نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
عادل فردوسی‌پور
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

عادل فردوسی‌پور، پژمان جمشیدی و سارا بهرامی از جمله هنرمندانی هستند که در شب‌های گذشته به تماشای نمایش «مارادونا» نشستند.

خبرورزشی -نمایش «مارادونا» که با نویسندگی، طراحی و کارگردانی مهران رنج‌بر، تهیه‌کنندگی سالار طهرانی و نقش آفرینی میلاد معیری، مهدی یگانه و علیرضا عبدالکریمی اجراهای خود را از یکم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ آغاز کرده بود، طی دوره اجرای خود میزبان هنرمندان، مجریان تلویزیون و رادیو و ورزشکاران بسیاری از جمله؛ عادل فردوسی‌پور، محمدرضا فروتن، پژمان جمشیدی، سیما تیرانداز، شهرام گیل‌آبادی، سارا بهرامی، رضا جاودانی، علی صلاحی، آرمان درویش، رضا جاودانی، سروش قهرمانلو، مهرداد کورش‌نیا، مرجانه گلچین، بزرگمهر حسین‌پور، حسین کیانی، علیرضا امینی و … بوده است. 

مهران رنج‌بر نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر که پیش از این پرتره‌هایی چون «استیو جابز» و «مارلون براندو» را بر صحنه تئاتر اجرا کرده، درباره جدیدترین اثر خود اینگونه عنوان کرد: بعد از درگذشت دیگو آرماندو مارادونا که از بچه‌گی اسطوره فوتبالی من بود تصمیم گرفتم به عنوان ادای دینی به مارادونا و فوتبال پرتره «مارادونا» را روی صحنه ببرم. متأسفانه به دلایلی این امر در آن مقطع زمانی میسر نشد و سپس با همراهی عاشقانه و کمک دوستان این نمایش را تمرین و برای اجرا آماده کردیم.

وی یادآور شد: من از کودکی هم طرفدار مارادونا و هم تیم ملی فوتبال آرژانتین بودم و نمایش «مارادونا» ادای دینی است به این اسطوره فقید فوتبال جهان که با زحمت وارد دنیای فوتبال شد و پس از آن برای بسیاری از مردم جهان و فوتبال‌دوستان تبدیل به یک قهرمان شد.

رنج‌بر تاکید کرد در نمایش «مارادونا» به بخش ورزشی این شخصیت توجه چندانی نشده چون همگان این وجه از زندگی اسطوره آرژانیتنی فوتبال جهان را می‌شناسند. بنابراین تماشاگران نباید منتظر باشند کسی در این نمایش روپایی بزند چون نمایش «مارادونا»، فلسفه و اندیشه را به مخاطب خود منتقل می‌کند و بیشتر حول محور رابطه این فوتبالیست با پسرش می‌چرخد چراکه مارادونا پس از ۲۹سال توانست پسر خود را بپذیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • یه فوتبالی قدیمی GB ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    آدم یه جوری میشه به خدا این چیزا رو میبینه .نسل ما نیمه اول دهه پنجاه یه چیزایی میشنویم و می بینیم کفرمون درمیاد .ما تو نوجوانی با ادر سوکراتس فالکائو زیکو مارادونا رومنیگه شوماخر پلاتینی و .... زندگی میکردیم . بعد به ما میگفتند آخه مگه فوتبال نون و آب میشه . هی میگفتیم مارادونا میگفتند بی عقلی مگه کی دنبال این چیزاست که تو هستی بچسب به درس و زندگیت ‌.هیچ کسی ما و عشق هامون رو درک نمیکرد فقط آدمایی دنبال فوتبال بودند که عاشق بودند و مثل ما بودند آدمای خاصی فوتبالی بودند و از استادیوم که قاطی جامعه میشدند دیگه جرات نداشتند اسم فوتبالو بیارند .حتی بازیکنان ملی پوش که عکسشون روی جلد مجله ها بود وقتی تو خیابون بودند هیچ کس نمیشناختشون و تازه اگه توی هزار نفر یه نفر میشناخت بقیه با نگاه غضبناک نگاه میکردند و بدتر اینکه قشر تحصیلکرده از سینما دوست گرفته تا دانشگاهی فوتبالدوستا رو مسخره میکردند و حتی فوتبالیست های خارجی رو هم علاف و لمپن قلمداد میکردند و بیشتر مردم فوتبال رو بازی می دونستند تا ورزش . میگفتند فلانی علافه همش یا میره بازی میکنه یا میره میبینه خلاصه گذشت تا رسبدیم الان
    • بیگلی بیگلی IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      من دهه شصتیم از توصیفات شما گوشه هایی یادمه... یکی ازمشاهداتم رو اضافه میکنم .تومیدون انقلاب وایستگاه اتوبوس تماشاچی فوتبال که ازاستادیوم می رسید ایستگاه اگر ادامه مسیرش امیرآباد به بالا بود پرچمش رو وقتی ازاوتوبوس پیاده می شد تو کاپشنش قایم می کرد:)))
    • یه فوتبالی قدیمی GB ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      آفرین دوست گرامی کاملا درسته
  • دلتنگی های مافیای سرخ IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    بَرو بَچ مافیای سرخ هرچیز بی ربط و با ربط رو به نوعی به عادل میخوان ربط بدهند تا بلکه فراموش نشه یا اینکه بتونن این سرباز پیاده - مهره تبلیغاتی سرخ رو زوری زوری به قاب تلویزیون ببندند بابا این مدتی که برای برگشت عادل وقت گذاشتین اگه روی همین احمدزاده یا همین میثاقی وقت کافی میذاشتین از اینی که الان هستن خیلی بیشتر برای لنگیا تبلیغ میکردن و علیه استقلال سنگ اندازی میکردن
    • بیگلی بیگلی IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      اینکه خبرورزشی یه طرفه غش کرده پنهان نیست اززمان مرحوم احمدپور هم همین بود ولی خدایی بنده خدا بلندشده رفته تئاترمرتبط با کاروعلایقش دیده دعوت بوده یا خودش رفته، کاری نداریم درهرصورت دمش گرم که حرکتش توجه رو به سمت این تئاترجذب می کنه ..اگرتواین وانفسا ی کسادی بازارفرهنگ حضورش و کارکردن این خبر کمکی به دیده شدن وچرخیدن چرخ اون نمایش کنه اشکالش چیه؟!
  • یه فوتبالی قدیمی GB ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    ادامه پبام قبلی: خلاصه تا رسیدیم به این دوره .حالا همه چی مد بازی و کلاس بازی شده . بعضی مواقع هم یه چیزایی از فوتبال باکلاس میشه و مد میشه مثلا در مورد یه چیزی از فوتبال همه نظر بدن که از بقیه جا نمونند .اصلا یارو نمیدونه فوتبال چی هست و تو چه زمینی بازی میکنند و چند به چند بازی میکنند ولی چون مد شده یه نظری میده .جدیدا هم دیدند تو خارج همه اسم مارادونا رو میبرن حالا کلاس شده واسه این قشر .تو سالن نمایش مبزارن تاتر درست میکنند آخه تو که دو ساله اسم مارادونا رو شنیدی حالا واسه ما نمایش مارادونا درست میکنی ؟ اون وقت که امثال من با عکس مارادونا که از دنیای ورزش کنده بودیم می خوابیدیم کجا بودی .اون یکی همش تو پاساژا دنبال خرید زیورآلات بوده تو عمرش ده دقیقه فوتبال ندیده حالا اومده نمایش و تاتر مارادونا بازی کرده حتما در موردش هم کلی مصاحبه باکلاس میکنه تو حرفاش هم هزار بار میگه آ - آ آ - آ آ آ آ (مثل باکلاسا که انگلیسی صحبت میکنند) .نمیزاریم به حریم ما فوتبالی ها وارد بشید بچه سوسولای قرتی باکلاس اجازه ندارید اسم مارادونا رو بیارید برید سر رابطه های چندگانه تون و مد و کلاس بازیتون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی