نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
اللهیار صیادمنش
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مهاجم ایرانی تیم هال سیتی انگلیس گفت: از روزی که قرعه کشی تیم ملی کشورمان در جام جهانی انجام شد و با انگلیس همگروه شدیم هواداران انگلیسی تیم ما در صفحه اجتماعی‌ام آرزو می‌کنند من مقابل تیم کشورشان به میدان بروم.

اللهیار صیادمنش، مهاجم ۲۰ ساله تیم ملی فوتبال کشورمان و عضو باشگاه هال‌سیتی انگلیس در چمپیونشیپ این کشور در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و گروه بندی این رقابت‌ها، همچنین برنامه‌های خودش در تیم هال سیتی برای ادامه رقابتها و فصل بعد اظهاراتی را مطرح کرد:

تمرینات تیم هال سیتی شروع شده؟

نه! تمرینات ما از دو روز دیگر استارت می‌خورد. در این چند روز به خاطر شرایط لیگ‌مان مسابقات تعطیل بود و کادر فنی به ما استراحت داد.

بازی بعدی‌تان با چه تیمی است؟

ما در تاریخ نهم آپریل مهمان میدلزبورو هستیم و باید در زمین آنها به میدان برویم.

از شرایط هال سیتی در جدول رده‌بندی صحبت می‌کنی؟ ظاهرا وضعیت خوبی ندارید؟

متاسفانه در رده بیستم قرار داریم و شرایط‌مان خوب نیست. البته این به خاطر نتایجی است که در نیم فصل اول برای تیم ما رقم خورده است. ولی مطمئن هستم که هال‌سیتی در چمپیونزلیگ می‌ماند و انشالله فصل آینده با قدرت به رقابت‌ها برمی‌گردیم.

قبلا هم با تیم ملی به جام جهانی صعود کرده ام/ انگلیسی ها می گویند باید مقابل ما بازی کنی!/ اگر با اوکراین همگروه شویم...

تیم ملی مان هم که با انگلیس همگروه شد؟

بله! اتفاق جالبی بود و این موضوع برای من که در این مدت به انگلیس آمده ام و اینجا فوتبال بازی می‌کنم شرایط ویژه ای را رقم زد.

چطور؟

از لحظه ای که قرعه کشی برگزار شد و ایران با انگلیس در یک گروه قرار گرفت خیلی از طرفداران هال‌سیتی در صفحه اجتماعی ام کامنت گذاشتند و ابراز امیدواری کردند که در دیدار تیم انگلیس و ایران من در ترکیب تیم ایران به میدان بروم و مقابل تیم انگلیس بازی کنم.

فکر می‌کنی فرصت این کار برایت مهیا شود؟

امیدوارم این اتفاق بیافتد. من تلاشم را می‌کنم ولی این بسته به نظر کادر فنی است. ضمن اینکه هنوز ۸ ماه تا آن زمان فرصت باقی مانده ولی من مثل همیشه پر تلاش خواهم بود و  به خصوص در این مدت با توان و انگیزه دو برابر کار می‌کنم تا هم در باشگاه هال‌سیتی بدرخشم و هم بتوانم نظر مساعد کادر فنی برای بازی در تیم ملی را جلب کنم.

نظرت درباره تیم‌های همگروه ایران چیست؟

به طور کلی در جام جهانی هیچ گروهی آسان نیست. قطعاً همه تیم‌ها با عبور از راههای سختی خودشان را به جام جهانی رسانده اند و هر کدام در این مدت با تدارک و اردوهای مختلف سعی دارند بهترین نمایش خودشان را در جام جهانی ارائه بدهند. قطعا انگلیس، آمریکا و حتی خود ما هم از این قاعده مستثنا نیستیم.

حدست درباره تیم چهارم گروه چیست؟

بله (خنده)! البته تیم سوم هم که می‌آید خیلی مهم است. این احتمال هم وجود دارد که اوکراین بیاید.

نظرت درباره اوکراین چیست؟ تو مدتی در زوریا ÷لوهانسک این کشور بازی کردی؟

اگر اوکراین بیاید یک چالش دوباره برای من به وجود خواهد آمد. انگلیس اولین چالش من با تیم‌های همگروه ایران است و اگر اوکراین هم بیاید دومین چالشم می‌شود. چون من در اوکراین بازی کردم، مردم آنجا را می‌شناسم، با فوتبالش و بازیکنان ملی پوشش تا حدی آشنا هستم و تا حدی زبان آنها را هم بلدم. البته نه خیلی، ولی می‌توانم اصطلاحات فوتبالی و حرف‌های درون زمین شان را متوجه شوم. فکر می‌کنم اگر اوکراین با ایران همگروه شود یک اتفاق خیلی جالب برای من رقم می‌خورد. چون هم تجربه بازی در انگلیس را دارم و هم اوکراین. نکته دیگر اینکه هواداران فوتبال اوکراین هم من را خوب میشناسند و خیلی از آنها هنوز هم برای من پیغام میدهند. البته بابت اتفاقاتی که در آن کشور رخ داده ناراحتم و امیدوارم هرچه زودتر این شرایط برای مردم اوکراین به پایان برسد.

قبلا هم با تیم ملی به جام جهانی صعود کرده ام/ انگلیسی ها می گویند باید مقابل ما بازی کنی!/ اگر با اوکراین همگروه شویم...

به طور کلی گروه ایران سخت است یا آسان؟

اگر بخواهیم با گروه ژاپن مقایسه کنیم که اسپانیا و آلمان در آن گروه قرار دارند یا کره که با پرتغال، اروگوئه و غنا همگروه شده، می‌توان گفت گروهمان نسبتا بهتر است ولی به طور کلی باز هم می‌گویم که در جام جهانی گروه آسان نداریم.

فکر می‌کنی بتوانیم از این گروه صعود کنیم؟

امیدوارم. البته من یکبار این تجربه را داشتم.

چه زمانی؟

من در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۷ نوجوانان، همراه با تیم ملی نوجوانان کشورمان موفق شدم صعود به مرحله یک هشتم نهایی را هم تجربه کنم. در سال ۲۰۱۷ ما در بازی آخر با پیروزی دو بر یک مقابل مکزیک به جمع هشت تیم برتر صعود کردیم. گل اول ما را محمد شریفی(دقیقه ۷) زد و گل دوم را من (دقیقه ۱۱) زدم. امیدوارم این بار هم که با تیم ملی بزرگسالان در جام جهانی حضور دارم این تجربه دلچسب را به دست بیاورم و همراه با دیگر اعضای تیم ملی به دور بالاتر صعود کنیم.

امید ایران برای صعود چقدر است؟

این بستگی به شرایط خودمان دارد. تا جایی که می‌دانم همه بچه‌های تیم ملی عزم خود را برای صعود به دور بالاتر جزم کرده‌اند. البته اگر در این مدت تدارکات خوبی داشته باشیم و بازی‌های دوستانه قوی برای تیم ملی تدارک دیده شود از این نظر هم امیدواری مان برای صعود بیشتر هم خواهد شد. من که به شخصه با تمام وجود در این مدت تمرین می‌کنم تا اگر به اردوی تیم ملی دعوت شدم در بالاترین شرایط هم از نظر جسمانی و هم روحی روانی در خدمت تیم ملی باشم.

قبلا هم با تیم ملی به جام جهانی صعود کرده ام/ انگلیسی ها می گویند باید مقابل ما بازی کنی!/ اگر با اوکراین همگروه شویم...

بازی تدارکاتی خوب چقدر در این مسیر به تیم ملی کمک می‌کند؟

قطعاً اعتمادبه‌نفس کلی تیم ما را بالا می‌برد. هرچند که بچه‌ها اکثراً شرایط خوبی دارند و هم تجربه بازی در جام جهانی قبل را دارند و هم اینکه اکثرشان در تیم‌های اروپایی فوتبال بازی می‌کنند. ولی قطعاً بازی با تیم‌های بزرگ دنیا اعتماد به نفس بچه‌ها را بالاتر می‌برد. به طور کلی می‌تواند چالش خوبی برای بچه‌های ما باشد تا از هر نظر با آمادگی بیشتری وارد مسابقات قطر بشویم.

بازی با انگلیس چه اهمیتی برای ایران دارد؟

تا جایی که می‌دانم ما تا به حال با انگلیس بازی نکرده ایم و برای همین آنها شناخت خیلی زیادی از فوتبال ایران ندارند. مطمئنم بازی تیم ایران مقابل انگلیس این شرایط را به وجود می‌آورد تا آنها قدرت بازیکنان ایرانی را ببینند و آرزو می‌کنم شرایطی فراهم شود که تعداد ایرانی‌های حاضر در لیگ انگلیس چه لیگ برتر و چه چمپیونشیپ در فصل آینده بیشتر از این شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مرتضی ساوجبلاغی IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    اگه یک ذره ازعقلش استفاده کنه بازیکن خوبیه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی