نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
یاروسلاوا ماهوچیخ
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یاروسلاوا ماهوچیخ پس از این که ۲۰۰۰ کیلومتر برای فرار از جنگ در اوکراین رانندگی کرده بود، برنده طلای پرش ارتفاع داخل سالن جهان شد.

تیم دو و میدانی استرالیا در مسابقات قهرمانی داخل سالن جهان در بلگراد، کسب دو قهرمانی ورزشکارانش را با نقره «النور پترسون» در پرش ارتفاع و مبارزه «اش مولونی» برای کسب مدال برنز هفت گانه، جشن می‌گیرند.

این دو نفر رکوردهای ملی و اقیانوسیه را در مسابقات داخل سالن به نام خود ثبت کردند. پترسون برای اولین بار در دوران حرفه‌ای خودش از مرز دو متری اوج گرفت تا یک سانتیمتر به رکورد مشترک خود اضافه کند. در نهایت در دوئل برای کسب طلا با یاروسلاوا ماهوچیخ از اوکراین (۲.۰۰ متر تا ۲.۰۲ متر) در یک فینال جذاب شکست خورد و ورزشگاه بلگراد آرنا را با احساسات شدید منفجر کرد، زیرا قهرمان ۲۰ ساله از وطن جنگ‌زده خود فرار کرده بود و ۲۰۰۰ کیلومتر با ماشین سفر کرد و خود را به صربستان رسانده بود.

پترسون ۲۵ ساله می‌گوید: «رقابتی خاص بود. سختی‌هایی که ورزشکاران اوکراینی از سر گذراندند سزاوار هیچکسی نیست. سفری که تا رسیدن به اینجا داشتند باورکردنی نیست. و خیلی به یاروسلاوا و آنچه که توانست در اینجا انجام بدهد افتخار می‌کنم. شگفت‌انگیز است. من امروز لاک آبی با قلب زرد رنگ به ناخن‌هایم زدم تا حرکت کوچکی کرده باشم برای اینکه به آن‌ها نشان بدهم قلبم با آن‌هاست.»

مدال طلای خبرساز دختر ۲۰ ساله/ از فرار ۲۰۰۰ کیلومتری از جنگ تا قهرمانی جهان/ تصاویر این دختر اوکراینی را ببینید

مولونی یک مدال جهانی دیگر هم به برنز ده‌گانه‌ای که در المپیک توکیوی سال گذشته به‌دست آورده بود، اضافه کرد. مولونی مجبور شد روز جمعه از پرش ارتفاع خارج شود تا از تشدید تاندونیت طولانی مدت زانو که او را در توکیو گرفتار کرده بود، جلوگیری کند. او با بیان اینکه این سری از مسابقات از المپیک توکیو که مجبور بود در سالن خالی رقابت کند، مفرح‌تر است گفت: «مانند رویاست. مدت زیادی بود که رویای رقابت در مقابل جمعیت را در سر می‌پروراندم و حالا بالاخره این شانس را یافتم که این کار را انجام دهم. قبل از اجرای آن ۱۰۰۰ متر وحشت کرده بودم. به محض اینکه به پیست رفتم، در یک استادیوم دو طبقه تقریباً پر، به این فکر کردم که خدایا، دیگر همه چیز واقعی است.»

مجموع ۶۳۴۴ امتیاز او رکورد ملی و اقیانوسیه را که سه سال پیش توسط گری هاسبروک با رقم ۵۹۴۹ ثبت شده بود، شکست. با این حال، مولونی نتوانست با سایمون ایهمر (۶۳۶۳) دارنده مدال نقره سوئیسی و همچنین دامیان وارنر کانادایی، قهرمان باشکوه ده‌گانه المپیک با رکورد ۶۴۸۹ مقابله کند.

مدال طلای خبرساز دختر ۲۰ ساله/ از فرار ۲۰۰۰ کیلومتری از جنگ تا قهرمانی جهان/ تصاویر این دختر اوکراینی را ببینید

مدال طلای خبرساز دختر ۲۰ ساله/ از فرار ۲۰۰۰ کیلومتری از جنگ تا قهرمانی جهان/ تصاویر این دختر اوکراینی را ببینید

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • برنلی IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    احسنت به این اراده وپشتکار😍👏👏👏👍👌
  • معلم IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    مرگ بر روسیه
    • مقلد IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      مرگ برکسی که باعث وبانی جنگهای منطقه وجهان هست. (مرگ برامریکا. غرب. نئونازیهایی که توسوریه سرمیبریدن)
  • حسین IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    این قهرمانی هم از برکات حمله پوتین بوده
  • پنجعلی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    آفرین براین غیرت و استقامت .مرگ بر پوتین هیتلر صفت.
  • علی‌ IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    فرق‌دختران‌.کرد.و.لر.اینجا‌معلوم‌میشود‌که‌انها‌‌اسله‌بدست‌میگیرند‌ومیجنگند‌ولی‌در‌جاهای‌دیگر‌پا‌بفرار‌میگذارند‌بنازم‌به‌‌دختران‌وزنان‌.کرد.و.لر.‌‌درود‌بشرفشان
    • ایرانی اصیل IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      احسنت درود بربی بی مریم,بختیاری,,,لرنیستم اماقلبم بالرهاست,انهامرازیادحرمت میگذارندوازخود شان میدانند,همه جای لرستان بلوچستان مراخالوخطاب میکنند,وبرادروعموی خودمیدانند,اره برار , یکماه نشده,کل کشته هاطبق نوشته خودشان,۶۰۰کشته اکراینی و۱۸هزارکشته نظامی روسی داشته من تعجب نمیکنم امامیگویم خب انوقت این چه نوع جنایت جنگی محسوب میشود !؟امریکا فقط در سه روزدرعراق ۴۵۰هزارنفر۴۵۰هزارنفردربغدادقلع قمع کردیک میلیون عراقی راقتل عام کردهیچ نهادی سازمانی نام جنایت جنگی نیاوردالان تعاریف جنایت جنگی چگونه هست امارراکه خوذشان میدهندوالله ماهالوهم باشیم اینقدردیگه هالونیستیم!!؟؟۲۵۰کودک معصوم روستبارو۱۵هزارروسی قتل عام شدندانهابور بور بوربودندچراکسی ازمرگ انهانپرسیدکوروکرولال شدندچه فرقی بین بور با بور هست هردوبوروزیباهستندپس چراکودک معصوم روسی راکورشدیدومرگشان راندیدید!؟؟؟
  • امید IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    به امید نابودی پوتین آمین
  • خسرو تورک قشقایی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    لعنت بر پوتین من خسرو تورک قشقایی از نوادگان اغوزخان بزرگ و فرزند کدام قلیچ از تفنگچی های صولت الدوله قشقایی از طرف ایل ریشه دارم این حمله ی جنایتکارانه پوتین را محکوم میکنم
  • مجید IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    تو همین روزها میره اسراییل در صحنه بین الممه بدرخشد ،
  • محسن IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    سلام خبر ورزشی جون عزیزت یکاری بکن واسم واقعا ثواب داره ببین این دختر ورزشکار جنگ زده اگه مجرده وقصد ازدواج داره من همجوره هوا خواشم و حاظرم براش برم با روس ها بجنگم
  • محمد جواد IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    هنوز یک ماه نیست که روسیه به اوکراین حمله کرده ببینید چگونه از مردم اوکراین سوپر قهرمان می سازند بعد ما هشت سال با عراق که تمامی کشور های دنیا آن را با تمام قوا سا پورت می کردند ودر عوضش ما گلوله مشکی هم به ما نمی دادند جنگیدیم وپیروز شدیم که معجزه ای آشکار بود وبعدشم داعش اینهارو رسانه ها بایکت کاملند وزحمت کشیدند برای عذر خواهی مارو در فهرست تروریست ها قرار دادند وتحریم های حد اکثری را آغاز کردند وتازه این جنایت ها قطره ای از اقیانوس بیکران جنایت های آنها است.
  • مهدی IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    اون فرشته های که من میشناسم این شکلی هستن نه اون کسایی ی عمر از افراد سودجو شنیدیم . من مثل شما آرزوی مرگ حتی به دشمن واقعی نمیکنم چه برسه ب دشمن فرضی . فقط میگم زنده باد مردان و زنان خوب روزگار کسایی که مال ملال ملت بالا کشیدن فقط خدا می‌تونه جوابشون بده نه بندش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی