نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
ادعایی جنجالی در خصوص داور دربی برگشت/ تماس و پیشنهاد عجیبی که تایید شد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سیاست خداحافظی‌دادن داورهایی که در مرز ۴۲ یا ۴۳ سال قرار دارند از بازی سوپرجام استارت خورده است!

 «آقا چند سالته؟ متولد چه سالی هستی؟ ۴۳ سال داری؟ می‌خواهی سوپرجام را قضاوت کنی و بروی (خداحافظی کنی)» سیاست خداحافظی‌دادن داورهایی که در مرز ۴۲ یا ۴۳ سال قرار دارند از بازی سوپرجام استارت خورده و این پیشنهاد خداحافظی به داوران و کمک داوران لیگ برتری که به این سن رسیده‌اند از همین بازی به ظاهر مهم شروع شده است!

اما در میان داورانی که با این پیشنهاد عجیب کمیته داوران مواجه شده‌اند، تنها محمدرضا اکبریان بود که پذیرفت در بازی سوپرجام حضور پیدا کرده و دو سال زودتر از موعد مقرر (زمان بازنشستگی که سن ۴۵ سال است) از داوری خداحافظی کند و عطای کار را به لقای آن ببخشد! اما چند داور دیگر که در شرایط سنی اکبریان بودند، قبول نکردند از داوری خداحافظی کنند. این سیاست چند سال پیش زمانی که حسن کامرانی‌فر رئیس دپارتمان داوری بود، اعمال شد و تورج حق‌وردی و احمد صالحی زودتر از زمان بازنشستگی از داوری کنار گذاشته شدند اما حالا بعد از گذشت چند سال دوباره همین سیاست توسط افرادی پیاده می‌شود که به نوعی مستقیماً با خود کامرانی‌فر (به عنوان دبیر کل فدراسیون) در ارتباط هستند. پیشنهاد وسوسه‌انگیز به داورانی که دو - سه سال تا سن بازنشستگی مانده‌اند، داده می‌شود تا هم شکل و شمایل زور و تحمیل نداشته باشد و همین که محترمانه خودشان با دنیای داوری خداحافظی کنند.

روز گذشته که در خصوص خداحافظی سیدعلی با قضاوت در داربی نوشتیم طبق سیاست همه مسئولان، رؤسای کمیته داوران این خبر را تکذیب کردند، اما در مدتی که آنها سعی داشتند این خبر  را تکذیب کنند، داورانی که با آنها برای خداحافظی تماس گرفته شده بود با ما ارتباط برقرار کرده و به این نکته اشاره داشتند که عین ماجرای خداحافظی اکبریان برای آنها هم اتفاق افتاده است و آنها بشدت از سیاست حاکم در فدراسیون ناراحت بودند!

این داوران به نوعی این خبر  را تأیید کردند و خواهان حمایت از نسلی شدند که بدون تفکر قرار است سوخته شوند. جدا از ماجرای خداحافظی داورانی که از آنها یاد شد و به طور حتم بزودی زبان انتقاد باز کرده و دلخوری‌هایشان از کمیته داوران را رسانه‌ای می‌کنند، اما یک مسأله در مورد سیاست اخیر کمیته داوران بدجور توی ذوق می‌زند. مسأله اینجا است که مسئولان کمیته داوران قصد دارند داوران با تجربه خود که در روزهای حساس عصای دست آنها هستند را با چه پشتوانه‌ای از میدان به در کنند؟ طی چند سال اخیر چند داور جوان توانستند پشتوانه‌ای قوی برای داورانی باشند که چند سال دیگر بازنشسته می‌شوند؟ یا با این سیاست غلط اخیر کمیته داوران وادار به خداحافظی خواهند شد؟ چقدر تاکنون در جامعه داوری استعدادیابی شده که در نهایت یک علیرضا فغانی بتواند نماینده شایسته‌ای در سطح بین‌المللی باشد؟ چشمه داوری که رو به خشک‌شدن است چطور می‌توانند در آینده با قطره‌چکان آن را پر کنند؟ اگر مسئولان کمیته داوران پاسخ این سؤالات را می‌توانند بدهند باکی نیست که خبر موثق ایران ورزشی را تکذیب کنند!

اما اگر پاسخی برای سؤالات بحق ندارند؛ تکذیب خبری که از درون خود فدراسیون بیرون آمده و برخاسته از دل‌نگرانی داورانی است که مزد زحمات خود را خداحافظی اجباری می‌دانند، چه سودی برای جامعه فوتبال و داوری دارد؟ خبر قضاوت سیدعلی در داربی شاید بهانه خوبی باشد برای بازشدن حقایقی که سعی می‌شود با سرپوش گذاشتن به آن فقط فرار رو به جلو کنند وگرنه اگر لیگ ما همواره پر باشد از داوران طراز اول و با آتیه قطعاً زیباتر پیش خواهد رفت و بیشترین منفعت را خود کمیته داورانی می‌برد که بعد از هر بازی (نه چندان مهم) دلواپس سر و صدایی هستند که از درون لیگ بالا می‌رود!»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • صمدقلی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    جناب کامرانی فر با اطلاق کردن عنوانی برای تیم پرسپولیس که صرفا افراطی ترین طرفداران تیم رقیب استفاده می کنند . سبک و سیاق رنگی خودش را مشخص کرد . الان هم مشغول ساختار سازی کمیته داوران توسط گوش بفرمانان خودش است که بتونه تا سالها یار دوازده تا 15 تیم حکومتی استقلال را تضمین شده در اختیار داشته باشد .
    • تیر غیب IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      با درود،گزافه نیست که تیرِ غیب سالِ گذشته پیوسته از جور و ستمِ ارکانِ قضایی نوشت و امسال از ستمهای کامرانی فر! وزیر ورزش رئیس فدراسیونی که شبِ بازی پرسپولیس به اردوگاهِ رقبا سر میکشد را باخت ولی با برکناریِ دبیرِ آن رئیس نساخت.چرا که کامرانی فر برای قهرمانیِ ماردوشانِ آبی پوش پیمانِ خون بسته و رسوایی را به جان خریده تا کار را برای درباریان درآورد و قهرمانی را به فرهاد مجیدی تقدیم کند.او با آرامشِ منبعث از حامیانِ خود به مهندسیِ داوران مشغول است و داوران صاحب رأی را کنار زده به حرف گوش کن هایی چون علی اصغر مومنی علیرغمِ اشتباهاتِ فاحش (علیه پرسپولیس) بسیار میدان میدهد.سال گذشته کارِ استقلال با حمایت های ارکانِ قضایی در نیامد.امسال کمیتهء داوران نیز به همدستی با ارکانِ قضایی مامور شده است.سجادی امیدوار است با تکیه بر قدرتِ اجراییِ داوری و از طریقِ مهندسی قهرمان سازی کند اما آیا قدرتِ بلا منازعِ بی نیاز از تمجید به مجیدی اجازه خواهد داد مشت بر میز بکوبد و خود را شکست ناپذیر و برندهء رقابتِ پاک اعلام کند؟ و یا پرسپولیس و هوادارانش لقمه ای گلوگیر گشته کامرانی فر را خفه میکنند!
  • احسان IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    بهترین داور برای قضاوت دربی داور خارجی بی طرف هست. هر داوری توی ایران یا قرمزه یا آبی . VAR هم که نداریم ، داور هم دستش بازه و به راحتی می‌تونه بازی رو برای تیم مورد علاقش دربیاره . حالا بحث مافیای شرط بندی و مسائل دیگه رو باز نکنیم که اون خودش بحث مفصلیه
  • 4 &7 ابدی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    سیاست پاک سازی داوران قدیمی وارد کردن داوران به روز شده و اگاه کاری بسیار مهم و شجاعانه است حالا چرا یه سری از اقایون بابت این شجاعت نگران شده اند جای تامل دارد همچون باشگاهی که قصد دارد بازیکنان پا به سن گذاشته رو خارج و از نیروی جوان استفاده کند ایا این نوع نگاه نکوهیده است؟ در دراز مدت قطعا خیر
    • حیدر IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      چون داور درست پرورش ندادن، اینا برن یک مشت جوان بی تجربه میارن ، جوان‌گرایی اینجوریه که اول باید در کنار بزرگان راه و روش رو یاد بگیرن بعد وارد عمل بشن
  • !!! IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    VARبیادایران تیم پیروزی بیچارس سکته میکنند
    • Ali IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      اگر پرسپولیس باشد ویا پیروزی هردونام باعث افتخاراست اما نام تیمت چه ؟؟؟چه برایت دارد جز سیه رویی و سیه روزی ؟؟؟ وآنکس از بیچاره گی حرف می زند خودش در بیچارگی افتاده و گیر کرده و همان کلمه ای که آزارش می دهد را بر زبان جاری و ساری می کند.
  • رضا IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    وای بحال پیزوزی
  • قادر دلکش طالشمکائیل IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    این مجموعه تیم لجن حکومتی چقدر بی آبرو و حقیرن که هیچ وقت واقعیت را قبول ندارن فقط کافیه قضیه برانگوه و استراماچونی را با وجدان نداشتشون قاضی کنن ببینن که با حمایتهای وزیر و وکیل وداوران وسازمانو و مامان آذر چطوری ماقبل قهرمانی هوادارانشون به گوه خوری افتاده بودن که تیمشون ۱۰سال در رده ۱۰ به پایین بود ولی یهو انرژی هسته ای از سوی دولت تزریق گردید و جامای اسنپی را دم در باشگاه یکی پس از دیگری اهدا میکردن حتی با تفسیرقانون به نفع تیم حکومتی بدون برگزاری بازی جام اسنپی میدادن....حکایت همچنان باقیست....انشاالله رستکار شوید....
  • لنگ بی افتخار مکتب هوچی گری IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    داور باید خارجی باشه چون هرچی داور ایرانی اومد لنگی از آب در اومد اگه VAR بود که دیگه کار پیروزی تموم بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی