نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
حمایت باورنکردنی جلال چراغپور از اسکوچیچ/ هر کسی کی‌روش و برانکو را به ایران برگرداند سوپردلال است!/ مشکل فوتبال ما سرمربی نیست
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به تحلیل‌های متفاوت در خصوص گروه B تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: نباید به نتیجه بازی ۲۵ سال گذشته خود با آمریکا بنازیم و از شرایط روز غافل شویم.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های ملی انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا (بین ولز و برنده دیدار اسکاتلند - اوکراین) بازی خواهد کرد. قرعه تیم ملی ایران نظرات متفاوت کارشناسان فوتبال کشور درباره شانس صعود از گروه را مطرح کرده است. جلال چراغپور با اشاره به حریفان تیم ملی ایران درباره برنامه‌ریزی و صحبت درباره انتخاب جانشینی برای دراگان اسکوچیچ صحبت‌های صریحی را انجام داد:

*باید در گروهی چهار تیمی هر سه روز یک بار برای سه شیوه متفاوت تیم‌های ملی روبرو شویم. روشی که حریفان تیم ملی ایران در جام جهانی بازی می‌کنند کاملاً با هم متفاوت است. وقتی در یک گروه با شیوه فوتبالی چند قاره روبرو می‌شویم باید شناخت خیلی کاملی از نحوه تفکرات فوتبال در همان جغرافیا هم داشته باشیم.

*انگلیس در رأس گونه‌ای از فوتبال اروپا قرار گرفته که خودش صاحب سبک است. با یکی از تیم‌های صاحب قدرت در جهان بازی داریم. ‏بدون شک یکی از سخت‌ترین بازی‌های عمر فوتبال ملی را داریم.

*در منطقه کونکاکاف با تیم دوم آنجا که آمریکا هست هم گروه شده‌ایم. متأسفانه برای بازی با آمریکا به جام جهانی ۱۹۹۸ رجوع می‌شود. این در حالی است که آنالیزهای هفته پیش برای تیمی همچون بارسلونا به درد دیدار هفته آینده‌اش نمی‌خورد. چطور آقایان به بازی ۲۵ سال قبل مراجعه می‌کنند و آن را نقطه قوت می‌دانند. بیهوده فخر آفرینی نکنیم و به نتایج خودمان به طور واقعی و به روز شده ببالیم و الکی با نگاه به نتیجه‌ای که نزدیک به سه دهه پیش گرفتیم ننازیم.

حمایت باورنکردنی جلال چراغپور از اسکوچیچ/ هر کسی کی روش و برانکو را به ایران برگرداند سوپر دلال است!/ مشکل فوتبال ما سرمربی نیست

*برای کارشناسان و هم صنف‌های خودم در فوتبال بسیار احترام قائل هستم اما واقعاً باید بدانیم از فوتبال روز دنیا صحبت می‌کنیم نه یادآوری نتایج سه دهه اخیر!

*ما در بازی‌های تدارکاتی خود باید با تیمی که در مرحله گروهی از انگلیس باخته است بازی کنیم. حتماً باید با تیمی که از انگلیس شکست خورده یا با آن تیم روبرو شده است بازی کنیم. ما تا حالا نه تنها با انگلیس که با تیمی شبیه به او هم بازی نکرده‌ایم. تک تک رفتار بازیکنان و نحوه مدیریت کادر فنی این تیم در جام جهانی اهمیت دارد.

*ما باید در برنامه‌ریزی از practitioners استفاده کنیم. باید با علم بالا در جام جهانی شرکت کنیم. متخصصان برنامه نویسی برای فوتبال ایران بیشتر از هر مربی دیگری به درد تیم ملی ایران می‌خورد. شک ندارم اگر این کار را نکنیم مدافعان کناری ما بارها در دیدار با انگلیس جا می‌مانند. تقصیر خودشان هم نیست؛ چون نژاد فوتبال ایران با انگلیس متفاوت است.

*روند فعلی تیم ملی ایران دارد جوری پیش می‌رود که دیگر فرقی نمی‌کند در مدت زمان باقیمانده چه کسی سرمربی باشد. هرکس کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ را به ایران برگرداند سوپر دلال است. آنها هشت سال بودند اما کار خاصی در امر نتیجه‌گیری نکردند.

*اسکوچیچ تیم را از چاه در آورد. شاید با او در جام جهانی به چاله بیفتیم اما واقعاً صحبت کردن درباره رفتن او نامردی فوتبالی است چه برسد به اینکه بخواهیم او را کنار بگذاریم.

*من فکر می‌کنم با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از علم روز فوتبال دنیا می‌توانیم صعود کنیم. اسکوچیچ دو سال است با این تیم زندگی کرده است و در تیره‌ترین روزها که مربیان داخلی هم از بر عهده گرفتن هدایت تیم ملی ایران ناکام بودند توانست موفق شود.

*اسکوچیچ قطعاً در سطح فوتبال دنیا تیمش را هدایت نمی‌کند اما او بالاترین بازدهی را از بازیکنانش می‌گیرد و این خیلی مهم است.۷۰ درصد بازیکنان از فوتبال روز دنیا می‌آیند پس ترسی از اسم‌های بزرگ سایر تیم‌های ملی نداریم. ما کمک مربی نمی‌خواهیم بلکه فقط یک برنامه‌نویس می‌خواهیم تا در کنار اسکوچیچ بنشیند. مشکل تیم ملی سرمربی نیست. مشکل اصلی تنظیم یک برنامه مدرن به روز علمی است. آقایان آدرس اشتباه ندهند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ابوجهل: IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    متن خوب و پرمغزی بود. ایران تیم خوبیه که فقط یه مربی تمرین‌دهنده و یه آنالیزور خوب و درست و حسابی میخواد. هاشمیان و باقری مربیان متوسط و زیرمتوسطی هستن که چیزی برای اضافه کردن به بازیکنای ملی‌پوش ما ندارن. باقری با اون آیکیوی پایینش کلا شاگرد تنبل کلاسه. او وقتی فوتبال بازی میکرد هم تاکتیک‌ناپذیربود و واسه خودش بازی میکرد و ۹۰ درصد شوتهاش خارج چارچوب بود. باز هاشمیان از او بهتره و تونست چند سال تو فوتبال آلمان دووم بیاره و بازی کنه و چیز یاد بگیره اما کریم باقری هر جا رفت فورا دیپورت شد و دست از پا درازتر برگشت ایران و الان مثل کنه چسبیده به نیمکت پرسپولیس و کاری جز پریدن به بازیکنای پرسپولیس و سیلی زدن و داد و بیداد رو سرشون نداره و بلد نیست. در مورد برانکو و کیروش هم کاملا درست گفته. اونا دلالهای خوش‌خط و خالی بودن که از قبال ما حسابی پولدار شدن و به نون و نوا رسیدن. دو بازیکن چاق اوکراینی، گولچ، بودیمیر و رادوشوویچ تنها بخشی از دلال‌بازی برانکو تو پرسپولیس بودن. هرچند سه قهرمانی برای ما آورد ولی واقعا چیز زیادی برای عرضه نداشت و هفت هشت بازی آخری که تو ایران بود واقعا عذابمون داد.
  • ایرانی IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    آفرین ،احسنت.حرف فنی ومنطقی همین بود که ایشان گفتند.اگر گوش شنوایی در فدراسیون باشد.
  • مردم IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    یک نظر خوب بدور از حسادت و کارشناسی شده خدا کند کسی از تصمیم گیران گوش کند ما الن باید توجه کنیم دکتر تغذیه _روانشناس کارکشته_دکتر بدن سازعالی_،یک تیم متخصص از انالیزور ها و برنامه ریزی درجه یک_ امادگی لازم و پیش بینی در صورت گرفتاری بازیکنان با بیماری کرونا_ بازی های تدارکاتی ۳ تیم اسیایی۳تیم افریقایی ۳ تیم اروپایی تا تمام نقاط ضعف و قوت را شناسای کنیم و بهترین ها را اماده کنیم مردم فقط همین را میخواهند "برنامه داشتن و تلاش مثبت" نتیجه هرچه شد دیگر مهم نیست
  • ایرانی بانجابت واقعیت گو IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    درود برچراغپور درود بیکران برابرسرمربی تیم ملی تاریخ ایران، مرد یکه وجودش نفسش پیروزی میسرایداولین بارراحت بی دغدعه بدو ن کشته دادن سکته ای،به جام جهانی باقهرمانی دزگروه رفتیم،،،بهترین دستیاران مربیان کادرمربیان استیلی هاشمی باقری ناز ووو انتخاب کردن ذکاوت خاص میخواهدبعضیهاناراحتندکه چرا فلان شخص مدنظرمن انتخاب نمیکنداوسرمربی است چراتوبایدبه خودت اجازه دخالت بدهی،اسکوویچ سالم هست موقعش میداند مصرمیشودطارمی بایدبازی باعراق امارات بیاید فلان بازی استراحت کنددرجام جهانی بایدطارمی وازمون کنارهم اماده سالم شادباشند و جهانبخش وسایرین حمایت کننده این دو" قسم میخورم دروازه تما م تیمهای بزرگ توسط این دونفرباحمایت جهانبخش وووگلباران خوا هن شدوجهان شگفت زده خواهدشدفقط سلامتی امادگی لبخندبر لب باشندجهان این مثلث ومربعهاومستطیل ودایره ایرانی راتماشاو درحیرت فروروندورودبه مرحله بعدوجزو۱۶تیم حتمیست وروی ان من ۱۰۰تا۲۰۰میلیون شرط میبندم ،،امادوست من که هرگزاشتباه نمیکندوننهاکسیست که تابستان ۹۸کل انفاقات رادرقالب شعربیان کردند،واتس اپ تمام فارس درحیرت مانداری،شبح نایب قهرمانی ایران جام جهانی عنوان کردند
  • حمید علوی CA ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    انصافن بعد از مدتها یه “تحلیل” و “حرف کارشناسی” خوندیم.
  • احمد IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    یادآوری نتایج همه جا مرسومه تیم ایران که نمیخواهد تمام تهاجمی بازی کند که مدافعان جابمانند . معتقدم ماروز بد وخوب داریم روزخوبمان باشد جشن درراهه روزبد باشه تیر دروازه گلری میکند ,,تیم ما از همه قبلی‌ها بهتره مثلاً 98چهار پنج بازیکن خوب بودند دایی و خداداد مهمترین بودند الان بیراوندهم لژیونر است عابدزاده باسعی دردرخشش برابر استرالیا میخواست لژیونرشود این دلیل خوب بازی کردن ونمایشی بازی کردن عابدزاده بود تازه مصدومیت خودش را پنهان کرد که بعد عملی شد . معتقدم ما صعودبلکه بالاترمیرویم غیرممکن وجود ندارد
  • محسن IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    حمایت پرویز مظلومی و جلال چراغپور از اسکوچیچ ما رو شوکه کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی