نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
۰ |
۳
یوونتوس – اینتر/ ضربه کاری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای رقابت‌های سری A ایتالیا، یوونتوس و اینتر در دربی ایتالیا به مصاف هم خواهند رفت.

امشب از ساعت ۲۳:۱۵ در دیداری حساس از هفته سی‌ویکم سری A ایتالیا، یوونتوس و اینتر در دربی ایتالیا به مصاف هم خواهند رفت.

یوونتوس؛ مکس شگفت‌انگیز

تصور این که یوونتوس مدعی قهرمانی سری A شود، سخت بود. تیمی که حتی مقابل تیم‌های کوچک هم مشکل داشت و در هفته‌های آغازین لیگ حتی پایین‌جدولی هم بود. با این حال مکس آلگری از نیم‌فصل تیمش را جمع کرد و به نتایج خوبی رسید. مزد ۱۶ هفته شکست نخوردن هم حالا این است که یووه فرصت دارد مدعی قهرمانی شود. این تیم یک امتیاز (با یک بازی بیشتر) با اینتر فاصله دارد و می‌تواند همین هفته به رده سوم صعود کند. جبران فاصله ۷ امتیازی با میلان با توجه به ۸ هفته باقی‌مانده تا پایان لیگ هم غیرممکن نیست. آیا یووه همه را شگفت‌زده می‌کند؟ دربی ایتالیا بازی کلیدی خواهد بود و یووه باید برای اضافه شدن به کورس قهرمانی آن را ببرد.

اینتر؛ مسیر برگشت

کاملاً برعکس رقیب امشب‌شان، عالی شروع کردند و حالا وضعیت خوبی ندارند. اینتری‌ها که پس از قهرمانی در فصل گذشته با تغییر سرمربی هم مواجه شدند، حالا با سیمونه اینزاگی مشکل پیدا کرده‌اند و راه بردن یادشان رفته. بعد از شکست در دربی دلامادونینا نمی‌خواهند بازی حیثیتی با یوونتوس موسوم به دربی ایتالیا را هم ببازند. اینتری‌ها نزدیک به یک دهه است که در تورین برنده نشده‌اند و برای بازگشت به کورس قهرمانی باید این طلسم را هم بشکنند. مسیر برگشت از تورین می‌گذرد و اینزاگی شاید اگر به رده چهارم سقوط کند، فصل آینده روی نیمکت افعی‌ها نباشد. بازی امشب می‌تواند برای خود سرمربی هم به نوعی بازی سرنوشت باشد.

آخرین بازی
ژانویه ۲۰۲۲ در دیدار سوپرجام ایتالیا، اینتر در ورزشگاه جوزپه مه‌آتسا ۲-۱ مقابل یوونتوس پیروز و قهرمان شد. مارتینس و سانچس برای اینتر و مک‌کنی برای یووه گل زدند.

آمار بازی
۲۵۷) در ۲۵۷ دربی ایتالیا، یوونتوس ۱۱۴ بازی را برده و اینتر در ۷۹ بازی برنده شده، در حالی که ۶۴ بازی هم مساوی شده است.
۱۷۷) در ۱۷۷ دیداری که در تاریخ سری A ایتالیا برگزار شده، یوونتوس ۸۵ برد کسب کرده و اینتر در ۴۷ بازی برنده شده. ۴۵ بازی این دو تیم هم با تساوی خاتمه یافته است.
۱۰) در ۱۰ دربی آخر سری A، اینتر فقط یک مرتبه یوونتوس را برده و بانوی‌پیر در ۶ بازی برنده شده. ۳ بازی دو تیم هم برنده نداشته.
۹) ۹ سال و ۵ ماه قبل برای آخرین مرتبه در ورزشگاه خانگی یوونتوس، اینتر برنده شد. بعد از برد نوامبر ۲۰۱۲، ۶ برد برای یووه و ۲ تساوی در تورین ثبت شده است.
۱۶) بعد از شکست خانگی در اواخر نوامبر ۲۰۲۱ مقابل آتالانتا، یووه در ۱۶ بازی متوالی شکست نخورده است. ۱۱ برد و ۵ تساوی حاصل کار این تیم بوده.
۷) افت اینتر از اوایل فوریه شروع شد. این تیم در ۷ بازی آخرش فقط یک برد داشته، ۲ بازی را باخته و در ۴ بازی متوقف شده است.
۴) بهترین گلزن تارخی دربی ایتالیا به صور مشترک روبرتو بونینسنیا، جوزپه مه‌آتسا و عمر سیوری با ۱۲ گل هستند. بین بازیکنان حال حاضر پائولو دیبالا و آلوارو موراتا مهاجمان یوونتوس با ۴ گل زده بهترین آمار را داشته‌اند.

مصدومان و محرومان
تنها محروم این بازی لوکا پلگرینی از یوونتوس است. هیچ‌کدام از دو تیم بازیکن مصدوم ندارند.

ترکیب احتمالی دو تیم
یوونتوس:
شچسنی، دانیلو، دی‌لیخت، کیلینی، دی‌شیلیو، کوادرادو، زکریا، لوکاتلی، رابیو، موراتا و ولاهوویچ
اینتر: هاندانوویچ، دآمبروسیو، اشکرینیار، باستونی، دامفریس، گوزنس، بارلا، بروزوویچ، چالهان‌اوغلو، مارتینس و ژکو
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی