نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
باتیستوتا: فوتبال الان با زمان ما خیلی فرق دارد/ اگر می‌خواهید مسی یا رونالدو شوید شغل خود را عوض کنید!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

گابریل باتیستوتا اسطوره فوتبال آرژانتین در شهر فلورانس در مورد مسائل مختلف صحبت کرده است.

گابریل عمر باتیستوتا یک نام معتبر در تاریخ فوتبال است. او برای جوانانی که تازه شروع به فوتبال کرده‌اند پیامی ویژه دارد. گلزن سابق تیم ملی آرژانتین به مشکلاتی که بازیکنان در تلاش برای انجام کارهای بزرگ در حرفه خود و الگوبرداری از چهره‌هایی مانند لیونل مسی یا کریستیانو رونالدو با آن مواجه می‌شوند، اشاره کرد.

باتیستوتا ۵۳ ساله در این مورد گفت: «فوتبالیستهای جوان ابتدا باید به این فکر کنند که چرا می‌خواهند بازی کنند. اگر به خاطر این است که کریستیانو رونالدو یا مسی بشوید، به شما توصیه می‌کنم همین حالا دست از فوتبال بکشید و به دنبال حرفه دیگری باشید. درست است که این فوق‌ستاره‌ها در صفحات اول رسانه‌ها ظاهر می‌شوند، اما برای رسیدن به این هدف، کار زیادی لازم است.»

ستاره متولد شهر رکونکیستا معتقد است که مهاجمان فعلی را نمی‌توان با مهاجمان زمان او مقایسه کرد: «زمان تغییر کرده است و فوتبال هم همینطور. دیگر آن مهاجمانی وجود ندارند که فقط هجده داخل قدم می‌ماندند و فقط برای آن زندگی می‌کردند. مقایسه کردن الان با ان زمان دشوار است.»

باتی گل این اظهارات را در مراسم معرفی ورزشگاه بازسازی شده آرتمیو فرانکی فیورنتینا بیان کرد. در آنجا، او به مدت ۹ فصل عالی کار کرد و در آن زمان با ۱۶۷ گل در ۲۶۹ بازی ، علاوه بر کسب سه عنوان، سری B، جام حذفی ایتالیا و سوپرکاپ ایتالیا، خاطرات خوبی از یک گلزن بزرگ را به نام خود ثبت کرد.

باتیستوتا: فوتبال الان با زمان ما خیلی فرق دارد/ اگر می خواهید مسی یا رونالدو شوید شغل خود را عوض کنید!

باتیستوتا در سفر جدید خود به فلورانس، اینطور گفت: «اولین برداشت من از فلورانس بد بود. یک هفته طول کشید، بعد عاشق شهر شدم. اینجا خانه من است، شاید دوستانم در اینجا بیشتر از آرژانتین باشد. آرتمیو فرانکی مثل خانه من است، من زمان بیشتری را در رختکن اینجا گذراندم تا در خانه.»

از سوی دیگر، او از ایده بازسازی استادیوم سنتی بنفش‌ها به جای انتقال به مکان دیگری حمایت کرد: «صادقانه بگویم، من دوست ندارم فیورنتینا را در جای دیگری ببینم. این راه‌حل به نظر من صحیح‌ترین است، حداقل می‌توانم باز هم بگویم: اینجا من گل زدم. ارتباطی که من با فلورانس دارم باورنکردنی است.»

وی در خصوص مبارزه قهرمانی این فصل در سری آ تصریح کرد: «هیچکدام از مدعیان را نمی‌توان کنار گذاشت، نه اینتر، نه میلان، نه ناپولی و نه حتی یوونتوس. در جدول فعلی چهار تیم فقط هفت امتیاز فاصله دارند: میلان (۶۰)، اینتر (۵۸)، ناپولی (۵۷) و یوونتوس (۵۳). ضمن اینکه ۱۰ بازی باقی مانده است.»

باتیستوتا علاوه بر اینکه یک از بهترین های تاریخ تیم ملی آرژانتین است، با رفتن به تیم رم در فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰، تنها اسکودتوی خود را با این تیم به دست آورد با این وجود همچنان یک قهرمان در فلورانس و یکی از بزرگترین اسطوره‌های باشگاه فیورنتینا محسوب می‌شود. او بعداً به اینتر رفت و پس از یک سال حضور در العربی در فوتبال قطر، در ۳۶ سالگی کفش‌هایش را آویخت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • نوری IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    واقعاً ‌باتیستوتا مهاجم بزرگی بود مثل لواندوفسکی و حتی بهتر از اون تو هیجده قدم حکومت میکرد
    • امین IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      درسته لوانوفسکی بازیکن بزرگیه امااصلا قابل مقایسه نیستند.لواندوفسکی درتیم باشگاهی روبروی تیم های بازی میکنه که20 درصد قدرت بایرن مونیخ رو هم ندارند .روبروی مدافعین بیشتر درجه دو و سه.اماباتیستوتا درتیم فیورنتینا که در بهترین حالت تیم هفتم ایتالیا بود بازی میکرد دربرابر تیم های که همه در اوج فوتبال وهمگی دارای بهترین مدافعان هافبک دفاعی های قدرتمند.
  • داود IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    واقعا عالیه بااون استایل خاص ضربات عالی لنگه نداشت فوق العاده
  • امین IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    درسته آمار گلزنی مسی و رونالدو وحشتناکه.اما مسی و رونالدو حتی در اوجشون هم بازی های بوده که عملا تماشاگر بازی میشدند حتی تو بازی ها سعی نمی کردند به تیم شون کمک کنند و روحیه تبم را بالا ببرند.اما کلا بازیکنان بزرگ 1نسل قبل تر با توان بازی نکردند و کمتر بازی ضعیف یا متوسط تو کارنامه دارند
  • ایرانی IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    باتیستوتا یعنی خدای فوتبال
  • آندرس ❤️ IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    بله چون هیچکس مثل آندرس و رونالدو تا صد سال دیگر زاده نمی شود🥺😔❤️❤️

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی