نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
۰ |
۰
کنسول‌هایی با قدرت
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فراگیری استخراج ارزهای دیجیتال و تعطیلی کارخانه‌ها به دلیل قرنطینه‌های کووید 19 به کمبودهای جهانی تراشه‌ها منجر شده و به بزرگترین معضل چند سال اخیر دنیای تکنولوژی بدل شده است.

در این بین عرضه کنسول‌های نسل نهمی دقیقا در وسط این بحران، مشکلات را چندین برابر کرد. نباید از نوسانات قیمت ارز هم غافل شویم که متاسفانه دست بسیاری از هموطنان را از محصولات روز کوتاه کرده و محصولاتی نظیر PCهای گیمینگ، حالا به رویایی تقریبا دست نیافتنی برای گیمرهای ایرانی بدل شده است.

خوشبتانه باید ممنون باشیم که در سال 2000 مایکروسافت وارد بازار کنسول‌های بازی شد و علیرغم همه مشکلات، روز به روز در حال ارتقای جایگاه خود است. این شرکت برای مقابله با PS5 زیبا و قدرتمند سونی، دو کنسول با رنگ‌های متفاوت عرضه کرده: ایکس باکس سری ایکس که لقب قدرتمندترین کنسول تاریخ ویدیو گیم را به دوش می‌کشد و ایکس باکس اس که برخلاف ابعاد کوچکش، قدرت خارق‌العاده‌ای دارد.

کنسول‌هایی با قدرت

مایکروسافت برای نسل نهم سعی کرده که پاسخ‌گوی نیاز قشر وسیع‌تری از گیمرها باشد و حق انتخاب بیشتری به آن‌ها بدهد. کنسول اصلی آن‌ها، ایکس باکس سری ایکس، با ظاهر خاص و زیبای خود می‌تواند بازی‌های روز را با کیفیت 4k و نرخ فریمی 120 بر ثانیه اجرا کند که تا سال‌ها چنین کیفیتی حسرت کنسول گیمرها بوده و فقط دارندگان PCهای گران قیمت از آن بهره می‌بردند. برادر کوچک‌تر یعنی ایکس باکس اس هم می‌تواند با 60 FPS بازی‌ها را با وضوح 1080p و 1440p اجرا کند که در مقایسه با قیمت 299 دلاری آن، شگفت‌انگیز است.

برگ برنده سونی در طی این سال‌ها همیشه عرضه بازی‌هایی تک‌نفره با گرافیک ممتاز و داستان‌های جذاب بوده که باعث تمایل بیشتر گیمرها به این کنسول در نسل‌های مختلف شد. مایکروسافت اما ظاهرا عزم راسخی برای شکست رقیب ژاپنی دارد و با سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار توانسته تا صاحب برخی از بزرگ‌ترین عناوین تاریخ ویدیوگیم شود. خرید بتزدا و اکتیویژن-بیلیزارد اکنون مایکروسافت را خانه بسیاری از بازی‌های بزرگ کرده و از امسال قرار است تا انحصاری‌های بزرگ و باکیفیتی برای کنسول‌های مایکروسافت منتشر شود.

یکی از مهم‌ترین نکات این کنسول‌ها اما سرویس Xbox Game Pass است که می‌توان آن را مهم‌ترین اتفاق نسل هشتم کنسول‌ها نامید. همانطور که پیش‌تر هم عرض شد، نوسانات ارزی بر تمام کالاها تاثیر گذاشته و بازی‌های ویدویی هم از این قضیه مستثنی نیستند. Xbox Game Pass سرویسی با هدف ارائه بازی‌های فرست پارتی و ثرد پارتی است که قیمتی باورنکردنی دارد و مجموعه‌ای عظیم از بازی‌های قدیمی و جدید در اختیار شما می‌گذارد. به قدری تاثیر این سرویس بر صنعت گیم زیاد بوده که حتی سونی هم مجبور شده تا با تغییر سیاست، رقیبی برای Game Pass عرضه کند.

به همه قطعات فیزیکی و ویژگی‌های آن‌ها در جعبه ایکس باکس اشاره کردیم، به جز دسته! دسته ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس اس از نظر ظاهری شباهت‌های زیادی به نسخه پیشین خود دارد که پیروز مطلق رقابت با کنترلر رقیب بود. این کنترلر جدید از USB-C پشتیبانی می‌کند و علاوه بر D-Pad هشت‌جهته، بافت به مراتب بهتری دارد و می‌تواند با انتقال بهترین حس ممکن، از خستگی دستان شما جلوگیری کند.

فروشگاه نخل مارکت مفتخر است که ارائه‌دهنده بهترین خدمات گیمینگ در ایران است و با بهترین قیمت ممکن محصولات خود را در سرتاسر کشور ارائه می‌کند. در این فروشگاه شما می‌توانید ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس اس و دسته ایکس باکس سری ایکس موردنظر خود را از میان مدل‌ها و باندل‌های مختلف انتخاب کنید و با گارانتی اختصاصی، از امنیت خرید خود مطمئن باشید. در ضمن اگر کنسول نسل هشتمی دارید، می‌توانید کنسول خود را با نخل مارکت معامله کنید و با بهترین قیمت به نسل نهم کنسول‌ها وارد شوید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی