خورشیدی:  حق استیلی است که ۵۰۰ میلیون بگیرد/ این پاداش‌ها مبلغی در فوتبال ایران نیست
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

سرپرست سابق تیم ملی به افشای پاداش‌های غیر متعارف فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد.

مجتبی خورشیدی در مورد حضورش در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ۲ ماه است انواع و اقسام تهمت‌ها را به ما زدند و ما سکوت کردیم. بیانیه هفته گذشته را هم زمانی صادر کردم که دیدم اگر صحبتی نکنیم، مظلوم واقع می‌شویم. گفتند خورشیدی پاداش و حقوق نجومی گرفته و افکار عمومی اگر نداند فکر می‌کند که ما چقدر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: شفاف و روشن صحبت می‌کنم و حقوقم هست و می‌توانم روی سایت بگذارم تا همه ببینند. من ۳۵ میلیون تومان می‌گرفتم که بابت همه مسئولیت شبانه روزی من بود. اداره کردن ۶۰، ۷۰ نفر در اردو می‌دانید که چقدر سخت است. ۱۲ جلسه اردو برگزار کردم که کوچکترین مشکلی به وجود نیامد و نشان دادم که مدیریت کردن را بلدم. بعد از آن ۱۲ بازی گفتند که دیگر نباشید. اخلاق من هم طوری است که تا روزی که هستم کار می کنم و وقتی بیرون آمدم دیگر در مورد آن فکر نمی‌کنم، اما وقتی هجمه ها را ایجاد کردند، مجبور شدم که صحبت کنم.

وی ادامه داد: استیلی حقش است که سالی ۵۰۰ میلیون در این فوتبال بگیرد و اگر نگیرد در حقش ظلم شده است. ۳۵ میلیون من را نجومی می‌دانند آن هم در آن شرایط سخت. اگر فوتبال به جام جهانی نمی رفت، فوتبال ۴ سال نابود می‌شد. ما با بهترین نتایج تیم را به جام جهانی بردیم، اما بعد از آن گفتند پاداش نجومی گرفته‌ایم. همه پاداش ها مصوبه دارد و در کمیته اخلاق هم ارائه کردم. ما نمی‌توانیم مستندات را منتشر کنیم چون کار غیر قانونی است. از سوی دیگر همه پاداش های کادرفنی و سرپرستی به یک اندازه بوده است. شما بپرسید ببینید آیا پادش سرپرستان تیم های لیگ برتری ۲۰ درصد کادرفنی است یا به اندازه سرمربی و بازیکنان اصلی پاداش می‌گیرند؟ یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون هم با پاداش و حقوق بوده است، اما این مبلغ را مربی گلرها هم گرفته است. تمام دریافتی های ما هم قانونا و عرفا بوده و در تمام دنیا به همین شکل است.

سرپرست سابق تیم ملی عنوان کرد: در مصوبات جلسه سوم هیات رئیسه گفته شده بود که کادر مدیریتی باید ۱۰۰ درصد باشد که ۴ مسابقه را گرفتیم، اما در ۸ مسابقه بعدی که بودیم، نامی از سرپرست برده نشده و اعلام شده که طبق نظر رئیس فدراسیون پرداخت شود.

خورشیدی گفت: من یک کلام در مورد استیلی صحبت کردم  ببینید چه جنجالی شد. اگر بخواهیم صحبت کنیم می‌توانیم بگوییم چه کسانی پادش گرفته‌اند، اما هدف من استیلی نبود. در این فوتبالی که برخی دست چپ و راست خود را نمی‌شناسند و چقدر پول می‌گیرند، اگر استیلی ۵۰۰ میلیون هم بگیرد، کم است. تمام افراد تیم این پول ها را گرفته‌اند، اما اینکه بخواهیم یک مسیر رسانه ای را دنبال کنیم که عزیزی خادم را بزنیم، همه اینها برنامه ریزی شده است. خبرنگار صدا و سیما از روزی که عزیزی خادم آمده او را می‌کوبد چرا؟

وی در واکنش به این سوال که جایگاه او سرپرستی تیم ملی نبوده است، گفت: نشان دادیم که جایگاه ما اشتباه نبوده و تیم را با بهترین نتایج به جام جهانی رساندیم. اگر مدیریت خوب در تیم ملی اعمال نشود، مشکل ایجاد می‌شود. ما در عمل ثابت کردیم. مدیریت فدراسیون تصمیم می‌گیرد که چه کسی سرپرست باشد و الان هم استیلی آمده است. آیا همه سرپرستان قبلی فوتبالی بودند؟ دوچرخه فروش را از دبی آوردند و هیچ کس صدایش درنیامد. من ۱۹ سال قائم مقام باشگاه راه آهن و یک سال هم استقلال بودم. در زمان دهداری چند بازیکن استعفا دادند و آیندگان در مورد رفتار آنها نظر دادند، الان هم آیندگان در مورد عزیزی خادم نظر خواهند داد.

سرپرست سابق تیم ملی عنوان کرد: عزیزی خادم آدم سالمی است و کسانی که در هیات رئیسه هستند، تایید می‌کنند. خود میرشاد ماجدی به من گفت که او آدم سالمی است، اما بنا به دلایلی که شاید با هیات رئیسه کار نمی‌کرد، کنار رفت.  نمی‌دانم چرا الان روی ۵۰۰ یا هزار یورو گیر کرده اید، عملکرد را ببینید. بررسی کنید که مدیران رسانه ای تیم ملی یا عکاسانش گرفته‌اند یا خیر. اگر نگرفته بودند، اینهایی که گرفتند را دار بزنید و اگر که گرفته‌اند باید الان هم ما بگیریم.

خورشیدی در مورد اینکه عزیزی خادم می‌گفت منابع مالی نیست و آیا با این شرایط گرفتن این همه پاداش درست بود یا خیر، گفت: با نتایجی که گرفته شده اصلا این پاداش ها مبلغی در فوتبال ایران نیست. اینها مبالغی بوده که هیات رئیسه تصویب کرده است. اگر می‌خواهید کسی را بکوبید از راه درست بکوبید، اما این نوع زدن شرم آور است. 

سرپرست سابق تیم ملی در مورد اتفاقات جلسه گفت: من خبر ندارم. فقط دفاعیات و مستندات خود را ارائه دادم و بیرون آمدم.

وی در مورد اینکه آیا این مبالغ باید باز گردانده شود یا خیر، گفت: چنین چیزی نیست و این برداشت‌های ذهنی افرادی است که این حرف‌ها را می‌زنند. همه افراد در فدراسیون پاداش گرفته‌اند که البته به نظر من کم شان هم است. همه زحمت کشیدند که تیم صعود کند تا ۶۰۰ میلیارد پول به فدراسیون بیاید. الان بحث فوتبال ما همین ۵۰۰، ۶۰۰ میلیارد پول است. بوی کباب برای خیلی ها شیرین است.

خورشیدی در مورد اینکه بیش از یک میلیارد پاداش و حقوق را زیاد نمی‌دانید، گفت: بله، اگر تنها برای من باشد، خیلی زیاد است، اما وقتی برای تمام اعضا بوده، زیاد نیست. کشورهای دیگر ببینید چقدر هزینه می‌کنند. رقم های باشگاهی ما بعضا خیلی بالاتر است. در این ماه رمضان یک مقدار دلهایمان را صاف کنیم. حقوق ۳۵ میلیون مرا نباید در بوق و کرنا کنید. لا اقل خدا را هم در نظر بگیریم. عزیزی خادم مظلوم واقع شد، اما تصمیم مجمع هرچه باشد، قابل قبول است. نتایجی که تیم ملی در دوره عزیزی خادم گرفت شاید سال های سال تکرار نشود، اما حقش را هم دادند. 

وی در مورد اینکه چرا عزیزی خادم نیامد، گفت: خبر ندارم.

سرپرست سابق تیم ملی در مورد اینکه چقدر به نتیجه این جلسه امیدوار است، گفت: خیلی خوشحال شدم که در این جلسه حاضر و حرفهایم را زدم. 

خورشیدی در مورد اینکه گفته می‌شود سند برخی پاداش ها ارائه نشده است، گفت: هرچه بوده ارائه شده و من نباید ارائه کنم. مسئولان مالی فدراسیون هستند و نگران این موضوع نباشید. کارهای برخی رسانه ها فقط و فقط ضربه زدن به فوتبال است. فوتبال الان گوشت قربانی شده و هرکسی می‌خواهد یک تکه از آن را بکَند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تاجی اصیل IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    من موندم چرا دائم حرف از استیلی می‌زنه؟! اصلا به فردی مثل خورشیدی چه ربطی داره کی چند میگیره! از خودش صحبت کنه که چقدر کارایی داره و کجای فوتبال بوده که ماهی سی و پنج میلیون گرفته؟ مثل اینه که من بگم چون در فوتبال پول زیاده حالا گواردیولا ۱۹ میلیون دلار میگیره ، من کمتر شناخته شده ام باید ماهی صد هزار دلار بگیرم! یکی نیس به جناب خورشیدی بگه شما فوتبال رو با ط مینوشتی، چه جوری شدی سرپرست تیم ملی که حالا میگی این دستمزد حقم بوده!!
  • جوجه خور دیگران نباشیم IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    اولا شما اگر لنگی بودید دهها میلیارد هم میخوردید مشکلی نبود دوما این همه کارشناس مالی و حسابرس و اساتید ناظر و رسانه های پرسشگر !!! چرا در مورد ریز هزینه های دوران استاد مهدی تاج خفقان گرفته اند ؟!
  • فرشچي افشين IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    اتفاقا" آقاي خورشيدي شما بسيار سزاوارتر از حميد زيرآب زن هستيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی