نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
فولاد خوزستان
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم فوتبال فولاد خوزستان پس از صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، امتیازآورترین تیم ایرانی در راه کسب سهمیه آسیایی لقب گرفت.

خبرورزشی - کنفدراسیون فوتبال آسیا برای محاسبه سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان آسیا، نتایج ۴ دوره گذشته این پیکارها را مدنظر قرار می‌دهد و در آن به تفکیک هر سال، از ضرایب خاصی جهت تعیین امتیاز تیم‌ها و در نهایت سهمیه کشورها استفاده می‌کند.

فولاد که به عنوان تنها نماینده ایران در این پیکارها توانست به عنوان صدرنشین گروه خود راهی مرحله بعد شود، با کسب ۷.۵ امتیاز از لیگ قهرمانان امسال، نقش بزرگی در حفظ سهمیه ۳+۱ ایران برای فصل ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ داشته است که البته این سهمیه قطعی نیست و در صورت درخشش تیم نسف قرشی، احتمال جایگزینی ازبکستان با ایران و نزول به جمع کشورهای دارای سهمیه ۲+۲ وجود دارد.

با این حال، فولاد که برای دومین سال پیاپی در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شده، در مجموع با کسب ۹.۳۵ امتیاز توانسته است بهترین عملکرد را در میان تیم‌های ایرانی از خود به جای بگذارد. شاگردان نکونام تا به اینجای کار ۲۵.۴۶ درصد از امتیازات ایران در راه کسب سهمیه را به خود اختصاص داده اند.

پس از فولاد، تیم‌های پرسپولیس با کسب ۷.۹۵۸ و همچنین استقلال با به دست آوردن ۶.۱۶۷ امتیاز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. عملکرد ذوب آهن در سال ۲۰۱۹ بهتر از سپاهان بوده است و ذوبی‌ها در آن دوره ۵.۹ امتیاز را تصاحب کردند در حالیکه سپاهان امسال تنها ۳.۵ امتیاز جمع آوری کرد.

عکس| عبور تیم جواد نکونام از پرسپولیس/ فولاد امتیازآورترین در آسیا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • بهزاد ایمن IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    توسالی که سرخابیها تو لیگ آسیا نبودن خوب معلومه فولاد سبقت میگیره ماشین خاموش که نمیتونه از ماشین روشن سبقت بگیره😃😃😃😃😃

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی