نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
لوئی فان‌خال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لوئی فان‌خال سرمربی فعلی تیم ملی هلند می‌گوید در مدتی که کسی از ابتلایش به سرطان خبر نداشته، 25 مرتبه تحت اشعه قرار گرفته ولی زندگی‌اش را ادامه داده است.

لوئی فان‌خال، سرمربی سابق منچستریونایتد فاش کرد که با سرطان پروستات دست و پنجه نرم می‌کند.

این مربی ۷۰ ساله در حال حاضر سرمربی کشور خودش هلند است و در یک برنامه زنده تلویزیونی فاش کرد که با این بیماری کشنده مبارزه می‌کند. او این خبر شوکه‌کننده را در برنامه «هومبرتو» عصر یکشنبه اعلام کرد و توضیح داد که از قبل درمان را شروع کرده اما تصمیم گرفت در تعطیلات اخیر به بازیکنانش چیزی در این مورد نگوید تا آن‌ها بتوانند روی بازی‌های دوستانه خود با دانمارک و آلمان تمرکز کنند.

فان‌خال در این باره گفت: «آن‌ها نمی‌دانند. سرخی روی گونه‌های من را می‌بینند و فکر می‌کنند؛ چه آدم سالمی است. البته که اینطور نیست. فکر می‌کنم بهتر است به افرادی که با آن‌ها کار می‌کنی نگویی زیرا ممکن است روی تصمیمات و قاطعیت‌شان تأثیر بگذارد. بنابراین فکر کردم آن‌ها نباید بدانند. کسی از سرطان پروستات نمی‌میرد، حداقل در نود درصد موارد. معمولاً این بیماری‌های زمینه‌ای دیگر هستند که شما را می‌کشند. اما من نمونه بسیار تهاجمی داشتم، ۲۵ بار تحت اشعه قرار گرفتم. باید مدیریت بالایی داشته باشید تا زندگی را ادامه دهید. من در بیمارستان درمان ممتازی داشتم. می‌توانستم از در پشتی بر سر قرارهای ملاقاتم بروم و بلافاصله به اتاق برگردم. با من فوق‌العاده رفتار شد. در نهایت شما به دوستان و آشنایان خواهی گفت اما اینکه تا الان خبری در این مورد به جایی درز پیدا نکرده گویای محیط اطرافم است. عالی‌ست.»

فان‌خال اکنون تصمیم گرفته که این خبر را پیش از انتشار مستندی درباره حرفه خود که در هفته آینده منتشر می‌شود، به اشتراک بگذارد. اما علیرغم بیماری، این مربی باسابقه قول داده که کشورش را در جام‌جهانی قطر در پایان امسال هدایت می‌کند.

فان‌خال که بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ هدایت منچستریونایتد را برعهده داشت پس از ۵ سال غیبت، در سال ۲۰۲۱ به مربیگری بازگشت تا برای سومین بار هدایت تیم ملی هلند را در اختیار بگیرد. او قبلاً آنها را به مقام سوم جام جهانی ۲۰۱۴ رسانده بود.

منچستریونایتد در توییتر حمایت خود از فان‌خال را اعلام کرد و نوشت: «همه در منچستریونایتد به طور کامل پشت سر سرمربی سابق‌مان، لوئی فان‌خال، در مبارزه با سرطان ایستاده‌ایم. لوئی برایت قدرت و شجاعت می‌فرستیم.»

گری لینکر، مجری مسابقه روز، نیز پیام حمایتی ارسال کرد. مهاجم سابق تیم ملی انگلیس در توییتی نوشت: «برای لوئی فان‌خال که امشب در تلویزیون هلند اعلام کرد که با سرطان پروستات دست و پنجه نرم می‌کند، بهترین آرزوها و امیدها را برای بهبودی کاملش میفرستم.»

این خبر پس از آن منتشر شد که رالف رانگنیک، سرمربی موقت یونایتد، به فان‌خال به خاطر هشدار به اریک تن‌هاخ در مورد اینکه از باشگاه لیگ برتری دور شود، واکنش نشان داد. سرمربی آژاکس به عنوان مدعی اصلی برای هدایت دائمی اولدترافورد ظاهر شد و شیاطین سرخ با او مصاحبه کردند. اما فان‌خال به تن‌هاخ در مورد خطراتی که ممکن است در صورت رفتن به یونایتد به دلیل «تجاری بودن» آن‌ها پیش رو باشد، هشدار داد. اما، رانگنیک با بیان اینکه یونایتد «آینده درخشانی در پیش دارد» پاسخ داد و به فان‌خال یادآوری کرد که ۸ سال پیش، از رفتن به آنجا خیلی خوشحال بود.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی