صعود دراماتیک کامرون/ مراکش و تونس هم به جام‌جهانی رسیدند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سه سهمیه باقیمانده قاره آفریقا در جام جهانی ۲۰۲۲ به مراکش، تونس و کامرون تعلق گرفت.

در ادامه دیدارهای مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آفریقا، تیم ملی مراکش میزبان کنگو بود و این تیم را با نتیجه ۴-۱ در هم کوبید.

شاگردان وحید هلیل‌هودزیچ که در دیدار رفت برابر کنگو به تساوی ۱-۱ رسیده بودند، با برتری ۵-۲ در مجموع دو مسابقه توانستند صعود خود را به جام جهانی قطعی کنند.

تیم‌های ملی تونس و مالی هم به مصاف هم رفتند که این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. با توجه به این نتیجه، تونس از برتری ۱-۰ خود در بازی رفت بهره برد و راهی جام جهانی ۲۰۲۲ شد.

در یکی از جذاب‌ترین دیدارها تیم‌های الجزایر و کامرون برابر هم صف‌آرایی کردند که این مسابقه در پایان ۹۰ دقیقه، با برتری ۱-۰ کامرون خاتمه یافت. چوپو موتینگ در دقیقه ۲۲ برای شیران رام‌نشدنی گلزنی کرد تا با توجه به برد ۱-۰ الجزایر در بازی رفت، این مسابقه در وقت اضافه ادامه یابد. گلزنی توبا در دقیقه ۱۱۸، یاران ریاض محرز در الجزایر را در آستانه صعود به جام جهانی قرار داد. البته این گل پایان کار نبود و توکو اکامبی در دقیقه ۴+۱۲۰ موفق به گشودن دروازه الجزایر شد. کامرون با برتری ۲-۱ در این مسابقه و با توجه به قانون گل زده در خانه حریف، جشن صعود به جام جهانی گرفت و مسافر قطر شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مانی IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    ای ول شیران آفریقا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی