اعلام لیست پولدارترین باشگاه‌های جهان/ صدرنشین جدید کدام باشگاه است؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در پی تغییرات مالی بزرگ با وجود شیوع کووید-۱۹، باشگاه منچسترسیتی برای اولین بار در تاریخ با پشت سر گذاشتن بارسلونا به جایگاه اول مانی لیگ دیلویت رسید.

باشگاه منچسترسیتی برای اولین بار در تاریخ خود به صدر فهرست ثروتمندترین باشگاه‌های جهان دیلویت رسید.

قهرمان فعلی لیگ برتر جایگزین بارسلونا در بالای جدول شده است و غول‌های کاتالونیا به دلیل بحران مالی فعلی خود در رتبه چهارم قرار گرفتند.

در جدیدترین گزارش مالی دیلویت مشخص شدکه منچسترسیتی در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ با درآمد سالانه ۵۷۱٫۱ میلیون پوند در صدر جدول «مانی‌لیگ» قرار گرفت. آنها توانستند از رئال مادرید که درآمد سالانه ۵۳۷٫۷ میلیون پوندی را به ثبت رسانده بود، پیشی بگیرند. سیتی که ۱۲ ماه پیش در جایگاه ششم قرار داشت، چهارمین تیمی است که در صدر فهرست ثروتمندان قرار گرفت.

رئال مادرید، بارسلونا و منچستریونایتد تنها باشگاه‌هایی هستند که بر اساس سنجش دیلویت به عنوان ثروتمندترین تیم جهان معرفی شده‌اند. در جدیدترین نسخه «مانی لیگ»، رقیب همشهری سیتی، منچستریونایتد، به جایگاه پنجم رسید. لیورپول، چلسی و تاتنهام نیز در بین ۱۰ تیم برتر قرار دارند و به ترتیب در رده‌های هفتم، هشتم و دهم قرار دارند. بایرن مونیخ در رتبه سوم، پاری‌سن‌ژرمن در رتبه ششم و یوونتوس در رتبه نهم قرار دارند.

اما حتی بزرگترین باشگاه‌ها نیز تحت تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفتند. دیلویت تخمین میزند که باشگاه‌های مانی لیگ در دو فصل گذشته حدود ۱٫۴۳ میلیارد پوند از درآمد خود را از دست دادند. با این وجود، درآمد پخش تلویزیونی به رکورد ۳٫۷ میلیارد پوند در سراسر لیگ‌های برتر اروپا رسید.

با کلیک بر روی عکس زیر، گزارش کامل مؤسسه دیلویت درباره عملکرد مالی باشگاه‌های معتبر فوتبال اروپا را بخوانید.

اعلام لیست پولدارترین باشگاه‌های جهان/ صدرنشین جدید کدام تیم است؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شورش IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    آدم بی شرف چی داری برا خودت نشخار میکنی گل محمدی توی این مملکت و فوتبال بزرگ شده امثال تو نفهم از خدا بیخبر نمتونن خرابش کنند لعنت خدا بر ادمهایی که دورویی و پستی رو توی این کشور رواج دادن وقهرمانی و احترام رو به هر قیمتی رو ترجیح میدهند
    • Ariya IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      داداش اشتباه میزنی این خبر مربوط به درامد باشگاههای اروپایی هست.برو کوچه بغلی ادرسو بهت اشتباه دادن
    • ارسلان IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      داش فک کنم یکم با خودت درگیری داری درستع حالا واقعا نمیدونم چطور کامنتت نمایش داده شده در کل برا شخصیتت تاسف میخورم و امیدوارم مردم ایرانم روزی به فهمی برسن که به هم توهین نکنن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی