اولین واکنش وینگر اسپانیایی به حضورش در لیگ برتر ایران
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

وینگر اسپانیایی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: بی‌تردید کارکردن با مربی همچون نکونام خیلی نقش پر رنگی در انتخاب من دارد و در واقع حضور او باعث شد من این تصمیم را بگیرم و به فولاد بیایم.

ایبای گومز هافبک-مهاجم سابق تیم اتلتیک بیلبائو که سابقه بازی در آلاوس را در کارنامه دارد، یکی از خریدهای جذاب اخیر فوتبال ایران بوده است.

به ایران خوش آمدی ایبای، همه می‌خواهند بدانند بازیکنی که در لالیگا بوده ، چگونه یکدفعه سر از تیم فولادخوزستان در می‌آورد؟

ممنون از خوش آمد گویی شما، خیلی خوشحال هستم. راستش من به دنبال یک تجربه جدید بودم، چیزی متفاوت، چندین ماه خودم را هم از نظر فیزیکی و هم روحی آماده کردم، چون نیاز داشتم مخصوصا از لحاظ روحی ذهنم را آزاد کنم. پیشنهاداتی که در این مدت داشتم من را قانع نمی‌کردند، اما این پیشنهاد را پذیرفتم به چند دلیل؛ اولین و مهمترین دلیل اینکه لیگ قهرمانان آسیا رقابت جذابی است، یک تجربه جدید است و مخصوصا داشتن سرمربی همچون نکونام، مربی که خیلی خوب او را می‌شناسم، خب من عاشق فوتبال هستم و نکونام هم در لالیگا در سطح بالایی بازی کرد. در ضمن یوسو هم اهل شهر پامپلونا اسپانیاست و در کادر فنی تیم فولاد حضور دارد، به خاطر همه این ها این پیشنهاد برای من جذاب بود و خوشحالم که اینجا هستم.

قرارداد تو با فولاد برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است، آیا هدف مشخصی از بازی در این لیگ دارید؟ امکان تمدید این قرارداد و بازی در لیگ ایران هم وجود دارد؟

در حقیقت ترجیح دادم با قرارداد کوتاه‌مدت شروع کنم، چون اول از همه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای من جذاب است و از طرفی با ایران و شهر اهواز آشنایی نداشتم و نمی‌خواستم ریسک کنم و قرارداد طولانی مدت امضا کنم. حقیقتا هدف من در حال حاضر کوتاه مدت است و تنها چیزی که می خواهم این است که فولاد به مرحله بعد صعود کند، بتوانیم صدرنشین گروه باشیم و در مرحله بعد حضور داشته باشیم، هدف من این است، برای کمک به تیم اینجا هستم، همانطور که گفتم خیلی مشتاق هستم، ولی در حال حاضر به چیز دیگری فکر نمی‌کنم، حالا بعد از پایان فصل صحبت می‌کنیم.

در ویکی‌پدیای تو نوشته شده که وینگر و فوروارد هستید، فکر می‌کنید در لیگ قهرمانان این فصل چند گل می‌توانی برای فولاد به ثمر برسانی؟

خب قصد ندارم عددی را اعلام کنم، یا هدف‌های این شکلی برای خودم ترسیم کنم، تنها هدف من تلاش برای کمک به تیم است، اینکه بتوانم بهترین بازی را ارائه کنم، چون فکر می‌کنم برای این کار آماده هستم، همانطور که گفتم هدف این است که فولاد صدرنشین گروه شود، من برای دستیابی به این هدف تمام تلاشم را خواهم کرد، حالا چه با گل زدن باشد، چه با پاس گل، اما ازهمه مهمتر با کار و تلاش، خب این از همه مهمتر است، و من هم تمام تمرکزم را روی همین می‌گذارم.

قبل از آمدن به فولاد چقدر از ایران و فوتبالش اطلاعات داشتی؟ به طور مشخص چقدر با جواد نکونام آشنایی داری و بودن او چقدر در تصمیم تو تاثیرگذار بود.

بی‌تردید کارکردن با مربی همچون نکونام خیلی نقش پر رنگی در انتخاب من دارد، در واقع حضور او باعث شد من این تصمیم را بگیرم، هم نکونام و هم مربی بدنساز تیم فولاد یوسو در این مدت کنار من بودند و خیلی کمک کردند. برای من یک افتخار است که در کنار نکونام باشم، خاطرات خیلی خوبی دارم از زمانی که در لالیگا بازی می‌کرد، سال‌ها از نزدیک او را می‌دیدم، ایشالا منم بتوانم فوتبال خوبی را اینجا به نمایش بگذارم، در همان سطحی که نکونام در اسپانیا بازی می‌کرد.

صحبتی اگر با طرفداران فولاد دارید.

خب اول از همه ممنونم از استقبال گرم هواداران، خیلی به من لطف داشتند. پیام من به آنها این است" همه باید امیدوار باشیم، جاه‌طلب باشیم و کار کنیم. من کار و تلاش را دوست دارم، دوست دارم هر روز بهتر باشم، تنها چیزی که می‌خواهم این است که بهترین عملکرد را داشته باشم تا فولاد در این رقابت ها بهترین باشد. ممنون از خوش‌آمدگویی شما، خیلی خوشحال هستم.

تو در لالیگا به رئال مادرید و بارسلونا و ... گل زده‌ای، از آن تجربه کمی بیشتر برای ما بگو.

بله، من گل‌های زیادی زدم، سال‌ها در لالیگا بازی کردم و خب تجربه بی‌نظیری بود، من در رقابت های‌ جام باشگاه های اروپا هم بازی کردم و حالا هم این شانس را دارم که در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بازی کنم، این یک فرصت بزرگ است و تنها هدف من تمرکز روی این رقابت‌ها و کمک به فولاد است.

وی که با سایت باشگاه فولاد این گفت و گو را داشته است، در پاسخ به این سواال نیز که هواداران فولاد و فوتبال ایران از حضورت در ایران سورپرایز شده‌اند، میدانی که فولاد یکی از دو نماینده فوتبال ایران است و همه تو آسیا منتظر درخشش تو و بقیه بازیکنای فولاد هستن، واکنش ها چطور بوده تا الان؟

خب من می‌دانستم واکنش‌های زیادی در بر خواهد داشت، هم در ایران و هم در اسپانیا. من چند ماهی از میادین دور بودم و مردم از من سوال می‌کردند مقصد بعدی من کجاست. خب شاید خیلی کسی انتظار چنین خبری را نداشت، اما من دنبال تجارب جدید هستم، چالش‌های جدید و در این مرحله از دوران بازیکنی من، این یک چالش جذاب است، یک تجربه باورنکردن، و قبلاً هم گفتم کار کردن با مربی مثل نکونام و مربی بدنسازی اسپانیایی و کادر فنی که بتوانم با آن‌ها اسپانیایی صحبت کنم برای من حائز اهمیت بود. این یک فرصت زیباست و از اینکه اینجا هستم خوشحالم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی