امیرحسین فشنگچی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

امیرحسین فشنگچی بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: حضور نسبتاً موفق استقلال در لیگ امسال باعث شده دوباره مسابقات گرم شده و هیجان به رقابت‌های لیگ برتر برگردد، چون که...

امیرحسین فشنگچی بازیکن اسبق پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرورزشی، در آستانه دیدار دربی نود و هشتم درباره شرایط این روزهای پرسپولیس و نقاط قوت تیم استقلال اظهاراتی را مطرح کرد:

دربی ۹۸ را چطور پیش بینی می‌کنید؟

برد در این مسابقه برای پرسپولیس خیلی حساس است و فکر می‌کنم اگر می‌خواهد قهرمان شود باید از این بازی سربلند و پیروز بیرون بیاید. چون مساوی به هیچ دردش نمی‌خورد و دوباره همان ۶ امتیاز اختلاف بین پرسپولیس و استقلال باقی می‌ماند.

فکر می‌کنید این موضوع تا چه اندازه برای کادرفنی جدی باشد؟

قطعاً آنها با نمایش یک فوتبال هجومی‌دربی را آغاز می‌کنند. کادر فنی پرسپولیس حتماً نقاط ضعف و قوت استقلال را در نظر گرفته و برخلاف استقلال که حس می‌کنم محتاط بازی کند، پرسپولیس در حضور تماشاچیانش و در بازی که میزبان است قطعاً برای برد به میدان خواهد رفت.

قبول دارید در این چند بازی گذشته پرسپولیس گلهای بدی خورده؟

ما نمی‌توانیم اشتباهات فردی یک بازیکن را به حساب همه تیم بگذاریم.

منظورتان حامد لک است؟

بله. نمی‌توانید این گونه به یک تیم نگاه کنید. ضمن اینکه همین حامد لک هم گذشته فوق العاده خوب و درخشانی در پرسپولیس داشته و به محض اینکه به پرسپولیس آمد در بازی‌های آسیایی آنقدر درخشید که به او لقب هشت پا داده بودند. فورواردها هم جلوی دروازه هفت متری خالی توپ را بیرون می‌زنند ولی کسی به آنها حرفی نمی‌زند، اما یک اشتباه دروازه‌بان به چشم می‌آید. به هر حال او هم بازیکن است و تحت استرس و فشار روحی و روانی گاهی نمی‌تواند تمرکز صددرصد داشته باشد.

فکر می‌کنید لک در دربی بازی کند؟

امیدوارم اینگونه باشد. او باید برگردد و شرایط خوبش را به رخ بکشد. حامد پسر منطقی و یک بچه کاملاً روحی روانی و احساسی است. او هنوز همان حامد لک است و شک ندارم در دربی می‌تواند بهترین بازی خودش را نشان دهد.

نقطه قوت استقلال را کجا می‌دانید؟

نمی‌توانم بگویم نقطه قوت! چون استقلال در این فصل "به صرفه" فوتبال بازی می‌کند. یعنی می‌آید تا گل نخورد و یک گل بزند و بازی تمام شود. اکثر بازی‌های‌شان با نتایج یک بر صفر بوده. نقطه قوت استقلال این است که روی تک موقعیت‌های‌شان بهترین استفاده را می‌کنند. در حالی که شاید پرسپولیس در هر بازی دو یا سه برابر استقلال موقعیت خلق کند ولی استفاده درستی از آنها نمی‌شود.

استقلال امسال لیگ را گرم کرده است/ هیجان ششمین قهرمانی پرسپولیس بیشتر از هر سال است/ استقلال محتاط بازی می کند؛ پرسپولیس تهاجمی

درباره پرسپولیس چه صحبتی دارید؟

فکر می‌کنم بازی پرسپولیس با صنعت نفت با اینکه با باخت این تیم همراه شد اما با حضور مهاجم جدید ازبکستانی ثابت شد قوای تازه‌ای در خط حمله این تیم به وجود آمده است. یک فوروارد سرعتی که می‌تواند به خوبی استارت بزند و خودش را از مدافعان جدا کند. فکر می‌کنم او در دربی برای پرسپولیس گل می‌زند.

وحید امیری و مهدی ترابی تا چه اندازه در دربی می‌توانند سرنوشت ساز باشند؟

در چند سال اخیر وحید امیری و مهدی ترابی ۷۰ درصد بار بردهای پرسپولیس را به دوش می‌کشند چه مستقیم و چه غیرمستقیم. ولی من می‌خواهم بگویم این روزها احسان پهلوان هم که مدتی در افت بود حالا به اوج خودش برگشته و او هم در دربی می‌تواند تعیین کننده باشد.

رامین رضاییان چطور؟

رامین رفته‌رفته همان بازیکن مطلوب و مورد نظر کادر فنی می‌شود. نمی‌توان به هیچ عنوان چنین بازیکنی را نادیده گرفت. او تجربه جام جهانی را دارد. یک فوتبالیست دربی باز و باتجربه که به درد این بازیها می‌خورد و می‌تواند با یک ارسال، ورق بازی را برگرداند.

پیش بینی تان از این دربی چیست؟

امیدوارم پرسپولیس برنده شود. ولی نکته جالب در این فصل این است که استقلال توانسته نتایج نسبتا خوبی بگیرد و لیگ را گرم کند. ما هر سال در این زمان و حدوداً ۴ یا ۵ هفته مانده به پایان لیگ دیگر می‌دانستیم پرسپولیس قهرمان شده و لیگ برایمان هیجانی نداشت اما استقلال آمده و امسال به لیگ هیجان داده است. امیدوارم پرسپولیس از همین بازی استارت قهرمانی ششم را بزند تا این رکورد را هم به نام خودش ثبت کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Sid Barret IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    برای همینه ک بازیکنان ایرانی معمولا مربیان خوبی ازشون درنمیاد. چون نگاه جانبدارانه ب مسائل تیم خود دارن؛ فارغ از رنگها، یک نمونه مثال در صحبت‌های آقای فشنگچی ک فرمودند استقلال دفاعی بازی میکنه و همه تیم‌ها رو با حداقل نتیجه برنده شده ولی پرسپولیس خیلی هجومی بازی میکنه؛ اونوقت اختلاف گلهای زده تیم هجومی با تیم دفاعی یک گله
  • از پیدایش زمین0مقام بین المللی IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    رفتن بابامسعود لیگ رو گرم کرد قبلا که رقابتی نبود
  • شیشتایی جام ندیده DE ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    استقلال لیگ رو گرم نکرده ؛ باباحمید و داورها لیگ رو گرم کردن تا استقلال هم بعد از ۱۰ سال رنگ صدرنشینی رو ببینه وگرنه هر سال پرسپولیس سه هفته زودتر قهرمان میشد لیگ رو بی مزه کرده بود.
    • لنگی کیسه کش IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      3هفته زودتربا بابامسعودبله درسته5سال مثل کوه پشتتون بودقبل دوره بابامسعودکجاجدول بودیداینابگو؟؟؟روت میشه بگو
  • لر اصیل تاجی IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    اگر استقلال دفاعی بازی میکنه وموقعیت پیروزی بیشترپس چرا بهترین خط حمله وبهترین دفاع مال ماست شماکه بادست هم بازی میکنید وگل میزنید دربی هم مال ماست اگر داورا بزارن
  • دریکوند IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    با اینکه از حرفهاش بوی جانبداری میاد ولی با اختلاف مودب ترین عضو پیشکسوتان گاوداری عبده می باشد.ضمنا فرق خط حمله استقلال و پیروزی یک گله
  • متخصصین هشتایی و سوبله چوبله IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    بله مخصوصا رفتن بابا مسعود هم لیگ رو داغ کرده هم لنگی هارو🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    • Retired IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      عزيزانى كه همش بابا مسعود بابا مسعود ميكنيد ، اين اراجيف بسه ديگه پرسپوليس در هفت سال گذشته با ثبات ترين و بهترين تيم ايران بوده و با اقتدار قهرمان شده ، سال قهرمانى استقلال خوزستان هم كه با يك گل زده كمتر دوم شدند به خواطر برد ٦ صفر تيم خوزستانى مقابل استقلال اهواز بود كه خودش كلى داستان داره در هر حال اگه راست ميگيد دربا رو ببريد و قهرمان بشيد ، تامام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی