نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
واکنش قاطع علی دایی به موضوع جانشینی‌اش به جای اسکوچیچ/ فوتبالی‌ها خیلی چیزها را می‌دانند/ حالا فقط یک هدف در زندگی‌ام دارم!
منبع: طرفداری
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

علی دایی نسبت به شایعات و پیشنهادات در خصوص جانشینی‌اش به جای اسکوچیچ واکنش نشان داد.

علی دایی در آخرین گفت و گوی خود از دغدغه های این روزهایش در زندگی شخصی و البته بحث حضورش در تیم ملی ایران سخن گفت.

شما به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران از نگاه کارشناسان پروژه برترین های قرن انتخاب شده اید و آقایان پرویز قلیچ خانی و علی پروین بعد از شما نفرات دوم و سوم شده اند.

 این لطف کارشناسان است. من خیلی کوچکتر از آقایانی هستم که نام بردید. خودم خیلی دوست داشتم بازی های این عزیزان را از نزدیک ببینم اما هیچ وقت قسمت نشد.

از قلیچ خانی هیچ فوتبالی ندیدید؟

نه ندیدم اما خیلی خاطرات خوب از پرویز خان تعریف کرده اند، هیچ وقت موفق به دیدن ایشان هم نشده ام اما به هر حال می دانم در تیم ملی فوتبال ایران بهترین بوده اند.

وقتی فوتبال را شروع کردید معیار یک فوتبالیست خوب از نگاه شما در خط حمله چه چیزی بود؟ چه کسی به نوعی الگوی فنی شما بود؟

  حمید خان علیدوستی، البته از کریم باوی عزیز هم چیزهای زیادی یاد گرفته ام. ناصر محمدخانی یک مهاجم فوق العاده و درجه اول بود اما من از کسانی اسم بردم که خصوصیات فیزیکی و موقعیت آنها در فوتبال به من شبیه بود.

در سال ۷۰ به تیم ملی دعوت شدید اما تا سال ۷۲ برای تیم ملی بازی نکردید. آن موقع حق خودتان نمی دانستید بازی کنید؟

 نمی توانم بگویم حق من بود یا خیر. شاید در آن مقطع نفرات دیگری از من بهتر بودند و یا به درد تاکتیک مربی تیم ملی در آن سالها نمی خوردم اما بعدها این افتخار نصیب من شد که برای تیم ملی فوتبال کشورم بازی کنم.

آن روزها که تازه ملی پوش شده بودید، باور داشتید روزی رکورددار گل در عرصه ملی شوید؟

 هیچ وقت به این چیزها در فوتبالم فکر نکردم.

حتی وقتی هم ۱۰۰ گله شدید به رکوردتان فکر نکردید؟

 نه برایم هیچ وقت رکورد مهم نبود. برای من همیشه نام ایران مهم بوده و اطمینان داشته باشید هنوز هم همین طور است.

حسرت چیزی را در فوتبال نخورده اید؟

 نه همیشه سعیم را کرده ام و برای رسیدن به اهدافم تلاش کرده ام تا حسرت نخورم. فوتبال زندگی من را عوض کرد، هر چند در زمینه تحصیلاتم هم تلاش بسیار کرده و در بهترین دانشگاه فنی ایران فارغ التحصیل شدم. بهتر است بگویم در همه زمینه ها برای موفقیت تلاش کرده ام.

در سالهای اخیر، به عنوان یک ورزشکار مردمی در مسائلی مثل کمک به دیگران و زمینه های اجتماعی مثل مشکلات مردم در زلزله و بلایای مختلف نام شما بارها و بارها مطرح شده است. این نگرش شما از کجا نشات گرفته است؟

 من از همان روزهای اول فوتبالم هم گفته ام که فوتبال یک بهانه کوچک بود تا کنار مردم کشورم باشم. اصلا غیر از این هم نیست و نمی تواند باشد. من هر چیز دارم از آن بالایی است، حتی لطف مردم به من هم به خاطر خدای مهربان است. از خدا خواسته ام مردم من را فقط به عنوان یک فوتبالیست دوست نداشته باشند.

و این احساس خاصی را در شما به وجود می آورد که مردم شما را حامی خود بدانند؟

 هدف اصلی زندگی کردن همین است. ما برای چه به دنیا آمده ایم؟ برای این که به هم محبت کنیم. به جز این من هدف دیگری در زندگی ندارم. باید دست همدیگر را بگیریم. چنین چیزهایی است که آدم را شاد نگه می دارد. ما به دنیا آمده ایم که کنار هم باشیم.

خیلی ها دوست دارند شما را در سمت هایی مثل رییس فدراسیون فوتبال و سایر نهادهای مدیریتی ببینند. اما ظاهرا خوتان به این مسائل فکر نمی کنید.

 کسانی که چنین چیزی را از من می خواهند به من لطف دارند اما متاسفانه سیستمی در ورزش مملکت ما وجود دارد که آدم ها را خراب می کند. هر چقدر هم با نیت پاک وارد این سیستم شوی، خراب می شوی. خدا را شکر در زندگی خودم از همه چیز راضی هستم و اصلا دوست ندارم سبک زندگی ام را با چنین چیزهایی خراب کنم.

اما مربیگری را همیشه دوست داشته اید.

 بله من عاشق کار فنی هستم هر چند کار فنی هم مشکلات خاص خودش را دارد.

پس کمی فنی حرف بزنیم. بعد از شما کدام مهاجمان برای فوتبال ملی ایران موفق عمل کرده اند؟ سبک کار کدام نفرات را بیشتر می پسندید؟

 در حال حاضر مهاجمان خوبی در فوتبالمان داریم اما مهدی طارمی و سردار آزمون فوق العاده هستند.

و سبک بازی کدام یک به شما نزدیک تر است؟

 فکر می کنم مهدی طارمی بیشتر به من شبیه باشد.

روزی که او را به پرسپولیس آوردید باور داشتید به چنین نقطه ای در فوتبال ما برسد؟

 خدا را شکر در خیلی چیزها اشتباه نکرده ام. افتخار می کنم بچه های من در پرسپولیس سالهای بعد موفق بودند. بچه هایی مثل امید عالیشاه، احمد نوراللهی، مهدی طارمی و...

از تیم ملی و اسکوچیچ برایمان بگویید.

 به ایشان تبریک می گویم. بدون هیچ دغدغه ای فوتبال ما با مربیگری ایشان به جام جهانی صعود کرد.

وقتی به جام جهانی صعود کردیم خیلی ها گفتند یک مربی مثل علی دایی در جام جهانی باید جای دراگان اسکوچیچ کار کند.

 لطفشان بوده و کسانی که فوتبالی هستند خیلی چیزها را می دانند اما من چیز خاصی نمی توانم بگویم. اگر پیشنهاد هم بدهند اصلا حرفه ای نیست در این شرایط جای کسی را در تیم ملی فوتبال کشورم بگیرم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    دایی اسطوره بزرگ پرسپولیس و افتخار ایران در دنیاست و نکته مهم حرفش در این مصاحبه این بود که «سیستمی در ورزش مملکت ما وجود دارد که آدم ها را خراب می کند. هر چقدر هم با نیت پاک وارد این سیستم شوی، خراب می شوی» واقعا باید این حرف رو قاب گرفت. بیخود نیست اینهمه برای پست گرفتن در فوتبال سر و دست میشکنند ولی دایی از پست در فدراسیون فراری هس چون دایی فطرت پاکی داره و نمیتونه وارد این سیستم آلوده بشه
  • علی محمدی IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    با سلام و احترام به مرد اول جبهه راستی که بنده بدون هیچ گونه تعصب و تملق عرض می کنم،افتخار ایرانی وبه موقع باعث غرور ما شده ای،در عرصه اجتماعی هم دستگیر تنگ دستانی که الگوی مدعیان دوستار علی علیه السلام شده ای سلامت باشی و سرافرازی را همیشه به ارمغان بیاوری .
  • عیسی ریسی از بلوچستان نیکشهر IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    سلام به خان دایی علی خان ساطان فوتبال جهان امیدوارم روز ریس فدراسیون فوتبال ایران عزیز بشوی بزدی ان شاالله چونکه فوتبال مال به امثال علی دایی های نیاز دارد درود بر شرف تو دایی
  • سواد IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    علي دايي خيلي درستت داريم و اميدواريم هميشه تو را در بهترين جايگاهها و موفقيتهاي ملي عامل موثر بدانيم
  • سید IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    زنده باد علی دایی بزرگ مرد ایران
  • ورزش IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    آفرین به شما. دایی همواره بزرگوار
  • دایی منفعت طلب IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    خخ جالبه خودش رو با آقا مهدی طارمی همیشه آقای گل مقایسه کرده؟! آقا مهدی طارمی همیشه آقای گل کجا و تو کجا؟! خیلی هنر کرده باشی تو اروپا شاید ده گل زده باشی تو ایران هم که پشت فرشاد آقای گل بودی حتی تو دربی هم نتونستی و یا بهتره بگیم نخواستی به تیم محبوبت کیسه حموم حکومتی گل بزنی؟! تو تیم ملی هم که نمیدونم به کجا ها وصل بودی که کسی جرأت نیمکت نشینی تو رو نداشت کار به جایی رسید که همه مهاجم های تیم ملی ازبس ذخیره نشستن سرخورده شدن و صداشون دراومد حتی وحید هاشمیان که بایرن مونیخ بازی میکرد شاکی شد و به سرمربی تیم ملی اعتراض کرد که اگه قراره همیشه نیمکت نشین باشه بهتره دعوت نشه و یه دوره ای تیم ملی به مشکل خورد بخاطر نبودن مهاجم همش بخاطر فیکس بازی کردن دایی منفعت طلب بود تا اینکه کیروش اومد و رقابت ایجاد کرد و مهاجم های خوبی پرورش پیدا کردن. چرا تا حالا جواب شایعات رو نداده بود؟! چرا حالا که فدراسیون قطعی گفت اسکوچیچ تا جام ملت ها با تیم ملی هستش اومده زبون باز کرده دایی منفعت طلب کیسه کش
    • P IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      خیلی بد در مورد دایی قضاوت کردی هم بازیکن بزرگیه هم در مدت حضورش چندین استعداد ناب بخصوص مهاجم رو به فوتبال معرفی کرده اتفاقا لازم بود دایی سرمربی تیم ملی در این مقطع زمانی باشه از اسکوچیچ خیلی بزرگتره و امیدوارم بعد از جام جهانی و برا جام ملت ها دایی سرمربی باشه الان انصاف نیست اسکوچیچ کنار گذاشته بشه بزرگان فوتبال ما مثل ناصر حجازی که هیچ وقت به حقش برا مربی گری تیم ملی نرسیدن نباید در مقابل چهره های فیک و بی هویت بین الملی تحقیر بشن حتی در مقابل چهره های بزرگ مثل کیروش هم روا نیست مگه موضع ناحق گرفته باشن و بر علیه تیم ملی الان دایی بیچاره کجا اومده موضع ناحق یا ادعایی مطرح کرده که تو ننگ منفعت طلبی بهش میزنی
    • آرمین IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      علی دایی با یه جمله کل تاریخ فوتبال رو بازگو کرد کسی که بخواد پاک هم بیاد کار کنه خراب میشه دیگه تا آخرش باید بری که چه فسادی هست تو بدنه ورزش فوتبال و......
  • پوریا احمدی بیرگانی IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    باریکلا آقای دایی، وقتی شما را میبینم و یا مصاحبه هایتان را می‌خوانم انصافا کیف میکنم و خداروشکر میکنم چنین اسطوره ای را ما داریم و واقعا در مورد اسکوچیچ و بحث تیم ملی کشورمان بدون نگاه خودبینانه بهترین حرف را زد که به نفع مان بود انشاءالله هر جا هستید سلامت و موفق باشید.
  • تاج IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    دمت گرم بهروان ، ولی سال ۹۷ آقای طالبی این نامردی رو برای والدین ویرا کردند متاسفانه ، دایی واقعا پهلوان مردم دار هستن و جا پای تختی گذاشتن دمت گرممممم
  • رضا IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    مربی داخلی ب هیچ عنوان نمیتونه در عرصه ملی حتی باشگاهی موفق باشه مگر جز مافیا باشه ... اونم در عرصه باشگاهی ... در عرصه ملی مگر امکانات رو تام در اختیار مربی داخلی بگذارند با بازی های دوستانه و آزادی کامل در انتخاب بازیکن و زمان های معین طبق درخواست او باشد برای همکاری وگرنه حماقت محض هستش مربی داخلی بخواد ورود کنه .. اونم با نفرات و کادر داخلی دیوانگی هستش ...
  • سیسبان IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    جناب آقای علی دائی دیگر شماتنها مال دنیای فوتبال نیستیدشما عزیزملت هستید بابزرگان کم نشین بیچارگان رایادکن ،الحمدالله این گونه هستی@@
  • سید عیسی موسوی IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    این حرفه ای نیست حمید درخشان را بگید با سرمیاد حححححح
  • بینام IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    ماشاءالله ماشاءالله .آقایی برازنده شماست علی آقا.زنده و برقرار باشید.
  • Rahi Ranjbar IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    سلام آقای علی دایی بهترین گزینه مربی ایرانی است باید به این هم فکر کنیم که در یک کشور عربی جام برگزار میشود. قطر با ایران به واسطه نزدیکی و شمار زیاد ایرانیان مقیم قطر باکشورمان فرقی ندارد. گزینه مربی وطنی بهترین گزینه میتواند باشد . مهم غرور ملی همه ایران است .
  • MAMALI IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    مثل همیشه مقتدر،مودب،متواضع و حرفه ای رفتار کرد سلطان علی آقای دایی. امیدوارم امثال علی آقای دایی در همه امور مملکت بر میز ریاست بشینن چون ایشون دغدغش مشکلات مردم هستش برعکس خیلی از مدیران رده بالای کشور
  • محمد IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    تو عشقی علی دایی عزیز ودوست داشتنی
  • Fashu Poshteh IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    علی دایی افتخار ایران و پرسپولیسی ها ،❤️🌹
  • کوروش IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    علی دایی بازیکن خوبی بودولی هرگزمربی خوبی نبوده ونخواهدبود.
  • فرزاد GB ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    دایی عشقی الگوی منی بخدا
  • هادي IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    با سلام من فقط ميخام بگم صفر و صد نباشيد كلا مردم ما اين وي‍‍ژگيه بد را دارند كه يا عاشق هستن يا متنفر بصورت منطقي نظر بدهيد اون دوستي كه با الفاظ بد نظرشو اعلام كرده بايد تجديد نظر كنه شما حق توهين نداريد فوقش بگيد من خوشم نمياد و گرنه هر كسي ميتونه بدترين حرفها بنويسه در اخر نظر من اينه كه اقاي دايي در حد خودشون ادم قابل قبولي هستند
  • ایران IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    خدایاماکی ازدست علی دایی وخبرای علی دایی راحت میشیم؟الکی بادش کردن ان شاءالله بزودی بترکه
  • حمید IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    درود بر اسطوره فوتبال ایران پهلوان علی دایی
  • بنده خدا IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    علی آقا واقعا آقایی خدا پدرت رابیامرزد
  • یاسر IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    آفرین به شهریارایران زمین ،یاشاسین علی دایی
  • سلیم IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    علی دایی سلطان قلبها ۷
  • علی IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    باسلام افتخارایران یاشاسن اذربایجان یاشاسن علی دایی
  • محسن شیدلون IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    آقای علی دایی یکی از بزرگان و اسطوره های تاریخ فوتبال ایران و در گلزنی یکی از رکوردارهای فوتبال جهان هستندی. ایشان چه از نظر فوتبالی و چه از نظر اخلاق و شخصیتی از بهترین ها هستند امیدوارم همیشه سالم و سلامت و موفق باشند .
  • احمد IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    همچین شخصیتی باغیرت برای مملکت مایه افتخاره
  • سعادت FR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    انصاف نیست که علی دایی را با مرحوم تختی مقایسه کنید . دایی با گل های زده به مالدیو مشهور شد ولی مرحوم تختی با جوانمردی و ایثار به ملت ایران مشهور شد . لطفا اطلاعات تکمیلی ازعلی دایی را از آقای مایلی کهن دریافت بفرمایید.
    • فوتبال ملی DE ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      شماکه جوانمردی تختی رو درک می کنید 'چرا اگه از صدو چندتا گل ملی علی دایی مثلا ۷ یا ۸ تاش به مالدیو باشه مایه خفتو خواریه ،مگه افتخار گلای ملی علی دایی به اسرائیل رسیده،این حجم از ناراحتی از شخصی که برای کشورخودمون افتخار آورده از کجا میاد،چرا مالدیو رو نقطه ضعف ومایه خجالت می دونین ،تا کسی میخواد حرصشوخالی کنه دست به دامن گل مالدیوپیشه،خود این عزیزان آیا خودشونو در بازی هفت سنگو وسطی یا با چنداز بچه محلاشون توی کوچه محک زدن،گل ملی چه یه دونه چه صدتا،چه به آلمانو برزیلو اسپانیا چه به مالدیو که بانگاه تحقیر بهش نگاه می کنین،با ارزشو قابل احترامه ،بهتره با خودمون روراست باشیم ،مشگل از گل به مالدیو نیست !!مالدیو بیچاره شده ابزار خالی کردن بغضو کینه،بنده خدا مایلی کهنم انسان خوبیه،خودشون با علی دایی خوبنو مشگلی دارن ،آقای مایلی کهنم مثل مالدیو !!همش بهانه است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی