لابد جام‎‌جهانی برای AFC مزایایی داشته که معتبرترین مسابقاتش را زیر سؤال برده است/ AFC بدون اطلاع فدراسیون‌های عضو برنامه‌ریزی نمی‌کند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: حتما برنامه جدید لیگ قهرمانان آسیا در کمیته تخصصی کنفدراسیون فوتبال آسیا و سپس هیئت رئیسه تصویب شده وگرنه اعلام نمی‌شد.

علی کفاشیان، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایران در گفتگو با خبر ورزشی، درباره برنامه‌ریزی جدید لیگ قهرمانان و ادامه مسابقات تیم‌های شرکت کننده پس از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در بهمن ماه سال جاری، همچنین چرایی تعلیق یک ساله لیگ قهرمانان آسیا اظهاراتی را مطرح کرد.

از برنامه جدید AFC برای ادامه رقابت‌های آسیایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ خبر دارید؟ اینکه عملا لیگ قهرمانان در فصل بعد برگزار نمی‌شود؟

به طور دقیق نه، اما شنیدم که قرار است ادامه مسابقات بهمن ماه برگزار شود.

چرا چنین تصمیمی با این فاصله گرفته شده است؟

به هر حال بیماری کرونا باعث بروز بسیاری از ناهماهنگی در برگزاری مسابقات فوتبال در سراسر جهان به ویژه آسیا شده و تا تقویم کلی مسابقات روی غلتک نیافتد شاهد چنین مشکلاتی هستیم. قطعاً مسئولان AFC سعی می‌کنند این وضعیت را به بهترین نحو پیش ببرند.

فاصله ۱۰ ماهه بین مسابقات امروز فولاد خوزستان تا مرحله بعدیt لطمه ای به نماینده کشورمان وارد نمی‌کند؟

قطعاً این به ضرر تیم فولاد خواهد بود. همیشه فاصله چند ماهه بین دو مرحله گروهی و حذفی باعث افت تیم‌ها می‌شد. چون ممکن بود بازیکنان مصدوم شوند یا تیم‌ها تحت تأثیر تغییرات زیادی قرار بگیرند.

به نظر شما زمانی که AFC چهار سال پیش میزبانی جام جهانی را(در قطر) می‌پذیرفت، نباید به این مسائل فکر می‌کرد؟

حتما کنفدراسیون آسیا مزایای از این بابت داشته که حاضر شده لیگ قهرمانانش زیر سئوال برود و چنین وضعیتی برایش بوجود بیاید. لابد برایشان ارزش داشته و امتیازات زیادی از این طریق گرفته است.

لابد جام‎جهانی برای AFC مزایایی داشته که معتبرترین مسابقاتش را زیر سئوال برده است/ AFC بدون اطلاع فدراسیون های عضو برنامه ریزی نمی کند

با این شرایط تکلیف تیم‌هایی مثل نساجی که در جام حذفی قهرمان شد و سهمیه آسیایی گرفته و البته قهرمان این فصل لیگ ایران چه می‌شود؟ چون عملاً یک سال مسابقات برگزار نخواهد شد. البته قهرمانان دور بعد جام حذفی و لیگ بیست و دوم را هم باید به این تیم‌ها اضافه کرد؟

چه بگویم! حتماً تمهیداتی تا آن زمان صورت خواهد گرفت.

وظیفه فدراسیون فوتبال ایران در این زمینه چیست؟

تا جایی که من از تصمیم سازی‌ها در کنفدراسیون آسیا خبر دارم حتماً در این باره از فدراسیون‌ها نظرخواهی شده است.

چطور؟

معمولاً در AFC از برخی فدراسیون‌های عضو که فعال تر از سایرین هستند، درباره هر موضوع اینچنینی نظرخواهی می‌شود. سپس نظرات جمع شده در یک کمیته به اسم کمیته تخصصی مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد تا برای تصویب به هیئت رئیسه برود. سپس آنها با تصویب موضوع مورد بحث آن را به فدراسیون‌های عضو اعلام می‌کنند. معمولا فدراسیون‌هایی مثل ژاپن، کره، قطر، امارات و... که از اعضای این کمیته هستند در این زمینه نظر می‌دهند.

ایران عضو است؟

الان نمی‌دانم ایران هم عضو است یا نه. چون فعلا فدراسیون ما تا حدی اوضاعش برهم ریخته شده.

شما راهکار یا پیشنهادی برای این موضوع ندارید؟

فعلاً راهکاری برای این موضوع به ذهنم نمی‌رسد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    کیسه تیم عتیقه ای هس بزور هم بهش جام بدن نمیتونه بره آسیا آبرو ریزی کنه پس خیلی هم بد نشده
  • فوتی بالی IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    با همه خنده هات و زیر سبیلی رد کردنها بازم از امثال تاج و بقیه بهتر بودی
  • darioush US ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    rahkar in hast ke in 5 nafar heiate reise ra hemegey ra biroun konid hamintour sarparaste federasioin ra va afrade jadide basavad ke donbale pooul nabashand faghat be fekre ayande iran bashand
  • ann IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    واقعا این مصاحبه بود که با آقای کفاشیان‌ انجام دادید؟ این چه جوابهایی بود که ایشون داده. دقیقا با جوابهاش به شعور مخاطب توهین کرده. واقعا از شما رسانه بعیده همچین مصاحبه ای رو بزارید رو سایتتون. !!!!
  • MAMALI IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    ایشون همون موقع که رئیس فدراسیون بود راهکاری برای مشکلات نداشت الان که دیگه جای خود داره ، خود کسی که مصاحبه میکرد با چ عقلی این سوال رو پرسید از ایشون ؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی