نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
قاطعانه می‌گویم پرسپولیس برنده می‌شود/ استرس دربی بیشتر روی استقلال است/ بازیکن پرسپولیس در دربی مثل صخره خواهد بود
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کاپیتان اسبق پرسپولیس گفت: به ضرس قاطع می‌گویم که پرسپولیس در دربی برنده می‌شود و استقلال توان شکست دادن این پرسپولیس را ندارد.

محمد پنجعلی کاپیتان و پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرورزشی، در آستانه دربی نود و هشتم بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال درباره شرایط این روزهای شاگردان گل‌محمدی و پیش بینی‌اش از نتیجه بازی اظهاراتی را مطرح کرد.

فاصله شش امتیازی استقلال و پرسپولیس تا چه اندازه روی دربی تاثیر می‌گذارد؟

 هنوز ۸ بازی و ۲۴ امتیاز تا پایان فصل باقی مانده و حرف زدن درباره قهرمان شدن تیمی‌از امروز کاملاً اشتباه است. ضمن اینکه جبران تفاضل ۶ امتیاز در شرایطی که هنوز ۲۴ امتیاز تا آخر فصل مانده برای تیم بزرگی مثل پرسپولیس کار سختی نیست.

وضعیت پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به زعم من و خیلی از کارشناسان فوتبال، تیمی‌که امروز در ایران بهتر از سایر تیم‌ها فوتبال بازی می‌کند پرسپولیس است. آن هم با وجود تمام مشکلاتی که از ابتدای لیگ تا امروز گریبان این تیم را گرفته است. شما ببینید در مسجدسلیمان و در دومین هفته که تیم راهی خوزستان شد چطور با قدرت سه امتیاز را گرفت و برگشت. پس مطمئن باشید این تیم این فاصله امتیازی با صدر را از بین می‌برد.

درباره دربی صحبت نمی‌کنید؟

در مورد دربی باید بگویم اگر پرسپولیس همان تیم همیشگی باشد و کار خودش را انجام بدهد امتیاز کامل را می‌گیرد. معمولاً در دربی‌ها فوتبال خاصی بازی نمی‌شود. بیشتر اضطراب و شرایط حاکم بر مسابقه باعث بروز اشتباهات بین نفرات دو تیم می‌شود. به نظرم هر تیمی‌کمتر اشتباه کند برنده دربی است.

قاطعانه می گویم پرسپولیس برنده می شود/ استرس دربی بیشتر روی استقلال است/ بازیکن پرسپولیس در دربی مثل صخره خواهد بود

 استقلال  نفرات کم تجربه تری نسبت به پرسپولیس در دربی دارد،آیا این موضوع تاثیرگذار است؟

قطعاً پرسپولیس شرایط بهتری دارد. تجربه دربی کمک می‌کند بازیکن در زمین مسابقه با اعتماد به نفس بالاتری به میدان بیاید. رامین رضاییان هم که برگشته و دارد خوب کار می‌کند. فکر می‌کنم همین حالا باید راحت برای تیم ملی انتخاب شده و به جام جهانی برود. اندازه‌های او خیلی بیشتر از اینهاست. تازه هنوز در ترکیب تیم جا نیفتاده. بقیه بچه‌های تیم هم همگی باتجربه هستند و قطعاً می‌توانند دربی را با سربلندی به پایان برساند. همین بازی با نفت مسجدسلیمان را ببینید. با سرعت بالا و اشتباه کم و موقعیت‌های بیشتری هم که داشتند رفتند، گلشان را زدند و بعد هم خودشان را خسته نکردند و عقب نشستند تا سه امتیاز را بگیرند. این یعنی یک تیم حرفه‌ای.

خیلی‌ها معتقدند فاصله امتیازی بین پرسپولیس و استقلال فشار و استرس را روی تیم گل محمدی بیشتر می‌کند. نظر شما چیست؟

اتفاقا برعکس است! امتیاز بالا، فشار را روی تیم استقلال بیشتر می‌کند. چون پرسپولیس امتیاز کمتری دارد و این استقلال است که فشار زیادی را تحمل می‌کند و نگران است که مبادا پرسپولیس شکستش بدهد.

به طور کلی نتیجه دربی تا چه اندازه به جدول مربوط است؟

به هیچ وجه به جدول ربطی ندارد. بارها شده نتیجه دربی به سود تیمی‌رقم خورده که پایین تر بوده است. هواداران هم دوست دارند فقط یک طرف، بازی را ببرد و مساوی نشود. یک خواسته از پیشکسوتان پرسپولیس و هواداران دارم.

چه خواسته‌ای؟

اینکه در این مدت فقط از تیم حمایت کنند. وظیفه ما حمایت کردن و وظیفه بچه‌های تیم تلاش و زحمت برای موفقیت پرسپولیس است. در این مدت وقتی به فضای مجازی وارد می‌شوم، می‌بینم صد جور ارنج مختلف به یحیی می‌دهند و می‌خواهند بازیکنان مورد نظرشان را در تیم قرار بدهد. به خدا هیچ کجای دنیا این طور نیست! من که پیشکسوت باشگاهم به خودم اجازه نمی‌دهم در این بار نظر بدهم. کادر فنی یک سال با این تیم کار کرده و حتماً بهتر از هر کسی وضعیت بچه‌ها را می‌داند. آنها بهترین تصمیم گیرنده هستند. پس لطفاً روی کادر فنی فشار نگذاریم.

حضور تماشاگران در دربی چقدر به جذابیت بازی کمک می‌کند؟

طبیعی است که بازی زیباتر شود. اصلا همه جای دنیا دارند فوتبال را از نزدیک می‌بینند غیر از ما! مگر ادعا نداریم که ما بهتر از همه دنیا کرونا را کنترل کرده ایم؟ مگر مثل آن مجری، نمی‌گوییم که "ما خیلی خوبیم"! پس چرا اینقدر مردم را از ورود به ورزشگاه می‌ترسانید؟ شما را به خدا در این وضعیت بد زندگی، اجازه بدهید لااقل مردم دو ساعت بیایند ورزشگاه و شاد باشند.

قاطعانه می گویم پرسپولیس برنده می شود/ استرس دربی بیشتر روی استقلال است/ بازیکن پرسپولیس در دربی مثل صخره خواهد بود

نتیجه دربی را چند چند پیش بینی میکنید؟

من به ضرس قاطع می‌گویم پرسپولیس برنده می‌شود.

با چند گل؟

بستگی به این دارد که اگر گلی زودهنگام در دربی رد و بدل شود، تعداد گل‌ها زیاد می‌شود ولی اگر نیمه اول بدون گل تمام شود با تعداد گل کم پرسپولیس برنده خواهد شد.

کدام بازیکن پرسپولیس در دربی با انگیزه تر از همه خواهد بود؟

قطعاً حامد لک. البته اگر بازی کند یک روز خیلی خوب را در پیش خواهد داشت که فکر می‌کنم گل‌محمدی با توجه به تجربه این دروازه بان به او بازی بدهد و او هم مثل یک صخره مقابل دروازه پرسپولیس بایستد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اسی IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    از شما بعیده با این همه سابقه ی فوتبالی. پرسپولیس واقعا با نفت خوش شانس بود مساوی نکرد‌.
    • ع.شرقی DE ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      یه جوری صحبت میکنه که انگار چهل دزد بغداد (بابامسعود و دوستان) هنوزم پشتشونه!!! شایدم هست!!
  • Amir IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    یه مثل قدیمیه که میگه شتردرخواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
  • لنگپولیس IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    محمد آقا : شما لنگیا خیلی به دلتون صابون نزنید ؛ برد برای آبی هاست👍🙏💙💙💙💙 انشالله بعد از بازی هم برای مصاحبه تشریف بیار👍🙏😍
  • /// IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    بعد از هفته بیست و یکم پیشکسوتان پرسپولیس کاملا به تکاپو افتاده اند و با حرف های ضد و نقیض سعی میکنند که از پرسپولیس یک منچستر سیتی بسازند و سعی در تخریب روحیه استقلال دارند،جناب پنجعلی یک بار میگویند هر تیمی که کمتر اشتباه کند برنده میشود و بعد میگوید حتما پرسپولیس برنده است،اولا سطح دو تیم در یک حد است و ثانیا فوتبال اصلا قابل پیشبینی دقیق نیست و ممکن است یک اتفاق سرنوشت بازی را کاملا عوض کند،تیمی که ۶ امتیاز بیشتر کسب کرده استرس زیادتری دارد؟این پرسپولیس است که اگر ببازد باید قید قهرمانی را بزند چون جبران فاصله ۹ امتیازی در ۷ بازی که کلا ۲۱ امتیاز دارد شبیه معجزه است،در این چند روز یک پیشکسوت از پرسپولیس ندیدم که منطقی درباره دربی حرف بزند،جناب قلیچ امروز دو بار با خبر ورزشی مصاحبه کرده اند و یک بار گفته اند که پرسپولیس ۲ بر صفر با گل امیری میبرد و یک بار هم گفته اند که ۲ بر یک و با گل عبدی و اسدی پرسپولیس میبرد،دو مصاحبه در یک روز و با تناقض،فقط دلم میخواهد اگر پرسپولیس شکست خورد مصاحبه آقایان را بشنویم.
  • حمید IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    هروقت تیمی حریفش رو دست کم بگیره وغرور کاذب داشته باشه مطمئنا باخت توی کارنامشه
  • تاجی دوستاره IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    با این حرفهای شما نام استقلال شکسته نمیشود استقلال تیم بزرگی است به امید خدا و با زحمات بازیکنان دربی مال ماست
  • لنگی IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    قابل توجه استقلال های عزیز اینها لنگی ها انرژی منفی ب اس اس میدن وانرژی مثبت بخودشون بخدا قسم استقلال قویتراز این تیم هاست توجه داشته باشید دفاع مستحکم هافبک دفاعی و..درحد تیم ملی چپ وراست قویترین تو لیگ نوک حمله فقط ژستد تو بازی نباشه اختلاف حداقل دو گل میبریم مطمئن باشید گل بخور نیستیم
  • علی IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    پرسپولیس دربی رو خواهد برد و قطعا قهرمان میشه حامد لک ما منتظر برگشتیم تو میتونی کلین شیت هات و پنالتی گرفتنات یادمون نرفته... برو قوی باش و دهن همه کیسه کش ها رو ببند
  • متوهمین IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    غرور درست نیست پرسپولیس اگه حواسش به ضد حمله های استقلال همچنین حمله باشه و اینکه ترابی قشنگ پاس بده پاس ها دقت دار باشه صد درصد پرسپولیس برنده و قهرمانه نگرانی پرسپولیس دفاع است اگه سه نفره باشه عالیه 👌👌
  • سرخ دل IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    قابل توجه هوادارای استقلال! حرف آقا پنجعلی درسته! پرسپولیس با تیم شما ۶امتیاز فاصله داره و هر نتیجه ای غیر از برد براش حکم از دست دادن قهرمانی رو داره بنابراین هیچ چیزی برای از دست دادن نداره در واقع این شمایید که استرس باخت و کاهش فاصله با پرسپولیس رو دارید! از طرفی در صورت باختن شما به پرسپولیس اولین باختتون رقم میخوره و این بار روانی بدی با توجه به انتقادات از زیبا بازی نکردن تیمتون که پشت این نباختن ها قایم شده، برای تیمتون داره. اگر به بازی پرسپولیس با مسجد سلیمان و هجومی بازی کردنشون نگاه کنین، کاملا متوجه میشین که پرسپولبس بعد باخت به صنعت، به خودش اومده و همون نیمه اول میتونست ۲تای دیگه هم بزنه و چه بسا اگه ترس محروم و مصدوم نشدن بازیکنای کلیدی نبود، در نیمه دوم حتما اتفاق میفتاد. پس بهتره به جای کورکورانه نظر دادن در خصوص حرف یه پیشکسوت، منطقی حرف بزنین. در ضمن به مشکلات خط دفاعی پرسپولیس برای بردن دل نبندین چون میتونه یه ۴-۲ دیگه براتون اتفاق بیفته. درسته میتونین گل بزنین ولی بیشتر از اون امکان گل خوردنتون وجود داره. احتمال باختتون بالاست چون پرسپولیس نترس بازی خواهدکرد.
  • صدرا IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    دوستان عزیز استقلالی انقدر دوست دارم وقتی حرف پرسپولیس میشه دوستان کیسه بیشتر میان وسط آقا این گفت‌ و گو برای هوادارای پرسپولیسه به شما استقلالیایی های محترم چه؟دوست داشته ی بار بگه تیمی که کمتر اشتباه می کنه برنده ی بارم پرسپولیس فضول علیش شمایین؟؟؟؟این کار شما از این نیست که شما خیلی قویین از اینکه از پرسپولیس می ترسید وگر نه این مجله برای پرسپولیسیاس بعد ی کم ادبم خوب چیزیه ها من الان می تونستم هزارتا لقب زشت رو تیمتون بدم ولی من مث شما نیستم سر عقده ده ساله هرچی بگم این لیگ در آخرین بازیش مشخص میشه کی قهرمانه انقدر حرف پیشو نزنین
  • حمید IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    درود آقای پنجعلی ' من روانشناسی خوندم و از صحبتهای ضدو نقیض شما که جایی قطعا میگید پرسپولیس برنده هست ' و جای دیگه ای بنا به شرایط میذارید و جای دیگه صحبت از احتمالات و شانس میفرمایید ' دقیقا مشخصه که به اون چیزی میفرمایید اعتقادی ندارید و صرفا ' بنا به تصمیمگیری هایی که با بقیه کردید قرارتون براین شده که حمایت کنید و روحیه بدید به تیمتون تحت هر شرایطی ' راحت بگم مشخصه خیلی ترسیدید و آرامش ندارید
  • محمد IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    اگه استقلال بازی رونبرد باافتخارلنگی میشم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی