پیش‌بازی رئال‌مادرید - بارسلونا (ال‌کلاسیکو)
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

امشب ال‌کلاسیکوی برگشت لالیگای اسپانیا در حالی برگزار خواهد شد که رئال‌مادرید در پی دبل بارسلونا است و ژاوی می‌خواهد اوج‌گیری تیمش را با برتری در مادرید ادامه دهد.

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه سانتیاگو برنابئوی شهر مادرید، رئال‌مادرید صدرنشین لالیگای اسپانیا میزبان بارسلونا خواهد بود؛ ال‌کلاسیکویی که آنچلوتی و ژاوی با انگیزه‌های متفاوتی در آن در پی پیروزی و قدرتنمایی هستند.

رئال‌مادرید؛ سوپر قهرمانی

قهرمان با دبلِ بارسلونا؟ چه چیزی بهتر از این! رئال‌مادرید حالا در اوج است و کارلو آنچلوتی به هدف اصلی‌اش که اولین قهرمانی در لالیگاست نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود. با این حال اگر او بتواند برای اولین مرتبه در ال‌کلاسیکو هم دبل کند، قهرمانی‌اش رؤیایی خواهد شد. رئال در لیگ قهرمانان اروپا هم با کامبک مقابل پاری‌سن‌ژرمن روحیه دوچندانی گرفت، اگرچه ستاره‌شان کریم بنزما در بدترین زمان ممکن مصدوم شده و در نبرد بزرگ غایب خواهد بود. ولی آنچلوتی می‌گوید غیبت کریم نگرانش نمی‌کند و باز هم توانایی شکستِ بارسا را بدون او خواهند داشت. سوپرقهرمانیِ کهکشانی‌ها در پیش است؟

بارسلونا؛ نقطه عطف

۱۲ بازی بدون شکست نشان می‌دهد اعتماد به ژاوی جواب داده. بارسلونا در نقل‌وانتقالات زمستانی تقویت شد و مرحله دوم تقویت تیم تابستان خواهد بود. با این حال به کورس قهرمانی برنمی‌گردند و فاصله ۱۵ امتیازی قطعاً قابل جبران نیست. ولی می‌توان مدعی شد که بارسا با همین روند فصل بعد مدعی قهرمانی خواهد بود. برد در ال‌کلاسیکو و پاره کردن نوار باخت‌ها می‌تواند اتفاق خوبی برای ژاوی و تیمش باشد. آن‌ها هنوز شانس قهرمانی در این فصل را دارند و این اتفاق شاید در لیگ اروپا رخ بدهد. آخرین مرتبه سال ۲۰۱۹ در همین ماه بارسلونا در سانتیاگو برنابئو پیروز شده بود و ژاوی در پی تکرار تاریخ است.

آخرین جدال
۲۴ اکتبر ۲۰۲۱ در ورزشگاه نوکمپ، بارسلونا مقابل رئال‌مادرید ۲-۱ شکست خورد. آلابا و واسکس برای رئال و آگوئرو برای بارسا گل زدند.

آمار بازی
۲۸۱) ال‌کلاسیکو به صورت رسمی و غیررسمی ۲۸۱ مرتبه برگزار شده است. ۱۰۴ بازی را رئال برده و بارسلونا در ۱۱۵ بازی برنده شده. ۶۲ بازی هم مساوی شده است.
۲۴۸) در ۲۴۸ دیدار رسمی بین رئال و بارسلونا؛ مادریدی‌ها ۱۰۰ برد و کاتالان‌ها ۹۶ برد داشته‌اند و ۵۲ بازی هم با تساوی خاتمه یافته.
۱۸۳) در ۱۸۳ مصاف لالیگایی، رئال‌مادرید ۷۶ پیروزی و بارسلونا ۷۲ پیروزی کسب کرده‌اند و ۳۵ بازی هم برنده نداشته است.
۴) رئال‌مادرید ۴ ال‌کلاسیکوی آخرِ لالیگا را برده است. این تیم سال ۱۹۶۵ رکورد ۶ برد متوالی را داشت و بهترین رکورد بارسلونا هم ۵ پیروزی متوالی تا سال ۲۰۱۰ بود.
۰) مقابل تعداد باخت‌های خانگی رئال‌مادرید در این فصل عدد صفر ثبت شده. شاگردان کارلتو ۱۰ برد و ۴ تساوی در سانتیاگو برنابئو داشته‌اند. از زمان بازگشت رئال به برنابئو این تیم باختی در لالیگا نداشته و آخرین شکست خانگی‌شان ژاویه ۲۰۲۱ مقابل لوانته در آلفردو دی‌استفانو رقم خورد.
۱۲) تیم ژاوی ۱۲ بازی لالیگایی است که نباخته. فصل قبل با رونالد کومان، بارسا رکورد ۱۹ بازی بدون شکست متوالی را هم داشت.
۵۹) با ۵۹ گل زده رئال‌مادرید بهترین خط حمله لالیگا را در اختیار دارد. تیم کارلتو با ۲۱ گل خورده بهترین تیم از لحاظ دفاعی هم هست.
۲۶) برترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو لیونل مسی با ۲۶ گل است که حالا دیگر در بارسلونا حضور ندارد. بین بازیکنان فعلی دو تیم کریم بنزما با ۱۱ گل برترین گلزن ال‌کلاسیکو به شمار می‌رود.
۳۹) جرارد پیکه با ۳۹ حضور باسابقه‌ترین بازیکن ال‌کلاسیکو بین بازیکنان فعلی است. کریم بنزما هم ۳۸ مرتبه در این نبرد حاضر بوده. باسابقه‌ترین‌ها سرخیو راموس و لیونل مسی بازیکنان فعلی پاری‌سن‌ژرمن با ۴۵ حضور هستند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فرشاد IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    امشب بارسا میبره خاطرتون جم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی