نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
معیارهای دریافت توپ طلا تغییر کرد/ تاثیر منفی مسی بر جایزه فرانس فوتبال
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

از امسال قرار است توپ طلا با معیارهایی جدید به بهترین بازیکن فصل داده شود.

مجله «فرانس فوتبال» اعلام کرد پس از ۶۵ سال برگزاری مراسم توپ طلا، وقت تغییراتی فرا رسیده و دلیل این موضوع را بقا، اعتبار، مشروعیت و جذابیت این جایزه دانست.

به همین دلیل این نشریه معتبر چهار تغییر مهم را در نحوه انتخاب برنده توپ طلا اعمال می کند که این تغییرات از امسال اجرا می شوند و به شرح زیر هستند:

* از این به بعد برای انتخاب برنده توپ طلا عملکرد بازیکن در طول فصل فوتبال اروپا در نظر گرفته می‌شود و دیگر معیار عملکرد فرد در کل سال میلادی نیست.

* فقط نمایندگان صد تیم برتر در رنکینگ فیفا حق رای خواهند داشت.

* معیار انتخاب برنده توپ طلا اول از همه عملکرد فردی، سپس جوایز و عناوین فتح شده تیمی و در نهایت آخرین معیار کلاس جهانی بازیکن و رعایت بازی جوانمردانه از سوی او خواهد بود.

* جام جهانی روی جایزه توپ طلای سال ۲۰۲۲ تاثیری نخواهد گذاشت و تاثیر آن برای جایزه توپ طلای ۲۰۲۳ خواهد بود.

به نظر می‌رسد انتقادهای زیادی که به انتخاب لیونل مسی به عنوان برنده توپ طلای ۲۰۲۱ شد باعث شد فرانس فوتبال دست به اعمال چنین تغییراتی بزند. البته مسی در ماه‌های ابتدای سال ۲۰۲۱ و همراه با بارسلونا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت اما انتقال او به پاری‌سن‌ژرمن و آمار ضعیفش باعث شد این انتقادها صورت بگیرد و کمتر عملکرد ابتدای سال او به چشم بیاید.

حالا با معیار قراردادن فصل فوتبال اروپا و نه یک سال میلادی، چنین مشکلی برطرف خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آندرس ❤️ IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    درسته که آندرس از وقتی که به پاریس اومده دچار افت شده اما توپ طلا واقعا حقش بود... و وقتی به بارسا و دوران اوجش برگرده به همه ثابت می کنه که واقعا بهترین بازیکن جهان هست...❤️
  • مهدی IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    کاری به مسی ندارم ولی لوا در بایرن فقط به تیم های آلمانی که سطح کیفیتشان از دسته یک انگلیس هم پایین تره گل می زنه اگر بخواهیم از لحاظ فوتبالی کشورها را دسته بندی کنیم بدون تعصب لیک برتر انگلیس در مقام اول بعد لالیگا بعد سری Aایتالیا و بعد با اختلاف بوندسلیگا قرار دارند ضمن اینکه در آلمان هر بازیکنی که خوب بازی کند بایر می خردش و باعث تضعیف تیم ها می شود و کیفیت بازی های آلمان پایین است و از قبل بایرن برنده هست بنابر این بازیکنان تیم های آلمانی باید از رده دهم به بعد باید انتخاب شوند. شما در لیک برتر و یا لالیگا و یا سری A نمی توانید تیمی را از قبل برنده در نظر بگیرید. بنابر این اگر لوا در تیم های اسپانیا و یا انگلیس بتواند بدرخشد می توان آنوقت جزو بازیکنان شایسته در نظر گرفت.
    • اصغر IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      واقعا ادم متاسف میشه با این نظر دادنتون، لواندوفسکی بهترین گلزن رقابت های المان اروپا و حهان شده و بیشترین گل تو چمپیوزلیگ رو داشته اونـ وقت شما میگید به تیمهای ضعیف تو المان گل میزنه، الان لوا سه ساله بهترین مهاجم دنیاسن حالا شما اون رو زیر سوال میبرید، همین مسی که 2022 برنده توپ طلا شد تو مراسم بهترین های فیفا یه جایزه معمولی هم بهش ندادن این یعنی چی یعنی توپ طلا حقش نبود ولی با لاوی گری بهش دادنش
  • امیر IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    همیشه میگن، قانون وجود داره،ولی قانونگذار،سراغ ضعیف تر میره ! برداشتید 13،14 تا توپ طلا در این چندسال دادید به 2 بازیکن، اونم برای نوشتن مجله هاتونو لابی بازی هاتون،حالا دیگه یکیشونم که اومد PSG که دیگه بدتر، الانم که رو به افت هستنو کاراتون تموم شد، همه چی قانونی شد !!! یعنی تو این سالها این چیزهارو نمیدونستید؟؟! دیگه دیدید، چقدر توپ طلا دادنتون زیر سوال رفته، هرکاری هم میکنید، طرف یک دهم قبل خودشم نیست، چاره ای ندارید جز اجرای قانون!!!
  • A IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    تاثیر منفی؟؟؟ مث اینکه یه چیزایی باید روشن شه کادنا سر : برندگان توپ طلا در صورت اعمال قوانین جدید توپ طلا : کریستیانو رونالدو(2008، 2013 و 2014) لیونل مسی (2009، 2010، 2011، 2012، 2015، 2016، 2017، 2018، 2019) لواندوفسکی (2020 و 2021)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی