ناصر حجازی اجازه نداد من دروازه‌بان شوم!/ حیف شد؛ استقلال می‌توانست قهرمان جام حذفی شود
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فرزند ناصر حجازی گفت: دروازه‌بانی پست بسیار حساسی و به نظر من مهم‌ترین پست در فوتبال است چون تکیه گاه یک تیم می‌تواند دروازه‌بان باشد.

روز دروازه‌بان بهانه ای برای یاد کردن از ستاره‌های گلری فوتبال ایران و شاید در راس آن‌ها زنده یاد ناصر حجازی است. در همین زمینه، گفت‌وگویی بخوانید از آتیلا حجازی فرزند ناصر حجازی که این روزها در ترکیه زندگی می‌کند:

*روز دروازه‌بان را به دروازه‌بان‌های عزیز کشورمان تبریک می‌گویم چه آن‌هایی که در گذشته گلری کردند و چه دروازه‌بان‌های جوان امروزی. با احترام به همه در این روز تصویر پدرم در ذهن من نقش می‌بندد.

*خودم عاشق دروازه‌بانی و در ابتدا دروازه‌بان بودم ولی به توصیه پدرم که خیلی پست دروازه‌بانی را به دلیل سختی‌هایش مناسب ندید از من خواست که در وسط زمین بازی کنم. به هر حال فوتبال من را دیده بود و می‌گفت تو می‌توانی‌هافبک خوبی باشی و اجازه نداد پست دروازه‌بانی را انتخاب کنم وگرنه خودم خیلی دوست داشتم.

*با احترام به تمامی‌دروازه‌بان‌های خوب فوتبال کشورمان ناصر حجازی از سایر دروازه‌بان‌ها جدا بود و اگر از لحاظ آماری بخواهید حساب کنید ناصر حجازی که فقط تا ۲۹ سالگی اجازه دروازه‌بانی در تیم ملی داشت این همه عناوین و افتخار به دست آورد و شاید کمتر دروازه‌بانی بتواند حتی در آینده به چنین عناوینی دست پیدا کند. به خاطر همین می‌گویم ناصر حجازی به اعتقاد من باید در یک سبد قرار بگیرد و باقی دروازه‌بان‌ها در یک سبد دیگر.

*در مورد ویژگی‌های پدرم جایگیری، اعتماد به نفس و خونسردی کامل از خصوصیات بارز ایشان بود.

ناصر حجازی اجازه نداد من دروازه بان شوم!/ حیف شد؛ استقلال می توانست قهرمان جام حذفی شود

*دروازه‌بانی پست بسیار حساسی و به نظر من مهم ترین پست در فوتبال است چون تکیه گاه یک تیم می‌تواند دروازه‌بان باشد. در مورد صحنه‌های حساس و چیزی که یادم می‌آید بازی استقلال و راه آهن در امجدیه سابق بود که توپ را سانتر کردند و پدرم می‌خواست بگیرد و از دستش در رفت. یادم است فرشاد پیوس در راه آهن بود و گل زد، یکی از صحنه‌هایی است که همیشه یادم می‌آید. خود پدر هم تعریف کرد بازی ایران و چین در جام ملت‌های آسیا در کویت موقعی که پاس به عقب داده می‌شود با توجه به آسیب دیدگی که از ناحیه چشم داشته وقتی می‌آید توپ را بردارد خودش گفت که سایه توپ را برداشته یعنی اصلا دید نداشته که آن هم یکی از لحظه‌هایی بود که به عنوان لحظه تلخ دروازه‌بانی یاد می‌کرد.

*حذف استقلال از جام حذفی اتفاق خوشایندی نبود. استقلال می‌توانست در لیگ و هم جام حذفی به مقام قهرمانی برسد. بازی را هم خیلی خوب انجام داد و کاملا بر توپ و زمین مسلط بود ولی اتفاقات فوتبال و شگفتی‌های جام حذفی است که این ورزش را زیبا می‌کند. مضاف بر اینکه آن گل دقایق آخر استقلال که کاملا سالم بود اگر قبول می‌شد استقلال جزو ۴ تیم رسیده به مرحله بعد بود. جام حذفی تمام شد و  باید الان تمرکز کادرفنی و بازیکنان روی ادامه لیگ باشد زیرا قهرمانی از هر زمانی به استقلال نزدیک تر است که امیدوارم این اتفاق با داریت کادرفنی و هوشیاری بازیکنان به دست بیاید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه ی مظلوم و منفور. IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    عابدزاده با یه دست هم دروازه بانی میکرد صدبرابر حجازی بود.البته تبلیغاتی که حکومت قبل برای حجازی میکرد باعث شده بعضیها حجازی رو دروازه بان بدونند و الا خود اتیلا هم چندسال پیش اعتراف کرد حجازی انقدرها هم که میگفتند عددی نبوده.البته اتیلا این حرف رو زد واعتقاد واقعیش هم بود ولی چنان از خانواده و دور و بری هاش بهش حمله کردن که دیگه اصراری به اعتقادش و حقیقت نکرد!عابدزاده بهترین دروازه بان کل تاریخ فوتبال ایران هست و خواهد بود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی