نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
۰ |
۴
پیراهن مارادونا، گران‌ترین لباس تاریخ شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پیراهن اسطوره فوتبال جهان و آرژانتین با رقمی بیش از ۴ میلیون دلار به فروش گذاشته شد.

پیراهنی که دیگو مارادونا هنگام به ثمر رساندن گل جنجالی معروف به «دست خدا» به انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ بر تن کرد، برای اولین بار به مزایده گذاشته شد.

براهم واچر، رییس مرکز لباس‌های خیابانی و کلکسیون‌های مدرن ساتبی گفت که مبلغ ۴ میلیون پوند برای این پیراهن پیشنهاد شده است.

به این ترتیب پیراهن مارادونا رکورد گرانترین پیراهن تاریخ را شکست. رکورد قبلی ۱۵۷ هزار پوند بود، مبلغی که برای تی‌شرتی که پله در فینال جام جهانی ۱۹۷۰ پوشیده بود، فروخته شد.

مارادونا پس از بازی پیراهن‌های خود را با هافبک انگلیسی استیو هاج تعویض کرد که این فوتبالیست سابق هم هرگز آن را نفروخت. او این پیراهن را به موزه ملی فوتبال انگلیس در منچستر امانت داده بود اما حالا این بازیکن سابق انگلیس تصمیم گرفته تا پیراهن مارادونا را در حراجی بفروشد و عواید آن را به امور خیریه اختصاص دهد.

در مورد این پیراهن البته جنجال‌های زیادی در چند وقت اخیر ایجاد شده است. دختر مارادونا به تازگی گفته بود که این پیراهنی نیست که پدرش هنگام زدن گل دست خدا بر تن داشت چون پدرش بین دو نیمه پیراهن خود را عوض کرده و پیراهنی که استیو هاج داده همانی بوده که در نیمه اول به تن داشته، در حالی که گل خود را در نیمه دوم بازی با انگلیس  و با پیراهنی دیگر به ثمر رسانده است. این ادعا البته از سوی هاج و همچنین کارشناسان متخصص موزه رد شد.

مارادونا که در۳۰ اکتبر سال ۱۹۶۰ در بوینس‌آیرس آرژنتین به دنیا آمد به خاطر نبوغ، خلاقیت فردی و بازی‌های استثنایی خود خیلی زود بر سر زبان‌ها افتاد اما جنجال‌ها و حاشیه‌های او در زندگی نیز عاملی برای مطرح شدن نامش در رسانه‌ها بود. «دست خدا» عبارتی بود که دیگو مارادونا برای توصیف گل که خود در یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ و در دیدار با انگلستان به ثمر رساند بر زبان آورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی