مهدی شیری
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مهدی شیری بازیکن پیشین پرسپولیس و فعلی فولاد می‌گوید: خدا را صد هزار مرتبه شکر می‌کنم که آقا جواد نکونام و فولاد خوزستان را سر راه من قرار داد. از هیچ‌کسی هم گلایه یا شکایتی ندارم اما در مکه هم همین حرف را در خانه خدا به خدا زدم.

مهدی یکتا؛ تیم فولاد خوزستان نماینده آبرومند و موفق فوتبال ایران در غیاب استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بود که با شایستگی به مرحله حذفی این رقابت‌ها صعود کرد. شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد یکی از بهترین‌های فولاد خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا  مهدی شیری باشد.

مدافعی که سال گذشته برزخ واقعی را در پرسپولیس تجربه کرده و درنهایت با نظر یحیی گل محمدی اخراج شد اما در فولاد خوزستان دوباره پوست انداخته و تولدی تازه را جشن گرفت.

حضور مهدی شیری در ترکیب تیم منتخب لیگ قهرمانان آسیا اتفاقی جالب توجه برای اهالی فوتبال بود که نشان از عزم این بازیکن خوش اخلاق برای بازگشت به روزهای اوج دارد.

با مهدی شیری در حالی هم کلام شدیم که پس از جدایی از پرسپولیس مدت‌ها سکوت اختیار کرده و این بار نیز بارها در طول گفتمان اصرار داشت این مصاحبه طوری تنظیم کنیم که حرمتی شکسته نشود یا دل هواداری نشکند چون برایش حرمت نان و نمک بسیار اهمیت دارد.

 قبل از هر چیز صعود مقتدرانه فولاد خوزستان را تبریک می‌گوییم؟

 سپاسگزارم، این موفقیت مبارک همه هواداران فولاد و مردم خونگرم و دوست داشتنی خوزستان باشد. زحمات کادرفنی، بچه‌ها و باشگاه جواب داد و از این بابت خدا را شاکریم.

 مهدی شیری بی تعارف تصور می‌کرد پس از ماجرای پرسپولیس در آسیا بدرخشد و به تیم منتخب راه پیدا کند؟

خدا را صد هزار مرتبه شکر می‌کنم که آقا جواد نکونام و فولاد خوزستان را سر راه من قرار داد. از هیچ‌کسی هم گلایه یا شکایتی ندارم اما در مکه هم همین حرف را در خانه خدا به خدا زدم.

درست است، به زیارت خانه خدا هم مشرف شدی؟

 بله، قربان خدا بروم که من را به فولاد و سپس خانه خودش کشاند تا دوباره از نو بسازد. صد هزار مرتبه هم شکرش را این مدت به جای آوردم.

 اسم جواد نکونام را آوردی. سرمربی موفق فولاد با تو چه کار کرد یا چه حرفی زد که کمک حال مهدی شیری شد؟

 یک جمله آقا جواد گفت که برای یک فوتبالیست بزرگ‌ترین سرمایه است. او به من گفت که قبولت دارم و برو فقط روی تمرین و بازی ات تمرکز کن. همین قبولت دارم برای من فوق العاده بود چون بزرگ‌ترین سرمایه یک بازیکن اعتماد و اعتقاد سرمربی است.

 از لحاظ فنی چه طور؟

 آقا جواد نیازی به تعریف و تمجید من ندارد. در لالیگا بازی کرده و اغراق نباشد زحمت‌کش‌ترین مربی ایران است که ۲۴ ساعتی فیلم می‌بیند، آنالیز می‌کند و شبانه روز برای موفقیت عرق می‌ریزد. نکات فنی زیادی هم به من گفت و وقتی کسی به شما می‌گوید قبولت دارم آدم حاضر است جانش را هم بدهد. انرژی مثبتی که آقای نکونام به من داد را هرگز فراموش نخواهم کرد.

مکه که بودم خدا را شکر کردم که جواد نکونام و فولاد را سر راهم قرار داد/ ۱۰۱ درصد به تیم ملی و جام جهانی فکر می‌کنم

 اما شاید خیلی‌ها فکرش را نمی‌کردند از زیر بار آن فشار وحشتناک اخراج از پرسپولیس خارج شوی؟

یک جمله را بگویم که اگر کسی فکر کند از پرسپولیس ناراحتم اشتباه می‌کند. ابدا این طور نیست و برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم اما من بازیکن فولاد خوزستان هستم. دوست هم ندارم وارد حاشیه شوم و از کسی هم گلایه ندارم اما تا خدا نخواهد برگی از درخت نمی‌افتد. عزت و ذلت هر انسانی دست آن بالایی است و من یکی بابت تک تک لحظات زندگی ورزشی و زندگی شخصی ام ممنون و مدیون لطف خدا هستم.

 ظاهرا بعضی بازی‌ها هم با مصدومیت بازی کردی؟

 مصدومیت نصفه و نیمه ای داشتم اما همان طور که گفتم برای آقا جواد هرکاری انجام دهیم کم است. این حرف من نیست و همه بچه‌های فولاد حاضرند هر کاری برای تیم آقای نکونام انجام دهند. این همدلی و تلاش دسته جمعی برای رسیدن به هدف مهم‌ترین عامل موفقیت فولاد خوزستان است.

 مهدی شیری مدت‌هاست به تیم ملی دعوت نمی‌شود. خودت با توجه به بازی‌های اخیر در فولاد خوزستان به تیم ملی و سفر به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فکر می‌کنی؟

باور کنید از ۱۰۰ درصد هم بیشتر و ۱۰۱ درصد فکر می‌کنم! هدف یک فوتبالیست پوشیدن پیراهن مقدس تیم ملی است و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. مطمئن هستم اگر در باشگاه خودم فولاد خوزستان خوب بازی کنم دوباره مورد توجه آقای اسکوچیچ قرار خواهم گرفت. اگر دعوت شوم مثل یک سرباز وظیفه برای تیم ملی می‌جنگم و اگر هم دعوت نشوم برای تیم کشورم در جام جهانی آرزوی موفقیت دارم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضایی IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    سلام درود به مهدی شیری ، بازیکن با اخلاق و بی ریا ،کاش همه مثل مهدی شیری بی حاشیه باشند و تو کلشان به خدا باشد با او دور از انصاف رفتار شد ولی توکل به خدا و خوش قلبی باعث شد در مسیر درست قرار بگیرد . در پناه حق
  • حامد IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    فولاد خوزستان همیشه نشان داده که علاوه بر بازیکن سازی،احیا کننده بازیکنان افت کرده در تیمهایشان بوده و هست،بازیکنانی همچون یحیی گل محمدی،غلامرضا رضایی،فروزان،گردان و رضاوند،فرشاد احمد زاده و شیری و خیلیای دیگه❤💛
  • علی IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    راحت باش به عضویت در تیم ملی فکر نکن...
  • سعید IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    دوتا جام‌از پرسپولیس گرفتی کاملا مشخصه کی بودی و هدفت چی بوده که الان از نکونام تعریف میکنی....جاسوس
  • عیسی آل کثیر IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    مهدی شیری عزیز ان شالله همیشه موفق باشی 😉😉😉❤❤❤❤❤
  • هوادار قدیمی فوتبال IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    آقای شیری باید در مکه دعا می کری همان بلایی که سر پرسپولیس آوردی سر فولاد نیاوری . آیا فقط پرسپولیس حق قهرمان شدن در آسیا را نداشت پرسپولیس همه جوره از شما حمایت کرد حتی زمانی که شانس صد در صد قهرمانی این تیم را در آسیا به باد دادی اما امیدوارم این بلا را سر فولاد نیاوری چون نکونام و مردم شریف خوزستان مثل پرسپولیس و گل محمدی به راحتی تو را نخواهند بخشید
  • ایمون زاید IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    فقط تو را به همان خدای مکه،اگر فولاد راهی فینال شد،شما در فینال بازی نکن،چون باعث قهرمان نشدن پرسپولیس جنابعلی بودید،

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی