امید نمازی
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت: کارلوس کی‌روش کلمبیا و مصر را از جام جهانی دور کرد و ایران باید با اسکوچیچ به کار خود ادامه دهد.

امید نمازی درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: تیم ملی صعود مقتدرانه‌ای به جام جهانی داشته و می‌تواند در قطر هم نتایج خوبی بگیرد. احتمال دارد از گروه هم صعود کند، اما برای اینکه در جام جهانی نمایش خوبی داشته باشیم، باید برخی اتفاقات پیش از مسابقات رقم بخورد. از لحاظ امکانات و بازی‌های تدارکاتی باید تیم ملی مقابل تیم‌های بهتر از خود محک بخورد تا نقاط ضعف و قوت‌ مشخص شود و با شرایط بهتر در جام جهانی حاضر شویم. این هم یک همکاری و پشتیبانی خوب از سوی فدراسیون فوتبال می‌خواهد که از تیم حمایت کند.

وی که سابقه کار با کارلوس کی‌روش را در تیم ملی ایران دارد درباره عملکرد اسکوچیچ و اینکه در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر بازگشت کی‌روش به ایران مطرح شده بود، تصریح کرد: من نمی‌دانم این صحبت‌ها برای چیست و اصلاً مربی بزرگ به چه معناست؟! اسکوچیچ در شرایطی هدایت ایران را پذیرفت که خیلی‌ها حاضر نبودند سرمربیگری این تیم را قبول کنند. در نهایت هم سه بازی مانده به پایان مسابقات، ایران را به جام جهانی برد. شاید در یکی، دو بازی تیم ملی نمایش خوبی نداشت اما در کل عملکرد اسکوچیچ خوب بود. 

مربی سابق تیم ملی ادامه داد: کی‌روش مربی بزرگ و استاد من است ولی می‌شود گفت این مربی هم کلمبیا و هم مصر را از جام جهانی دور کرد. عملکرد اسکوچیچ خوب بوده و من اعتقاد دارم باید با او ادامه دهیم اما خودش هم باید تا جام جهانی سخت کار کند. کادرفنی باید به طور دقیق تمام هم‌گروه‌های ایران را آنالیز کند و برای هر بازی تاکتیک مناسب در نظر گرفته شود. انگلیس مدعی قهرمانی است و باید برای رویارویی با این تیم تاکتیک مناسب اتخاذ شود تا نتیجه مناسب به دست بیاوریم. تساوی مقابل این تیم نتیجه خوبی است؛ اگر هم باختیم با نتیجه آبرومندانه ببازیم تا در دو بازی بعد با روحیه وارد زمین شویم و بتوانیم نتیجه بگیریم. باید در جام جهانی با اسکوچیچ کارمان را ادامه دهیم.

نمازی یادآور شد: دیدم که بعد از قرعه‌کشی جام جهانی خیلی‌ها در ایران می‌گویند در گروه ساده‌ای افتادیم. اصلاً این تفکر درست نیست. انگلیس مدعی قهرمانی است. با ۹۰ درصد بازیکنان آمریکا کار کرده‌ام و می‌دانم اکنون نسل طلایی این کشور است. آمریکا را اصلاً نمی‌شود دست کم گرفت. حریف سوم ما هم یک تیم اروپایی از بین ولز، اوکراین و اسکاتلند خواهد بود و هر کدام که بالا بیایند قطعاً می‌توانند مشکل‌ساز باشند. بنابراین اینکه حریفان را دست کم بگیریم و فکر کنیم گروه ساده‌ای داریم، اشتباه و بسیار خطرناک است. باید محتاط  و با برنامه جلو برویم ولی در فوتبال حرف در زمین زده می‌شود و هر نتیجه‌ای امکان دارد رقم بخورد.

وی که سابقه کار در فوتبال آمریکا را دارد درباره شناختش از این تیم گفت: تک تک بازیکنان آمریکا را می‌شناسم؛ آنها در کل تیم جوانی هستند و اگر جوان‌ترین تیم جام جهانی نباشند، قطعاً یکی از سه تیم جوان جام خواهند بود. میانگین سنی این تیم ۲۳.۵ سال است و با قدرت دوندگی بالا و پرس شدید فضاها را از حریف می‌گیرند و اجازه خلق موقعیت را نمی‌دهند. آمریکا حریف قدر و مشکلی خواهد بود و نمی‌توانیم آن را دست کم بگیریم. از ۱۱ بازیکن اصلی این تیم، ۹ نفر در لیگ‌های معتبر و تیم‌های خوب اروپا به‌عنوان بازیکن اصلی بازی می‌کنند. همه بازیکنان بزرگی هستند و به شخصه انتظار دارم آمریکا نتایج خوبی در جام جهانی بگیرد. هر طرفی فکر کند حریف ضعیفی دارد، اشتباه کرده است؛ چه این تفکر از سمت ایران باشد چه آمریکا, چون ایران هم بازیکنان و تیم خوبی دارد و از نظر من یکی از نسل‌های خوب فوتبال این کشور است.

مربی سابق تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: متأسفانه در ایران انتظارات را بالا برده‌اند. تیم کنونی آمریکا با تیم ۹۸ فرق دارد. در آن سال فقط یک یا دو بازیکن لژیونر داشتند ولی تیم کنونی بسیار متفاوت است و واقعاً تیم خوبی دارند. این تیم در رده پانزدهم رنکینگ فیفا ایستاده و از هر لحاظ تیم خوبی است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    باشه خب تو شناختت عالیه، چرا انقدر مصاحبه میکنی؟ نکنه پست میخوای؟ بسه دیگه
    • کیارش ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      این پست داره هم از توبره میخوره هم از اخور واقعیتی که هست اینه که این ادم چون پول قراردادشو فدراسیون بمدقع نمیددد استعفا کرد در حالی که کی روش خارجی شرفش از این ادم بیشتر بود ماند و تیمشو موفق کرد
  • حسین IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    نمازی کیه؟ اینا چقدر نسبت به کیروش عقده دارند. اگه میگفت کیروش مربی خوبی نیس قبول می کردم، ولی میگه با اسکوچیچ باید بریم قشنگ معلومه کینه اس، یعنی اسکوچیچ که دو تا از کره میخوره بهتر از کیروشه که با پرتغال قهرمان اروپا مساوی می کنه؟ می
    • کیارش ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      تو حوضی که ماهی نیست غورباقه سپه سالاره این حدی نداره که در مورد کی روش صحبت کنه این ادم امروز از مصر که رفت پیشنهادهای کاری زیادی داشت ولی این بزرگترین افتخارش تدارکاتچی بودن تو تیم دوم بانوان امریکاست کسی که اعتبار و استعدادی تو هیچ عرصه ای مربوط به فوتبال نداره با جنجال مطبوعاتی داره بزرگ میشه چرا نشریات ما با این افراد که هدفشون کاملا مشخصه مصاحبه میکنن خدا عالمه اما بزرگترین طنز تو این فوتبال اینه که امثال این اقا دور و بر تیم ملی فوتبال پیداشون بشه
  • ایرانی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    خب ، داره حرف فنی ومنطقی میزنه.تو چرا علی جان جوش میاری؟ قابل توجه دلالان تیم ملی!لطفا تا بعداز جام جهانی دست از سر تیم ملی بردارید.محض رضای خدا!!
  • عیسی ریسی IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    سلام به اقای نمازی مربی سابق تیم ملی کاش هر روز صبح یک مربی وطن پرست مثل خودت در یکی از روز نامه کشور در باره تیم ملی ومربی اش صحبت می کرد تا روز شروع جام جهانی بخدا یکی از بهترین نسل تیم ملی همین ها هستن ما بهترین مربی داریم اسکوچیچ فقط بهترین مربی نیست بلکه شانس هم مهم هست پس به اقایون فدارسیون هر روز یاداوری کنی این چند ما صب کنی با اسکوچیچ وبگی یادتون رفته چی زود کسی بجز اسکوچیچ نتوانست مسولیت تیم ملی را به گردن بگیره باز هم شانس مهم هست خوب فکر بکنند
    • کیارش ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      خیلی وطن پرسته انقدری که وقتی فدراسیون یزره پول قراردادشو دیر داد سریع استعفا کرد کاری که کی روش اجنبی نکرد و بهمراه خواهر خانمش که بازقگر مشهور سرکار خانم اوتادی چه ها که نکردن و دنبال چه سودهایی که نبودن
  • ابرام US ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    شما میفرمودید این آقا با شما مصاحبه کرده یا خودمونی تو مراسم ختنه سوران آقا پسرشون با شما درد دل کرده است . با لا خره ایشان در حالت سلامت کامل با شما مبا حثه کرده اند یا گپی بوده که بعد از مصا فحه با حضرتعالی دو بدو انجام شده . خلاصه سعی نکنید از ما پنهان کنید که ماه زیر ابر نمیمونه و ما بالاخره از یکی از نزدیکان شما که دلش نمیخواد هیچ موقع نا مش فاش بشه به ته و هوی قضیه پی می بریم و بقیه قضایا.
  • ایرانی اصیل باشعورفهیم راستگو IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    سلام ودرودخدابرانسان باشعوروبزرگ ،،نمازی واقعا شخصیتی برجسته باوجدان باشرف هست که بخوبی نظر مردم احترام گذاشت نه برای دلخوشی مفتخورهاحرف بزند،،،احسنت درودبراسکوویچ ابر سرمربی تاریخ تیم ملی ایران وکادرمربیان دستیازان اسکوویچ ووو این تیم بی شک مرحله دوم بااسکوویچ حتمیست شرط میبندم اما خودم نطرم حتی نایب قهرمان جهان دزموزدایران هست وجهان امسال اسن شگفتی خواهددید
  • ح ر IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    میشه به عنوان دستیار به کادر اسکوچیچ اضافه بشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی