استقلال بلغزد پرسپولیس و سپاهان از راه می‌رسند/ بازی ایران و آمریکا سیاسی نیست/ دنبال صعود هستید کی‌روش را برگردانید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سعید مراغه‌چیان پیشکسوت استقلال گفت: استقلال در دیدار با پیکان فقط باید به برد فکر کند تا بتواند در هفته‌هایی که رقبایش نتیجه می گیرند با خیال راحت پیش برود.

سعید مراغه چیان بازیکن اسبق تیم ملی و استقلال در گفت و گو با خبرورزشی، درباره مسابقه  تیم‌های استقلال و پیکان هم چنین قرعه کشی جام جهانی حضور علی دایی در مراسم قرعه کشی و صحبت‌هایی که درباره دیدار ایران و آمریکا مطرح است اظهاراتی را مطرح کرد:

دیدار استقلال با پیکان را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

به نظرم استقلال بعد از دربی تمریناتش را به موقع شروع کرد و با شناختی که از این تیم در همه هفته‌های قبل به دست آوردیم مطمئن هستیم که کادرفنی هیچ چیزی را به اما و اگر نمی‌سپارد. اما قطعاً بازی آسانی در پیش نخواهد داشت.

چطور؟

با توجه به امتیاز پیکان و نزدیکی اش به تیم چهارم جدول آنها می‌دانند که با دو پیروزی می‌توانند خودشان را به فولاد برسانند و قطعاً برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم بالای جدول انگیزه‌های خودشان را دارند. بنابراین به احتمال زیاد آن‌ها با یک سیستم بسته وارد میدان می‌شوند و می‌خواهند از استقلال امتیاز بگیرند و شاید برنده هم زمین را ترک کنند. ولی استقلال چاره‌ای جز کسب پیروزی ندارد.

چرا چنین تحلیلی دارید؟

چون کوچکترین لغزش از سوی استقلال می‌تواند باعث شود پرسپولیس و سپاهان به این تیم نزدیک و نزدیک تر شوند. سپاهان بازی این هفته خودش را برده و با قدرت پیش می‌رود. پرسپولیس هم منتظر لغزش استقلال است. بنابراین استقلال باید بدون هیچ تردیدی فقط به برد فکر کند.

درباره گروه بندی مسابقات جام جهانی چه صحبتی دارید؟

به نظرم ایران در گروه سختی افتاده است. انگلیس یکی از تیم‌های پرقدرت همه دوره‌های جام جهانی است که شاید خیلی کم قهرمان شده ولی همیشه یک تیم خوب بوده و به ویژه این دوره که گفته می‌شود جزو بخت‌های قهرمانی است.

آمریکا چطور؟

آمریکا هم شرایط خیلی خوبی دارد. آنها سرمایه گذاری زیادی در فوتبال زنان و مردان شان کرده اند تا این رشته را هم مثل دیگر ورزش‌های شان به اوج برسانند.

عده ای معتقدند با توجه به اتفاقات مربوط به برجام و غیره، این بازی یک مسابقه سیاسی بین ایران و آمریکاست؟ نظر شما چیست؟

اصلاً این موضوع را قبول ندارم. ورزش حسابش از سیاست جداست. هیچ وقت نمی‌توان این دو موضوع را با هم دخالت داد. همانطور که ما دوست داریم در دیدار مقابل آمریکا برنده باشیم آنها هم انگیزه دارند تا برنده شوند. البته نه به خاطر مسائل غیر ورزشی بلکه برای صعود از مرحله اول به دور بالاتر. هم برای رسیدن به جوایز دلاری و هم کسب افتخار برای کشورشان.

استقلال بلغزد پرسپولیس و سپاهان از راه می رسند/ بازی ایران و آمریکا سیاسی نیست/ دنبال صعود هستید کی روش را برگردانید

درباره تیم چهارم گروه مان صحبتی نداردی؟

هر سه تیمی‌که در این مرحله قرار است با هم مسابقه بدهند اروپایی هستند و تیم‌های اروپایی به هیچ عنوان آسان نیستند و معتقدم برای صعود از این مرحله شانس ما خیلی ضعیف است.

چطور؟

با توجه به حضور اسکوچیچ در راس کادر فنی تیم ملی این امکان خیلی کم است. درست است ما تا اینجا نتایج خوبی گرفتیم ولی در بازی با کره مشخص شد تیم ملی مان به لحاظ کار فنی و تاکتیکی هیچ استراتژی ندارد.

چه مربی را بیاوریم خوب است؟

فکر می‌کنم استراماچونی یا خود کارلوس کی‌روش. به نظرم کارلوس کی‌روش می‌تواند با شناختی که از تیم ایران دارد در همین چند ماه بهترین اتفاقات را برای تیم ایران رقم بزند. گرچه او ایراداتی داشت مثل اینکه عادت داشت بازی دفاعی بکند ولی قطعاً حضور یک مربی کاردان و کاربلد مثل کی روش خیلی بیشتر به نفع تیم ایران می‌شود.

چه توصیه ای به مسئولان فدراسیون دارید؟

بهتر است بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های گردن کلفت اروپایی را برای تیم ملی تدارک ببینند. از بازی کردن با سوریه و لبنان و ازبکستان به جایی نمی‌رسیم. اگر می‌خواهیم در گروه مان نتایج خوبی بگیریم باید با تیم‌های بزرگ اروپایی مثل اسپانیا، آلمان، پرتغال و از این دست بازی کنیم.

حضور علی دایی در مراسم قرعه کشی را چطور دیدید؟

واقعا باعث افتخار همه ایرانی‌ها بود که علی دایی در آن مراسم حضور داشت. با آن لباس شیک و شخصیت ماندگار و با وقاری که داشت مایه غرور همه ما ایرانی‌ها شد. دایی برای فوتبال ایران زحمات زیادی کشیده و خوشحالیم که چنین نماینده ای در عرصه فوتبال دنیا داریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • احمد IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    برن استراماچونی بیارن بخدا هم بازی های هجومی می بینیم هم صددرصد صعود میکنیم
  • اشکان IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    با فوتبال دفاعی کی روش صعود کنیم؟!!! کی‌روش ۸سال از پس تیمی مثل عراق برنیومد ، وقتی از ژاپن سه گل خوردیم دستور میداد برگردیم به دفاع ! با کی‌روش حتی از پس آمریکا یا اون تیم سوم اوکراین یا ولز هم برنمیایم. مگه یادتون رفته همون دور قبل با گل بخودی حریف سه امتیاز تونستیم بگیریم. دو دور قبل بازی با بوسنی که باید می‌بردیم و باز بازی کردیم شیرازه تیم از هم پاشید. تیمهای کی‌روش اصلا برای گل زدن و بردن ساخته نشدن، کلمبیا و مصر رو ندیدین؟ با کی‌روش نهایتا از این گروه یک امتیاز میتونیم بگیریم که برای صعود مشخصاً کافی نیس . همون مصر هم در آفریقا بعنوان تیم دوم و با کلی اما اگر صعود کرد مراحل حذفی، اونم مصری که قبل از اومدن کی روش چندین بار قهرمان آفریقا شده بود. ای کاش این مربیان اسبق آبی و قرمز مسائل باشگاهی و تعصبات باشگاهی رو وارد مسائل فنی تیم ملی نمی‌کردن و منصفانه صحبت میکردن ولی خب مردم هم این حرفها رو قبول ندارن و فقط ده درصد از هوادارای تیم استقلال هس که دائم کی‌روش کی روش می‌کنن وگرنه اکثر جامعه موافق موندن مربی خوبی مثل اسکوچیچ‌ هستن تا کار خوبش رو در جام جهانی تکمیل کنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی