نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
پیش‌بازی چلسی - آرسنال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

چلسی و آرسنال در حالی در لیگ برتر انگلیس به مصاف هم خواهند رفت که آبی‌ها می‌خواهند سوم بمانند و آرسنال باید شکست‌های اخیرش را جبران کند.

امشب از ساعت ۲۳:۱۵ در پایتخت انگلیس دیداری حساس بین چلسی و آرسنال برگزار خواهد شد. قضاوت نبرد آبی و قرمز لندن در ورزشگاه استمفوردبریج برعهده جاناتان ماس خواهد بود.

چلسی؛ تثبیت سومی

چلسی هنوز زخم‌خورده لیگ قهرمانان اروپا است؟ بله! آبی‌های لندن تا وقتی یک جام نگیرند که این شانس را در جام‌حذفی پیدا کرده‌اند و حداقل رده سوم‌شان در لیگ برتر را حفظ نکنند، شب تلخ حذف به‌دست رئال‌مادرید را فراموش نخواهند کرد. اگر از باخت عجیب و غریب مقابل برنتفورد فاکتور بگیریم، چلسی از اواخر ژانویه روند خوبی را طی کرده و ۶ برد هم داشته که باعث شده تیم‌های رده پایینی مثل تاتنهام، آرسنال و منچستریونایتد نزدیک‌شان نشوند. حالا یکی از همین تیم‌ها رقیب‌شان است و در صورت پیروزی جایگاه‌شان در رده سوم محکم‌تر خواهد شد.

آرسنال؛ بعد از ۳ شکست

درست مثل هفته‌های آغازین فصل، باز هم آرسنال وارد یک بحران غیرمنتظره شده است. توپچی‌های لندن ۳ بازی مقابل کریستال‌پالاس، برایتون و ساوتهمپتون را در حالی باخت که اصلاً انتظار نداشتیم. تا چند هفته قبل آرسنال بهترین شانس را برای چهارم شدن و بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا داشت، ولی حالا وضعیت پیچیده شده و لطف بزرگی به تاتنهام و منچستریونایتد کرده‌اند. میکل آرتتا می‌داند که اگر مقابل چلسی تیمش دبل شود باید باز هم برنامه‌هایش را برای لیگ اروپا بچیند. آرسنال با این سرمربی اسپانیایی پیشرفت کرده، اما تیم کم‌تجربه‌ای است که در مقاطع حساس فصل درگیر بحران می‌شود.

آخرین بازی
آگوست ۲۰۲۱ در دومین هفته فصل جاری لیگ برتر انگلیس، چلسی با نتیجه ۲-۰ آرسنال را در ورزشگاه امارات شکست داد. لوکاکو و جیمز گل‌های آبی‌ها را زدند.

آمار بازی
۲۰۴) در ۲۰۴ نبرد آبی و قرمز شهر لندن، چلسی ۶۶ برد داشته، آرسنال ۷۹ بازی را برده و ۵۹ بازی هم مساوی شده است.
۵۹) در ۵۹ جدال لیگ برتری بین چلسی و آرسنال، آبی‌ها ۲۰ برد و قرمزها ۲۲ برد داشته‌اند. ۱۷ بازی هم مساوی شده است.
۱۰) فصل قبل بعد از تقریباً ۱۰ سال چلسی در استمفوردبریج مقابل آرسنال شکست خورد. پیش از آن، آبی‌ها در ۸ دیدار متوالی خانگی مقابل آرسنال در لیگ برتر مغلوب نشده بودند.
۹) در ۹ بازی آخر دو تیم در لیگ برتر آمار کاملاً مساوی بوده است. چلسی و آرسنال هرکدام ۳ برد داشته‌اند و ۳ بازی هم مساوی شده است.
۲) چلسی در فکر اولین دبل مقابل آرسنال برای اولین مرتبه بعد از ۶ سال است. آخرین مرتبه آبی‌های لندن رقیب همشهری را فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ در دیدارهای رفت و برگشت بردند.
۱۱) آرسنال در ۱۱ بازی آخر وسط هفته‌اش مقابل چلسی شکست نخورده است. ۵ برد و ۶ تساوی برای توپچی‌ها در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه به ثبت رسیده. آخرین باخت وسط هفته‌ای‌شان در این دیدار به سال ۱۹۷۴ برمی‌گردد.
۲۵) از سال ۱۹۹۷ به بعد، آرسنال موفق نشده ۲ بازی متوالی خارج‌ازخانه را از چلسی ببرد. توپچی‌ها شانس دارند که این رکورد را بزنند.
۴۱) اگر میسون مانت به میدان برود صدمین بازی لیگ برتری او خواهد بود. او که ۲۳ گل زده و ۱۸ پاس‌گل ارسال کرده، زودتر از هر بازیکن انگلیسی دیگری برای چلسی چنین تأثیری در بازی آبی‌ها داشته.

مصدومان و محرومان
متئو کواچیچ، بن چیلول و کالوم هادسون اودوی مصدومان چلسی برای این بازی مهم هستند. احتمال نرسیدن راس بارکلی هم وجود دارد. در سمت مقابل آرسنال نمی‌تواند از توماس پارتی و کیران تیرنی استفاده کند. شرایط تاکهیرو تومیاسو مشخص نیست. الکساندر لاکازت هم برای دومین مرتبه در این فصل کرونایی شده است.

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی:
مندی، آسپیلیکوئتا، سیلوا، رودیگر، جیمز، آلونسو، لوفتوس‌چیک، کانته، مانت، هاورتس و ورنر
آرسنال: رمزدیل، سوآرش، وایت، گابریل، تاوارس، لوکونگا، ژاکا، ساکا، اودگارد، اسمیت‌راو و مارتینلی
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کوهمره_جروق IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    به امید شکست لذت بخش چلسی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی