نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
ژوزه مورینیو
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی رم در آستانه دیدار تیمش مقابل ناپولی در بندر ناپل به دیگو مارادونا اسطوره رقیب ادای احترام کرد.

خبرورزشی -  ژوزه مورینیو، سرمربی رم، قبل از اینکه تیمش دوشنبه شب به مصاف ناپولی برود، از نقاشی دیواری دیگو مارادونا در ناپل دیدن کرد.

آقای خاص ۵۹ ساله، قبل از بازی در برابر تیمی که هوادارانش مارادونا را می‌پرستد، به اسطوره آرژانتینی و رفیق سابقش با گذاشتن گل ادای احترام کرد.

ال‌دیگو از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۱ برای ناپولی بازی کرد و در ۲۵۹ بازی ۱۱۵ گل به ثمر رساند. این دوره موفق‌ترین دوره باشگاه بود و توانستند دو عنوان قهرمانی سری آ و جام یوفا و همچنین کوپا ایتالیا را به‌دست آورند. باورکردنی نیست که این قهرمانی در لیگ تنها قهرمانی در تاریخ ناپولی است و از آن زمان به بعد دیگر هرگز در یک رقابت بزرگ اروپایی قهرمان نشدند. به همین دلیل، مارادونا هنوز در جنوب ایتالیا مورد احترام است و درگذشت او در سال ۲۰۲۰ به همان اندازه که در آرژانتین دردناک بود در ناپل هم مردم را داغدار کرد.

یک سال و نیم بعد از مرگش، طرفداران برای قهرمانشان دیوارنما ساختند. مورینیو از این مکان دیدن کرد و در حالی که پلیس هم همراهش بود زیر عکس اسطوره گل گذاشت. تماشاگران وقتی ادای احترام مورینیو را دیدند او را تشویق کردند. باشگاه رم تصاویر این لحظه را در شبکات اجتماعی منتشر کرد.

مورینیو می‌گفت که هر وقت در بازی‌ها شکست می‌خورد مارادونا به او زنگ می‌زد و او را دلداری می‌داد و تشویقش می‌کرد.

دیگو مارادونا در سن ۶۰ سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت. او برای باشگاه‌هایی مانند ناپولی، بارسلونا و بوکاجونیورز و همچنین تیم ملی آرژانتین بازی کرد.

ادای احترام ژوزه مورینیو به مارادونا

ادای احترام ژوزه مورینیو به مارادونا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی