نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
حسین عسگری
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حسین عسگری کارشناس داوری گفت: مربیانی که در مسائل فنی کم می‌آورند به راحت‌ترین روش که متهم کردن داوران است، روی می‌آورند.

حسین عسگری کارشناس داوری در خصوص ادعاهای مدیران و مربیان تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس مبنی بر اینکه دست‌های پشت پرده نمی‌گذارند این ۲ تیم قهرمان لیگ شوند، گفت و گویی انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

*در حال حاضر استقلال در صدر قرار دارد و پرسپولیس هم دوم است. اگر کسی دنبال قهرمان نشدن این تیم‌ها است چرا آنها تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی هستند؟

*اتهاماتی که زده و صحبت‌هایی که مطرح می‌شود، منطق ندارد. وقتی تیم‌شان پیروز می‌شود صحبت از حمایت از داوران می‌کنند؛ اما وقتی برنده نمی‌شوند کار از اعتراض فراتر رفته و تهمت می‌زنند. اینکه عنوان می‌شود نتیجه در زمین رقم نمی‌خورد یعنی اینکه کل تشکیلات فدراسیون متهم می‌شود؛ اما از طرف فدراسیون فوتبال هیچ عکس‌العملی را نسبت به این اتهام‌ها شاهد نیستیم. به خاطر همین بی‌تفاوتی فدراسیون فوتبال، اتهام‌ها و تهمت به داوران هر روز بیشتر می‌شود.

*مسئول اجرایی داوران در فدراسیون فوتبال کار سختی دارد چون باید قدرت نه گفتن را داشته باشد؛ متاسفانه در حال حاضر تشکیلات داوری فوتبال ایران قدرت تصمیم‌گیری ندارد و این موضوع باعث این مشکلات شده است.

*افرادی که در این تشکیلات هستند می‌ترسند که سمت‌هایشان را از دست بدهند. داور که نمی‌تواند درباره اتهامات مربیان و مدیران تیم‌ها مصاحبه کند. وظیفه فدراسیون فوتبال است که با مصاحبه و بیانیه جواب تهمت‌ها را بدهد.

*در نشست خبری پس از بازی استقلال و پیکان عنوان شد برای اینکه استقلال قهرمان نشود داور این تیم را ۱۰ نفره کرد، اتفاقا تصمیم داور در اخراج مدافع استقلال خیلی درست بود و باید از او تقدیر شود. آن اتفاق در دربی رخ داد و مربیانی که به آن شکل اقدامات زشتی انجام دادند دچار هیچ محرومیتی نشدند. مدت‌ها از دربی گذشته و هنوز هیچ حکمی صادر نشده است.

*فوتبال ایران را توهین و اعتراض به داوری فرا گرفته است. با این روندی که فدراسیون فوتبال در پیش گرفته قطعا وضعیت بدتر هم خواهد شد. مربیانی که در مسائل فنی کم می‌آورند به راحت‌ترین روش یعنی متهم کردن داوران، روی می‌آورند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Hamid IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    یه بام و دو هوای داوری رو درست کنید بعد اظهار نظر کنید شانزده تیم لیگ از داوری مینالند چن دهه است از داوری‌ها گلایه دارن داور اشتباه میکنه اشکال نداره ولی چرا بازی بعد هم اشتباه میکنه !؟قوانین داوری مشخص است ولی ظاهرا مجری آن که داور است مشکل داره ،یه داور قوی و شجاع در تصمیم گیری و عادلانه قضاوت کردن باعث پیشرفت فوتبال است
  • زانیار IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    حسین عسگر ی یکی ازفاسدترین داوران فوتبال است ودردهه شصت نقش مهمی در قهرمانیهای پرسپولیس داشته است۰
  • یحیی قهر محمدی IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    صدتا از این صحنه ها خطای مشابه سیلوا را بررسی کن, کدومشون اخراج شدن؟! داور در هر حالتی باید وجدان و شرف را زیر پا نذاره, ولی من این حس را از صحبت های آقای عسگری نگرفتم.
  • araz IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    تنها داور با شهامت فوتبال ایران نان پدر وشیر مادر حلالت باشه
  • کیسه هوچی و متوهم AT ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    در این مورد با عسگری موافقم ولی باید منصف بود؛ انصاف چیز خوبی است که کیسه کشا ندارند! در اصل این فضای مسموم و کثیف و آلوده از طرف کیسه کشای هوچی و زیاده خواه و فریبکار شروع شد! آنها به خاطر حسادت و عقده به قهرمانی های پی در پی پرسپولیس این جو مسموم و وحشتناک را بوجود آوردند! مثلا داور دربی که آشکارا و به وضوح به نفع کیسه سوت زد! ولی باز هم کیسه کشا مدعی بودند و زبانشان دراز بود! بازی با پیکان داور بیچاره از دادن پنالتی سهمیه ای به تیم کیسه خودداری کرد و فقط قانون را اجرا کرد که مورد هجمه و توهین کیسه کشا قرار گرفت ولی متاسفانه کمیته انظباطی فقط پرسپولیسی ها را محروم می کند! تنها دویدن مجیدی وسط زمین هنگام باز شش جلسه محرومیت دارد! دعوای او بر سر تصاحب توپ با بازیکن حریف هم کمتر از شش جلسه محرومیت نخواهد داشت! ولی مجیدی هم چنان مصونیت دارد! مقصران اصلی این جو مسموم اول کیسه کشا هستند و دوم کمیته انظباطی که یار غار کیسه کشا و مجیدی است!
  • فری IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    همه پشتن لنگن ولی فقط استقلال قهرمانه
  • مهدوی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    از داوری که در بازی رفت دربی پنالتی نگرفت چطور آیا باید از او هم تقدیر شود از کمک داوری که ۲ سال پیش گل سالم استقلال مقابل نفت آبادان را مردود کرد چطور. آقای عسگری این دنیا در برابر آن دنیا ثانیه ای بیش نیست ارزان نفروشیم
  • Farid US ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    Dar morede kadre Esteghlalyha kamelan dorost migoyeed in aghayan chand saley hast ke in ravye ra pish keshideand
  • ناشناس IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    جایزه هم اسکار تعلق می گیرد به آقای عسکری کارشناس لنگ بدست که مدت پنج سال کر بودن که با وجود قهرمانیهای قلابی تیم پیروزی به همه اتهام میزدن اینا نمی خوان ما قهرمان بشیم
  • موحدزاده IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    اصلا اخراج درست نبود، دقیق نگاه کن بعد حرف بزن، درود بر آبی دوست داشتنی
  • ع.شرقی IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    آقای عسگری این شما داوران هستید که باید دوباره کلاس داوری برید! مشابه همین صحنه در بازی چلسی رئال ادر میلیتائو روی مهاجم چلسی اگر اشتباه نکنم میسون مونت دقیقه ۱۴ انجام داد و فقط کارت زرد گرفت... اینجا هم مدافع استقلال اگر خطا نمیکرد چون توپ فاصله داشت با مهاجم و احتمالا دروازه بان استقلال به توپ میرسید عملا موقعیت مسلم نبود...ضمن اینکه تجربه نشان داده هیچوقت داوران کارشناس سعی نمیکنن رای داور داخل زمین رو در شرایط پنجاه پنجاه نقض کنن...
  • منطقی IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    این همونه که داور بازی پیروزی را ضعیف خواند علنا رنگی عمل میکنه دوره ی خودش چطور قضاوت کرده؟
  • بهزاد ایمن IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    حباب فساد شما وقتی بتر که صداش دنیا رو بر می داره واز همه بیشتر شما داورها فاسدین😷😷😷😷😷 زنده باد وجدان شرف مردانگی که این روزها فقط تو فیلمها یا برای تظاهر به کار درست بودن دیده میشه مردار واقعی ورور و پاک انگار از صفحه روزگار محو شدن همه جا فساد هست همه جا نامردی وبیشرفی هست خسته شدیم از دیدن حقه بازیهای امثال شما
  • مهدی IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    کاری به موضوع مطلب و کامنت آقا بهزاد ایمن ندارم و فقط با این سه کلمه«وجدان شرف مردانگی» کنار هم دارم.چرا وجدان ، شرف ، قول دادن ، قول گرفتن و… فقط مربوط به مردان باید باشد و آن را فقط مربوط به مردان میدانیم و جنسیتی به آن نگاه میشود .حتی اگر به صورت نا خود آگاه و به علت فرهنگ غلط نسل قبل به ما منتقل شده باشد باید آن را فراموش کنیم و واقعیت را بپذیریم که این صفات (وجدان،شرف و…) مختص مردان نیست و چه بسا زنانی باشند که آنها را بیشتر داشته باشند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی