اگر مخاطبان تلویزیون کم نمی‌شدند عجیب بود
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

طبق اعلام منابع رسمی از مخاطبان تلویزیون کاسته شده و حتی پربیننده‌ترین سریال ماه مبارک رمضان تنها ۳۰ درصد مخاطب دارد.

یکی از بهترین و پربیننده ترین برنامه‌های تلویزیون عصر جدید است که انصافا برنامه مفیدی است و استعدادهای زیادی در این برنامه شناسایی می‌شوند. علاوه بر این عصر جدید جنبه سرگرمی هم دارد و با وجود یکسری معایب بیننده را تا آخر با خود همراه می‌کند. از کنار اجرای خوب احسان علیخانی هم نمی‌توان بی تفاوت گذشت اما ببینید شبکه سه چه تصمیمی گرفت؟ بعد از عید عصر جدید دو شب در هفته و روزهای شنبه ویکشنبه روی آنتن رفت. یعنی درست همان دو شبی که مسابقات فوتبال اروپایی انجام می‌شود!خب با این میزان از سلیقه و خوش فکری شما انتظار دارید مخاطبان این شبکه و سایر شبکه‌ها ریزش نکند؟

برویم سراغ فیلم‌ها و سریال‌ها، در ماه رمضان کدام سریال توانسته شما را پای تلویزیون بنشاند؟ می‌خواهید بگوئید نجلای ۲؟ این سریال اصلا مال ماه رمضان نبود و جزو سریال‌های نوروزی محسوب می‌شود که چون طولانی بوده به رمضان هم کشیده شده و البته سریال بدی هم نیست. شبکه یک هم سریال خوشنام را پخش می‌کند که خیلی در جذب مخاطب موفق نبوده و در سایر شبکه‌ها هم خبر خاصی نیست. از فیلم‌های سینمایی هم که چیزی نگوئیم بهتر است. کلا چند تا شبکه فقط سریال‌ها و فیلم‌های ۲۰، ۳۰ سال پیش را به صورت تکراری نشان می‌دهند که احتمالا خیلی جای افتخار دارد! می‌ماند پخش زنده مسابقات فوتبال و چند برنامه خوب مذهبی که در آنها هم خیلی اثری از خلاقیت یا جامعه شناسی و مخاطب شناسی دیده نمی‌شود. حالا شما تصور کنید یک جوان که به شدت در خطر ورود بی رویه به فضای مجازی قرار دارد باید پای کدام برنامه تولیدی تلویزیون بنشیند؟ اصلا جوان‌ها هیچی، این رسانه مهم برای میانسالان چه دارد و کی و کجا سعی کرده برنامه‌های مناسبی برای افراد مسن بسازد؟!

از بحث عادل فردوسی پور و سروش صحت بگذریم. اصلا  به فرض که عادل خبطی کرده بود و ماجرای سروش صحت هم فقط به بحث سلیقه بر می‌گردد. خب شما چه جایگزینی برای آنها داشتید و دارید و مردم باید پای کدام برنامه‌ها بنشینند. مخاطب شناسی و جوان شناسی چه جایگاهی در تلویزیون دارد و خود اهالی تلویزیون انصافا چه نمره ای به عملکرد خودشان می‌دهند؟ما به بحث انتخاب مدیران شبکه‌ها هم ورود نمی‌کنیم و این را به مدیران ارشد سیما می‌سپاریم اما هر چه هست خروجی کار اصلا چیزی نیست که مخاطب را پای جعبه جادویی بنشاند. اصلا.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سهیل IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    خدارو شکر خیلی وقته برنامه های صدا وسیما رو نمیبینم فیلمو سریالا که افسردگی حاد میاره فوتبال هم که خوبارو کنار گذاشتن ادم با گزارش خارجی ببینه بهتره تا گزارش اینا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی