نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
به خاطر آن بانوی پرسپولیسی قهرمان شوید/ سیدجلال حسینی خودش یک تیم است/ پرسپولیس تیم باغیرت‌هاست و کسی در این تیم از قهرمانی سیر نمی‌شود
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: پرسپولیس به مرحله‌ای از مسابقات لیگ برتر رسیده که بازیکنانش از اینجا به بعد دیگر باید خودشان را به عشق هواداران فراموش کنند و با همه وجود بجنگند.

مصطفی قنبرپور، بازیکن و مدیر اسبق تیم پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره نزدیک شدن پرسپولیس به شروع دوباره مسابقات لیگ برتر اظهاراتی را مطرح کرد.

اوضاع پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی را چطور ارزیابی کرده اید؟

قبل از هر چیز باید به همه بازیکنان و هواداران پرسپولیس خسته نباشید گفت. به ویژه هوادارانی که تا این مرحله صبر و حوصله بخرج داده، یار و یاور این تیم بودند. اما در رابطه با جام حذفی باید گفت بی دلیل نیست که اسمش را جام اتفاقات و شگفتی‌ها گذاشته‌اند.

چطور؟

چون هر بازی حکم یک فینال را دارد. کوچکترین لغزشی یعنی خداحافظ! این اصل ثابت کرد که پرسپولیس هم از این قاعده مستثنا نیست. گرچه هیچ چیزی از ارزش‌های پرسپولیس کم نشده و حالا می‌تواند در لیگ برتر با قدرت به بازی‌هایش ادامه دهد. مگر تیم صدرنشین جدول لیگ برتر هم در همین جام و در همین تورنمنت حذف نشد!

فکر می‌کنید پرسپولیس باید برای بازگشت پرقدرت به لیگ چه کار کند؟

بازیکنان باید بهترین بازیهای شان را ارائه بدهند. هیچ چیزی دور از دسترس نیست و باید یادمان باشد که این بازیکنان در پرسپولیس وارث بزرگانی هستند که یا امروز در جمع ما نیستند و یا تحت عنوان پیشکسوت، چشمشان به ساق‌های همین بچه‌هاست. باید خودشان را فراموش کنند. باید به یاد مردی بیافتند که فرزندش را قلم‎دوش می‌گیرد و به استادیوم می‌آید. به یاد بانوی هواداری باشند که در خانه اشک می‌ریزد و برای موفقیت پرسپولیس گریه می‌کند. این روزها لحظاتی است که بازیکن باید قید مسائل مالی را بزنند. البته نه این که از حقش بگذرد؛ نه! حق گرفتنی است. اما امروز زمان اعاده حیثیت است.

برخی بر این اعتقادند که شاید پرسپولیس و بازیکنانش بعد از پنج قهرمانی متوالی نسبت به قهرمانی چندباره بی انگیزه شده و احساس سیری می‌کنند. به نظر شما چرا چنین حسی باید سراغ بازیکنان برود؟

اصلاً چنین نیست و امکان ندارد. کسی که پیراهن پرسپولیس را بپوشد و در این تیم بازی کند، میداند چه مسئولیت سنگینی دارد. من هم در این تیم فوتبال بازی کرده ام. قبول دارم که گاهی بزرگترهایی مثل کریم باقری که خودش وزنه ای در این تیم محسوب می‌شود باید به بازیکنان یادآوری کنند که کجا هستند و روی چه نقطه ای ایستاده‌اند. تزریق انگیزه به بازیکن قطعاً از واجبات است، اما تیمی‌که یکی از بازیکنانش سید جلال حسینی است قطعاً پر از انگیزه و سرشار از روحیه جنگیدن است. سید جلال حسینی به عنوان پرافتخارترین بازیکن ایران در کسب عناوین قهرمانی در لیگ برتر قطعاً می‌داند چطور به هم‌تیمی‌هایش روحیه بدهد.

به خاطر آن بانوی پرسپولیسی قهرمان شوید/ سیدجلال حسینی خودش یک تیم است/ پرسپولیس تیم باغیرت هاست و کسی در این تیم از قهرمانی سیر نمی شود

کاپیتان پرسپولیس را تا چه اندازه می‌شناسید؟

سید جلال حسینی هم به لحاظ فنی و هم از بُعد شخصیت فردی اش در جمع بازیکنان، خودش یک تیم است. زمانی که بنده حقیر به عنوان یک عضو کوچک در کادر فنی پرسپولیس حضور داشتم را از یاد نمی‌برم. تیم ما در آن فصل در پایین جدول بود که برانکو آمد و با تکیه بر یکدلی و غیرت همین بچه‌های پرسپولیس از جمله مرحوم‌هادی نوروزی که روحش شاد باشد تیمی‌که پایین جدول بود را به جایی رساندیم که سال بعد نایب قهرمان آسیا شد. این اتفاقات بی دلیل نیست. پرسپولیس هر تیمی‌نیست که به این سادگی بازیکنش احساس سیری بکند. بازیکنش بی‌انگیزه شود. پرسپولیس تیم خیلی بزرگی است. بازیکنان چنین تیمی‌باید قدر خودشان را بدانند.

نقش باشگاه در این زمینه تا چه اندازه اهمیت دارد؟

قطعاً وقتی موفقیتی رقم می‌خورد از کوچکترین عضو آن مجموعه تا عالی‌ترین مقام آن در این موفقیت نقش خواهند داشت و بر عکس، اگر عدم موفقیتی رقم بخورد یک یا چند عضو مجموعه دچار کم کاری شده‌اند. اما با شناختی که ما از بچه‌های پرسپولیس، کادر فنی بزرگش و مجموعه مدیریتی اش از جمله آقای درویش داریم، مطمئن هستیم که این مجموعه حتما هوادار معلولی که در خانه برای موفقیت پرسپولیس تسبیح می‌اندازد و با چشم خیس برایش دعا می‌کند را در نظر قرار می‌دهند. امروز آن روزی است که بچه‌های پرسپولیس باید خودشان را فراموش کنند. فراموش کنند که کنار فوتبال چه مشکلات و دغدغه‌هایی دارند. این ۶ بازی و این ۶ مسابقه پیش رو میلیون‌ها میلیون چشم انتظار دارد. باید بروند و بجنگند.

فاصله شش امتیازی استقلال با پرسپولیس قابل جبران است؟

حرف همین است. پرسپولیس باید برای پرسپولیس بجنگد، نه برای دیگران. بازیکن پرسپولیس باید چشمش را روی همه تیمهای لیگ برتر ببندد و فقط و فقط بازی به بازی به حریف بعدی اش فکر کند. حاشیه‌ها را کنار بگذارد و در لحظه، برای موفقیت نام پرسپولیس عرق بریزد، بجنگد و فداکاری کند. آن وقت است حتماً بهترین اتفاقات برای پرسپولیس رقم می‌خورد. با شناختی که از اهالی پرسپولیس چه هوادارانش، چه مربیانش و چه بازیکنانش دارم مطمئنم هیچ یک از این سه ضلع اصلی پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی دوباره کوتاهی نخواهند کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    توروخدانخندون...😁 لنگ جام ندیده😳 بعداز۶۰سال هنوزم دنبال جامه😂 حتی اندازه پاس همدان هم نیستید🤫 باخت مفتضحانه وننگینتون توسط استقلال درسال۴۷روتوگوگل سرچ کنیدوببینید؛🤭 اون سال اسم پرسپولیس همایون بود؛😄 غیرت رواستقلال داره که دوبارقهرمان جام باشگاه‌های آسیا شده🥰 عرضه نداریدوآدمای نتونی هستید 😝 باخت های ننگینتون درمقابل الهلال واولسان هیوندای وکاشیماآنتلرز یادتون رفت؟🤩 بهتره هیچی نگیدوگرنه ایرالکووصنعت نفت پیداشون میشه🤣 اندازه حرفاتون نیستیدلنگیاااااااا🤮 اون ستاره مسخرتون توبازیهای جام باشگاه‌های آسیا رو ای اف سی اصلا قبول نداره وحتی اجازه زدنش روپیراهنتون رونمیده 🤯 دلم به حالتون میسوزه😢😭 زنده بادشاه فرهادواستقلال که پرافتخارترین تیم آسیاست 👊👊👊👊👊 فقط اس اس 🇸🇴🇸🇴🏆🏆💙🧿🎯⚽️🧢🧢
  • gaber IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    اگر سید جلال با پرسپولیس قرار داد داره از گلمحمدی بخواهید چرا او را بازی نمیده. حالا پا به سن باشه یا جوان. جوان هم اگر باشد شاید بدرد تیم نخورد متاسفم از انتخابات ضعیف گلمحمدی و ترکیب آشفته و بیحال تیم خوب گذشته. یحیی هیچوقت انتخابات خوبی نداشته و فقط تیم را خوب بازی میده.
  • جواد PL ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    بشین منتظر،گذشت روزهایی که از قبل از شروع لیگ با انواع کارشکنی‌ها تاج‌کبیر را زمین می‌زدند تا لنگ قهرمان شود.با حضور آجرلو که جنس آنها را خوب می شناسد وبا وجود ادامه کمکهای غیر قانونی به مترسکهای سرخ پایتخت که پرداخت ده میلیاردی فدراسیون نمونه کوچکی از آن است لنگ باید خواب قهرمانی ببیند
  • محموددایی IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    به نظرمن پرسپولیس اگه واقعامیخواست قهرمان بشه به راحتی خودش روجمع میکردوتاالان به صدرجدول رسیده بود امااین وسط مشکلی که هست اختلاف بین بازیکنان وکادرفنی اوج گرفته واسه همین بازیکنان اونطورکه بایدبازی کنن بازی نمیکنن تاشاهدازدست رفتن قهرمانی وجداشدن کادرفنی باشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی