نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
استقلال به مصاف تکراری‌ترین حریفش می‌رود/ آبی پوشان دو ماه در میان با این تیم مسابقه داده‌اند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استقلال در اولین بازی خود در قرن جدید به مصاف تکراری‌ترین حریف یک سال گذشته‌اش خواهد رفت.

تیم استقلال در حالی باید روز سه شنبه ۱۶ فروردین به مصاف تیم پیکان برود که از تاریخ یازدهم آذرماه سال ۱۳۹۹ تاکنون، پنج بار در دیدارهای رسمی و دو بار در مسابقات دوستانه با این حریف همشهری‌اش دیدار کرده است. تعدد دیدارهای این دو تیم طی یک سال و ۴ ماه گذشته نشان می‌دهد این دو تیم شناخت کاملی نسبت به یکدیگر دارند.

با نگاهی به پنج دیدار رسمی اخیر استقلال و پیکان مشخص می‌شود آبی پوشان تهرانی در اکثر دیدارها حریف همشهریشان را شکست داده و هرگز به این تیم نباخته‌اند.

تساوی در آذر ۱۳۹۹

پیکان و استقلال در تاریخ یازدهم آذر ماه سال ۱۳۹۹ در هفته چهارم لیگ برتر بیستم به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. در آن دیدار محمود فکری سرمربیگری تیم استقلال را بر عهده داشت.

پیروزی در اسفند سال ۱۳۹۹

استقلال در تاریخ بیست و یکم اسفند ماه همان سال و در دیدار مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی بار دیگر به مصاف پیکان رفت. دیداری که این‌بار استقلال فرهاد مجیدی را روی نیمکت مربیگری‌اش می‌دید. شیخ دیاباته از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۱۶ و محمد دانشگر در دقیقه ۳۸ گل‌های استقلال را به ثمر رساندند تا بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود آبی‌های تهرانی به پایان رسیده و این تیم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

دیدار سوم ابتدای سال ۱۴۰۰

در تاریخ چهاردهم فروردین سال گذشته و در همین ایام، تیم‌های استقلال و پیکان بار دیگر در مصاف رودررو و در هفته نوزدهم لیگ برتر بیستم به دیدار هم رفتند که این بازی نیز مانند دیدار رفت دو تیم (در لیگ برتر بیستم) با تساوی بدون گل به پایان رسید.

باز هم آذر ماه باز هم پیکان!

تیم‌های پیکان و استقلال در چارچوب هفته نهم دور رفت لیگ برتر بیست و یکم در تاریخ هجدهم آذر ماه (مانند لیگ برتر بیستم که در آذر به مصاف هم رفتند) دیدار کردند. با این تفاوت که این بازی با پیروزی سه بر صفر استقلال و گل‌های سیاوش یزدانی، محمد دانشگر و امیر ارسلان مطهری به پایان رسید.

باز هم جام حذفی این بار در بهمن

تیم‌های پیکان و استقلال که در جام حذفی زیاد با هم دیدار می‌کنند در تاریخ ۱۹ بهمن سال گذشته و در مرحله یک هشتم نهایی بار دیگر حریف یکدیگر شدند و این بار هم استقلال با پیروزی و صعود به دور یک‌چهارم نهایی پیکان را مغلوب کرد و امیر ارسلان مطهری تک گل برتری استقلال در این دیدار را به ثمر رساند.

دو دیدار دوستانه طی چهار ماه

پیکان و استقلال سال گذشته و لابلای مسابقات لیگ برتر و جام حذفی دو بار نیز در دیدارهای دوستانه رو در روی هم قرار گرفتند.

نوبت اول در تاریخ بیستم خرداد ماه سال ۱۴۰۰ بود که استقلال با گلهای رضاوند و رمضانی دوبریک حریفش را شکست داد و دومین دیدار دوستانه این دو تیم نیز در تاریخ ۱۷ مهر ۱۴۰۰ برگزار شد. این بار استقلال و پیکان با تساوی ۲ بر ۲ این دیدار دوستانه را به پایان رساندند.

هر دو ماه یک مسابقه

با احتساب پنج دیدار رسمی و دو دیدار دوستانه گذشته دو تیم، استقلال در هفته بیست و چهارم لیگ برتر بیست و یکم و در تاریخ ۱۶ فروردین برای هشتمین بار از آذر ماه سال ۱۳۹۹ تا امروز باید با حریف همشهری‌اش دیدار کند یعنی طی ۱۶ ماه هشت مسابقه و میانگین هر دو ماه یک مصاف! با این تفاسیر استقلال سه شنبه آینده به مصاف تکراری ترین حریف خودش طی این مدت می‌رود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    برنده ازقبل مشخص شده. حالا این تیم تکراری باشه یا اولین تیم باشه
    • مرتضی ساوجبلاغی IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      اون زمان بابامسعودتون بودکه برنده ازقبل مشخص بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی