شوک به پرسپولیس؛ حکم سی میلیاردی برای دروازه‌بان جنجالی/ سریع‌ترین حکم تاریخ فیفا
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شکایت رادو در حالی به باشگاه پرسپولیس رسید که احتمالا کمیته انضباطی فیفا خیلی سریع حکم یک میلیون یورویی را صادر خواهد کرد.

ساعتی قبل هواداران پرسپولیس با استوری بوژیدار رادوشویچ علیه مدیران باشگاه پرسپولیس مواجه شدند که مدیران باشگاه را دروغگو خطاب می‌کرد؛ این استوری پس از آن منتشر شد که شکایت بوژیدار رادوشویچ در کمیته انضباطی فیفا به دست مدیران پرسپولیس رسید.

بوژیدار رادوشویچ که با ۶ سال حضور در تیم پرسپولیس با سابقه‌ترین خارجی تاریخ باشگاه لقب گرفته بود، پس از ترک قابل پیش‌بینی اردوی سرخ‌پوشان شکایت خود را در کمیته انضباطی فیفا ثبت کرد تا به این‌ترتیب قرمزها درگیر یک پرونده جدید شوند؛ پرونده‌ای که وکیل رادو رقمی در حدود یک میلیون یورو را پای آن ثبت کرده بود.

در همان زمان بود که رضا درویش، مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس در مصاحبه‌ای تند و آتشین گلر کروات سرخ‌پوشان را به فریب‌کاری متهم کرد و با نسبت دادن الفاظی باور نکردنی، نوید پیروزی در این پرونده را داد.

اگرچه پیش از آن مدیران باشگاه پرسپولیس اعلام کرده بودند که رادو رقم گزافی را از پرسپولیس دریافت می‌کرد و محکوم به جدایی بود اما این اظهارات باعث خشم رادوشویچ شد؛ قرمزها هیچ مذاکره‌ای را با او انجام ندادند و حالا در نوروز با خبری شوکه کننده مواجه شدند.

شکایت رادو ساعاتی قبل به باشگاه پرسپولیس رسید و این در حالی است که قرمزها انتظار داشتند این اتفاق مدتی بعد رخ دهد؛ به همین خاطر به‌شدت از دست بوژیدار خشمگین شدند و حتی احتمال داشت که این خشم را در یک بیانیه آتشین نشان دهند.

موضوع این است که حالا پرسپولیس درگیر پرونده‌ای است که احتمال دارد یکی از گران‌ترین بدهی‌های تاریخ را روی دست این باشگاه بگذارد. همان‌طور که مدیرعامل باشگاه نیز چندی پیش گفته بود؛ رادو با توجه به میزان دریافتی گران‌ترین بازیکن تاریخ و حتی گران‌تر از لیونل مسی بود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که فیفا به دلیل شفاف بودن پرونده قصد دارد که حکم را بسیار سریع صادر کند و به موکلش گفته که ۱۰ آپریل روز صدور حکم نهایی خواهد بود.

اگر این اتفاق رخ دهد پرسپولیس در روز ۲۱ فروردین ماه، این حکم شوکه کننده را دریافت خواهد کرد که بر اساس آن باید علاوه بر خسارت حدود یک میلیون یورویی، هزینه دادرسی را هم بپردازد.

در واقع باشگاه پرسپولیس چیزی در حدود ۳۰ میلیارد تومان بدهکار رادو خواهد شد که البته این رقم در صورتی است که سرخ‌ها برای اتلاف وقت کار را به دادگاه عالی ورزش نکشانند که اگر این اتفاق رخ دهد هزینه دادرسی در دادگاه CAS نیز به آن اضافه خواهد شد. همچنین مشخص نیست در آینده قیمت ارز چگونه شود که در صورت افزایش حتی ممکن است قرمزها بیش از ۳۰ میلیارد تومان به این گلر گران‌قیمت و نیمکت نشین پرداخت کنند.

نکته مهم اینکه باشگاهی پرسپولیس هنوز در پرداخت دستمزد بازیکنانش به توفیق خاصی نرسیده و همچنین بدهی مالیاتی نیز روی دست مدیران باشگاه سنگینی می‌کند.

به این‌ترتیب پرسپولیسی‌ها که تصور می‌کردند بعد از عبور از پرونده برانکو، بودیمیر، گابریل کالدرون و دستیارانش به ثبات مالی می‌رسند؛ حالا در یک بحران عمیق فرو خواهند رفت.

باشگاه پرسپولیس هنوز واکنش رسمی به این خبر نشان نداده اما با توجه به اینکه رادو به‌صورت قانونی قراردادش را فسخ کرده، بعید است که دست آنها به جایی بند باشد. همچنان باید منتظر تاریخ ۱۰ آپریل وعده داده شده ماند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    از بی‌خیالی مدیران که بگذریم ؛ منبع خبر هم بررسی شد ولی چقدر از رقیب باید بگیری تا همچین حرف مزخرفی بزنی: "رادو با توجه به میزان دریافتی گران‌ترین بازیکن تاریخ و حتی گران‌تر از لیونل مسی بود" پاراگراف‌های کار شده و جدا جدا همراه با جمله بندیهایی ناشیانه که معلومه هر کسی بوده خیلی عجله داشته زودی نوشته بره رو سایت😂😂😂 آره پرسپولیس کبیر درگیر حاشیه شد !!
    • متوهمین IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      قرارداد لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا سی شش میلیون دلار بود زمانی که تو بارسلونا بود یعنی سی شش برابر راست میگه!!!!
    • ۹۰ DE ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      واقعا" جای تاسف داره که هوادار و علاقمند فوتبالمون امثال این شمس اله هستن !
    • حمید IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      بسیار بسیار مایه تعجب وحیرت است که هیچکس در این کشور نمیگوید که چرا وقتی پول ندارید اینهمه بازیکن خارجی میگیرید توی این اوضاع تحریم وانوقت حتی توی یه پرونده هم برنده نیستید چه استقلال چه پیرسپولیس وچه سایر تیمها اخه این چه کاریه که مرتب تکرار میشه از کجا میارین اینهمه خسارتو چپو راست میدین کدام بازیکن خارجی که اوردید صد درصد بهتر از بازیکن یا مربی ایرنی هستند؟پول چی میدید به این مفت خورها که بیان ّخورن بخوابن بازی هم نکنن اینهمه بگیرن برن اونوقت یه زمین فوتبال بدرد بخور نداریم توی شهرستانها نکنید این ظلمو بخاطر چند دلال بازیو مقداری پول پول مملکتو ندید این بیخاصیتهای پرو بخورن برن شکایتم بکنت
  • تاجی IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    تیم مردمیه😂 عاشقا میان این تیم😂 کلا پولی هزینه نمیشه😂 ضمنا نگران قیمت دلار هم نباشید ما هم نفت رو به دلار، میفروشیم😜😊
    • نیما IR ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      نگران نباشید... نفت ، گاز و...(بیت المال) برای پرداخت بدهی های لنگ پرداخت خواهد شد.
  • علی پروین DE ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    ۳۰ میلیارد تومن بابت یکفقره خسارت مدیر فوتبالی از جنس فوتبال و پیشکسوت قدیمی پرسپولیس ! حاشیه سازی های همیشگی و شعار دادن آقایون عقل کل ، بابت بازی ندادن پیشکسوتان و نسپردن فوتبال به فوتبالی ها ؛ نتیجه ش اینه ! هر وقت جایی فوتبال رو سپردن به فوتبالی ها ، بلادرنگ سرازیر شدن بودجه به سطل زباله و نتیجه سهم خواهی آقایون شده انباشت بدهی ! مدیری که تا به امروز گردش بالاتر از میلیون نداشته و قیمتش اندازه پول چند دست کت و شلواره ، براحتی این خسارتها رو بوجود میاره . آقای پیشکسوت زحمتکش که زمانی زحمت تیم رو کشیدی و در قبالش سهم خواهی میکنی ، بفرما جواب بده ! هوادار احساسی و همیشه در صحنه و همراهی کننده آقایون ، بفرمائید با نظراتتون مستفیذ کنید و مجددا" فساد رو ضمیمه حضور نفرات بعدی کنید . باز جای شکرش باقیه که از همین دست آقایون و شایدهم بیسوادتر و بدون تجربه تر بدنبال مسئولیت بزرگتری هم بودن و خدا به فوتبال ایران رحم کرد که به ریاست فوتبال نرسیدن .
  • لنگی سوز IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    خداجای حق نشسته لنگی جماعت حقش بودسرش بیاد اما ناراحتم الان یایاقهرمیکنه که چرا رادو پول زیادمیگیره من کمت از اون میگیرم خخخخخخخخخ
  • اس اس IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    چرا خودتون ناراحت میکنید بابا حمید هست دیگه ایندفه پول کمیته امداد رو میده لعنت بر مافیای لنگ خداازتون نگذاره
  • محسن،بدهی ها را هم از بیت المال میدن IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    باشگاه جاعل همینه دیگه
  • منوچهر IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    زیاد نگران نباشید چیزی که زیاد هست صندوق های مختلف اعتباری شستا صندوق ذخیره فرهنگیان اعتبار ارز دارو صندوق اعتباری فلان بهمان هی تا دلت بخواهد محل پرداخت وجود دارد
  • حمید IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    خوشم میاد پیش از این که حکم صادر بشه شما میزان محکومیت را هم مشخص کردین
  • علی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    فعلا که پیروزی درگیر شکایت و بیانیه نویسی علیه استقلال و بازیکنان سرباز و هچنین تعیین تکلیف واسه قرار داد بازیکن خارجی های استقلاله وقتی واسه حل مشکلات خودش نداره ..
  • کیارش IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    چقدر ۳۰‌میلیارد😂😐بنظرم‌‌کلا‌ پرسپولیس‌ باطل‌ شد
  • کیارش IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    چقدر ۳۰‌میلیارد😂😐بنظرم‌‌کلا‌ پرسپولیس‌ باطل‌ شد
  • رضا IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    واقعا مدیرعامل ریدن این گلر چه بود قرار داد ترکنمچای بندید مدیر قبلی باید خسارت از جیب پرداخت کنند این چه افتضاح بار اوردن پول بیت المال چه جور حیف ومیل میکنن یه اجنی بیا کلا 20بازی نکنه فقط دنبال پول بود نه اعتراض به نیمکت نشینی اخر ش شکایت کنه متاسفم برا مدیر عامل بی عرضه
  • سعید IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    چوب خداصدانداره .اونموقع که بابامسعودتون اونجوری برای استقلال بدهی میتراشیدکه شاخص ترینش فراری دادن استراماچونی وبعدش ممنوع کردن حضورخارجیها که یه وقت مبادا باباشگاه به توافق برسه وبرگرده ودرآخربدهی سنگین شکایت ایشون که هنوزم حل نشده.البته چیزی که زیاده برای لنگ منبع های مالی نامشروع توی سازمانها ودولت وحکومت.اینم براتون راحت حل میکنن.
  • سرخ دل IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    به نظرم باشگاه داره کار درست رو داره انجام میده. به جای هزینه چند ده هزار دلاری برای بردن پرونده به cas، همون پول رو میدن به رادو تا به همون میزان توی پرداخت پول جلو بیفتن. دقیقا خلاف رفتاری که با کالدرون شد. علاوه بر این، از اونجایی که تنها بردن چنین پرونده هایی به cas، خریدن وقته و این مدت حداکثر ۴تا۵ ماه بیشتر نیست، بهتره همین الان با پولی که از بورس میگیرن یا از اسپانسر، پرونده رو ببندن. چون ۴ماه دیگه موقع نقل و انتقالات، باشگاه برای پنجره تابستانی به مشکل میخوره. انشاالله دیگه نه تنها تو پرسپولیس، بلکه توی هیچ تیم دیگه ای همچین قراردادای مضحکی نبینیم. این قرارداد، جواب اوناییه که میگفتن باید مدیریت فوتبال به فوتبالیا سپرده بشه. اینم عاقبتش. لیاقت مدیریت یه باشگاه ورزشی رو با عکس انداختن با لباس ورزشی و فوتبالی بودن نمیشه سنجید.
  • 000 IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    رضا وقتی از هیچی خبر نداری حرف نزن این پرسپولیس پول رادو رو نداده بعد میگی به خاطر نیمکت نشینی یه مشت دزد شدن مدیرعامل پرسپولیس درضمن این پولی که باید بدن به رادو که کل باشگاه پرپولیس اینقدر ارزش نداره😂😂😂😂😂

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی