همایون شاهرخی
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: با این شرایط مالی مجبوریم دلمان را به بازی با تیم های کیلیویی خوش کنیم و خیلی وقت ها هم تیم‌های کیلویی با ما بازی نمی‌کنند.

همایون شاهرخی پیشکوست فوتبال ایران در مورد ارزیابی‌اش از آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مصاحبه ای انجام داد که بخش هایی از آن را در زیر می‌خوانید:‌

*در حال حاضر برنامه‌ای برای آماده‌سازی تیم ملی وجود ندارد. متأسفانه بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال و اداره شدن این مجموعه با سرپرست مشکلات عجیب و غریبی ایجاد کرده و این موضوع از لحاظ آماده‌سازی به ضرر تیم ملی تمام می‌شود. شاید میرشاد ماجدی تصور می‌کند فقط یک ماه دیگر در فدراسیون فوتبال حضور دارد و پس از آن باید این سمت را واگذار کند. به همین دلیل نمی‌تواند برنامه ریزی درستی برای تدارکات تیم ملی داشته باشد.

*تا جایی که می‌دانم قرار است پس از این یک ماه هم درمورد عزل دائمی عزیزی‌خادم رأی‌گیری شود. همه در این مدت اسیر حواشی عزل عزیزی خادم شده‌اند. هر چند صعود به جام‌جهانی سبب سربلندی و خوشحالی مردم ما شد اما برای اینکه در این رقابت‌ها جوری بازی کنیم تا بار دیگر مردم شاد و پرچم و نام کشورمان برافراشته شود، نیازمند تدارکی قوی هستیم.

*متأسفانه همیشه شیپور را از سر گشادش می‌زنیم. تیم ما در دور پیش مقدماتی ممکن بود با یک تساوی حذف شود اما با به هم جور کردن زمین و زمان و دعای زیاد مردم، توانستیم با اسکوچیچ به مرحله نهایی مقدماتی برسیم و پس از آن هم به جام جهانی صعود کردیم.

به جای تیم ملی درگیر حواشی عزیزی خادم شده ایم/ شاید ماجدی فکر می کند فقط یک ماه دیگر در فدراسیون حضور دارد/ باید به بازی های کیلویی دل خوش کنیم!

*اسکوچیچ و دستیارانش برای این اتفاق خیلی زحمت کشیدند. آیا پاداش کسی که تیم را به جام‌جهانی می‌برد حرف درآوردن برای او است؟ این اتفاقات در زمان برانکو هم رخ داد و پس از اینکه وی تیم ملی را به جام جهانی رساند، نمی‌توانستیم تغییرش بدهیم. جامعه‌ای که دوراندیش و واقع‌نگر باشد دوست دارد تیم ملی با همین سرمربی کارش را ادامه بدهد اما جامعه‌ای که خیلی رویایی فکر می‌کند و دوست دارد سر فوتبال را با اقدامات فریب‌کارانه کلاه بگذارد، می‌گوید تیم ملی با مربی بزرگ فلان کار را در جام‌جهانی انجام می‌دهد. در شرایطی که این اتفاق نخواهد افتاد.

*معجزه وقتی اتفاق می‌افتد که بساطش فراهم باشد. بساط معجزه هم داشتن مدیریت، تدارکات خوب، نداشتن مشکلات مالی و ... است. اکنون برای جابه‌جا کردن یک دلار هم مشکل داریم. چگونه می‌توانیم بازی‌های تدارکاتی خیلی خوبی داشته باشیم؟ مجبوریم دلمان را به بازی با تیم‌های کیلویی خوش کنیم اما خیلی از مواقع همین تیم‌ها هم با ما بازی نمی‌کنند. برای همین آماده‌سازی تیم ملی برای جام‌جهانی سخت است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی