نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
امیر حاج رضایی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: با توجه به فاصله امتیازی استقلال و پرسپولیس در آستانه دربی بزرگ تهران قطعاً تیم استقلال به نتیجه مساوی هم راضی است چون فاصله امتیازی‌اش با پرسپولیس کاهش پیدا نمی‌کند.

امیر حاج رضایی در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره شرایط جدول رده بندی و همچنین دربی پیش رو و حساسیت امتیازی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس اظهاراتی را مطرح کرد:

شرایط بوجود آمده در جدول رده بندی لیگ برتر در این هفته‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

کاش اضلاع دیگری هم به کورس قهرمانی اضافه شوند. اگر بخواهیم به لحاظ شرایط کلی درباره لیگ این فصل تا اینجا صحبت کنیم باید گفت اگر رقابت در بالای جدول حساس شود و بعد هم اضلاع دیگری به این دو تیم(استقلال و پرسپولیس) اضافه شوند این به سود فوتبال ملی کشورمان خواهد بود. اما متاسفانه چنین نیست. برای نمونه وضعیت سپاهان چندان مناسب نیست و این تیم با صدر جدول خیلی فاصله گرفته گرچه الان دوباره به برد دست پیدا می‌کند ولی انتظار بیشتری از این تیم با سابقه می‌رود. برای نمونه می‌توان یک مثال زد.

چه مثالی؟

فرق آلمان با لیگهای معتبر اروپا تک بُعدی بودنش است. در آلمان همیشه از هر کسی بپرسند می‌گوید بایرن مونیخ قهرمان می‌شود. چرا که این تیم قدرت اول کشور آلمان محسوب می‌شود و قدرتش هم ناشی از چند مسئله است. اول اینکه اسپانسرهای بسیار قوی دارد. چون می‌دانیم این کشور از کشورهای صنعتی بزرگ اروپاست و صنایع بزرگی این تیم را حمایت می‌کنند. پس دست شان برای خرید هر بازیکنی باز است و نهایتاً در طول دهه‌های گذشته شاید تیمی‌مثل دورتموند پیدا بشود و یا در دوران اتوره‌هاگل کایزرسلاترن می‌آیند و قهرمانی را به دست می‌آورند که اینها به ندرت بوده و این تک بعدی شدن در آنجا، بوندس لیگا را نسبت به دیگر لیگ‌های معتبر اروپایی در جایگاه قابل پیش بینی تری قرار داده است.

اما اینجا اغلب فوتبالی‌ها دوست دارند یکی از دو تیم قرمز و آبی قهرمان شوند؟

حالا در کشور ما اگر فقط دو تیم پرسپولیس و استقلال قهرمان شوند درست است که پرطرفدارترین تیم‌ها هستند، اما این تک بعدی شدن، جاذبه زیادی برای کلیت فوتبال‌مان ندارد.

با وجود اختلاف شش امتیازی بین استقلال صدرنشین و پرسپولیس دربی آخر سال را چطور پیش بینی می‌کنید؟

با توجه به شرایط دو تیم استقلال و پرسپولیس اهمیت دربی پیش‎رو به مراتب بیش از گذشته خواهد بود.

چطور؟

پرسپولیس برای این که فاصله اش با استقلال را کم کند باید این بازی را ببرد، در حالی که من فکر می‌کنم استقلال می‌تواند در این بازی به مساوی هم رضایت بدهد. به چه دلیل؟ به این دلیل که اگر مساوی کند همان فاصله حفظ می‌شود. اگر گفتم استقلال به تساوی هم رضایت می‌دهد به معنی این نیست که استقلال قدرت کمتری دارد، بلکه بر اساس جدول مسابقات می‌گویم. این که چطور می‌توان از تیمی‌فاصله گرفت و یا همان فاصله را حفظ کرد.

یعنی تساوی هم برای استقلال حکم برد را دارد؟

البته! گاهی اوقات تساوی حکم پیروزی را دارد. به همین دلیل این بازی برای پرسپولیس خیلی اهمیت دارد و حتماً باید این بازی را ببرد. به جز مسائل حیثیتی و رقابت قدیمی‌این دو تیم، دربی از جهت جدولی هم مهم است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • استقلال ۳ پرسپولیس 0 IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    ضمن احترام به نظرآقای امیر حاج رضای که یه نموره به قرمز میزنن استقلال این بازی رو تهاجمی تر از تمامی بازیهایش انجام خواهد داد و با برتری سه بر صفر انشالله میدان را ترک خواهند کرد
    • دو ستاره ای که داغ دل تازه میکنه US ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      بعنوان یک استقلالی دو آتیشه، لذت می برم یه انسان و کارشناس جنتلمن مثل آقای حاج رضایی که از کارشناس های خوش بیان و آزاده در حوزه فوتبال هستند باهاشون مصاحبه بشه و نظراتشون پرسیده بشه.نه پیشکسوتهای لمپنی که عقایدشون بدرد فن پیج های بی منطق هواداری میخوره. با اینکه ایشون از پیشکسوتان خوب تیم پیروزی هستند، حاضرم ده تا مصاحبه از ایشون بر ضد تیم محبوبم استقلال بخونم اما یه دونه مصاحبه از امثال وحید قلیچ و فنونی زاده و ضیا عرب نذارین.
  • ناشناس IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    خخخ طرفدار تیم دوچرخه سوار توهم نزن
    • ما به اسم دوچرخه افتخار میکنیم پیروزی چی IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      فعلا توهم رو شما بولینگ بازان زدین
  • هوادار IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    🤩🤩🤩🤩🤩🤩
  • افروشه IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    خیلی خیلی جاش تو تلوزیون خالی است زمان فردوسی پور همیشه دعوت میشد وواقعا فن بیان بالا وعلم خوبی دارند من به عنوان یک تاجی خیلی ایشان راقبول دارم والان هم حرف منطقی ونظر درستی داشتند
  • خودم IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    سرور هر چی لنگیه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی