واهمه‌ای بابت صعود نکردن ندارند پس تهاجمی‌به مصاف ما می‌آیند و تاریخ ثابت کرده هر تیمی‌مقابل ایران تهاجمی‌بازی کند بیشتر ضربه می‌خورد. برای همین است که ما کره را در خانه خودش بیشتر شکست داده ایم. از طرفی اکثر بازیکنان ایران لژیونر هستند و تجربه بازی در سطح بالای اروپا را دارند. آنها هم از نظر آمادگی جسمی‌و هم روحی - روانی برتر هستند. به این خاطر امیدوارم کره ای‌ها مقابل ما باز بازی کنند و تهاجمی‌باشند تا ما راحت‌تر برنده شویم.

آرزو می کنم در جام جهانی به روسیه بخوریم/ منصوریان به خاطر آبروی خودش پرسپولیس را شکست می‎دهد نه استقلال/ کره‎جنوبی هجومی بازی کند به نفع‎ماست

از تحولات منطقه و تعطیلی لیگ فوتبال اوکراین خبر دارید؟

ما همیشه هرگونه تجاوزی از کشوری به کشور دیگر را محکوم کرده ایم. حالا می‌خواهد روسیه باشد یا آمریکا فرقی ندارد. همانطور که متجاوز به خاک یمن را محکوم کردیم. متجاوز به فلسطین را محکوم کردیم و برای مان فرقی نمی‌کند. به ویژه اینکه خود ما در شروع جنگ هشت ساله مورد تجاوز کشورعراق قرار گرفتیم. من خودم بچه آبادانم و با چشمم دیدم که چه اتفاقاتی در آن سالها افتاد. بنابراین تبعات جنگ را با گوشت و پوست و خونم درک کرده ام. جنگ پیامدی جز آوارگی، عقب افتادگی و خسارت‌های جانی مالی و عمرانی ندارد. برای همین جنگ همواره باید محکوم شود. به این دلیل بوده که همه دنیا روسیه را محکوم کرده اند و فیفا هم تیم‌هایشان را حذف کرد.

دوست دارید در جام جهانی تیم ملی ایران با روسیه همگروه شود؟

اولا دوست دارم کشور روسیه در جام جهانی شرکت کند. فیفا هم صحبت‌هایی کرده که آنها را به جام جهانی راه نمی‌دهد، ولی اگر قرار باشد در قرعه کشی به تیمی‌بخوریم، آرزو می‌کنم که به روسیه بخوریم چون این واقعا خوشحال کننده است.

چطور؟

چون روسیه دیگر آن فوتبال قوی گذشته اش را ندارد و این شانس ما برای کسب یک پیروزی قطعی سه امتیازی در گروهمان را بیشتر خواهد کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • یکی از همه IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    یکی به نعل یکی به میخ!خوشم میاد جرات گفتن واقعیت رو نداری!نان به نرخ خوری هم عالمی داره!همینکه تا حالا زندگی میکنی علی رغم اینکه به بقول خودت جنگ را به چشم خودت دیدی!البته فقط دیدی!و به شهرت هم حمله کردند. نتیجه ی همون ذات نان بنرخ روز خوریته. خخخ خخخ بکارت ادامه بده احتمالا ترقی کنی!
  • نیکویی IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    ولی واقعاً حیفه که بخاطر حمله روسیه به اوکراین دیگه اون فوتبال خوب اوکراین رو نبینیم مخصوصاً با وجود بزرگانی مثل شوچنکو. باید روسیه رو از جام جهانی کنار بذارن تا دیگه هوس نکنه به بهانه سیاست و امنیت ، حمله کنه یه کشور دیگر و باعث کشته شدن فوتبالیستهای خوبش بشه
  • علیرضا سپاهانی IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    روسیه به اوکراین تجاوز نکرد، این جنگ اسمش تجاوز نیست
  • آتنا IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    صنعت نفت یک بازیکن ندارد ولی پرسپولیس ۵تابازیکن ندارداونم بازیکن پرسپولیس کجابازیکن صنعت نفت کجا
  • ناشناس IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    واقعا ک چقد بدبختیم این چ نگرشیه روسیه قدرتمند نیست شده دستوپابسته حال میکنید ببریمشون باید از قدرت حرف بزنید بگید جلو کسی وایمیستیم ک قدرتمند باشه براشون بازی ب نمایش بزاریم جا بخورن درست اونقد قدرت نداریم اما این نو حرف زدن یعنی ترسیدن بزدل بودن امروز دیدیم حاج منصور چطور ترتیب لنگ رو داد نتیجشم بیشتر از این گلها بود ک قسمت نشد درست عقلانی حرف بزن ک خودتو زیر سوال نبری مربی اسبق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی