تاد بولی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تاد بولی مالک جدید باشگاه چلسی که چندین شرکت در آمریکا دارد و سهامدار باشگاه‌های مختلفی در لس‌آنجلس است، به صورت رسمی مالکیت باشگاه چلسی را در دست گرفت.

فروش رکوردشکنانه باشگاه لیگ برتری چلسی ارتباطی مستقیم با باشگاه لس‌آنجلس داجرز دارد.

بر اساس گزارش «وال استریت ژورنال» تاد بولی (Todd Boehly)، یکی از مالکان داجرز، برای خرید چلسی به مبلغ ۴٫۹۳ میلیارد دلار به توافق رسیده که گمان می‌رود بالاترین قیمت فروش برای یک تیم ورزشی باشد. باشگاه لندنی هم کمی بعد این خبر را تأیید کرد.

در ادامه هرچه در مورد تاد بولی مالک خبرساز باشگاه چلسی بخواهید آورده شده است.

چرا تاد بولی چلسی را خرید؟

چلسی از ماه مارس برای فروش گذاشته شده. این تصمیم زمانی اتخاذ شد که رومن آبراموویچ، مالک روسی باشگاه، به دلیل روابطش با ولادیمیر پوتین توسط دولت بریتانیا تحریم شد.

بولی به سرعت به عنوان یکی از خواستاران باشگاه ظاهر شد. چلسی با پنج قهرمانی در لیگ برتر و دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا یکی از محبوب‌ترین تیم‌های فوتبال در اروپا است.

تاد بولی (مالک جدید چلسی)

نقش بولی در تیم داجرز چیست؟

بولی یکی از اعضای کلیدی گروه مالکیتی بود که داجرز را در سال ۲۰۱۲ به قیمت ۲ میلیارد دلار از فرنک مک‌کورت خرید.

او اهل ویرجینیا است و به کالج ویلیام اند مری رفت و در آن زمان رئیس شرکت Guggenheim Partners، یک شرکت خدمات مالی مستقر در شیکاگو، بود. مارک والتر، مالک اصلی داجرز (که همچنین ظاهراً به پیشنهاد بولی برای مالیکت چلسی پیوست)، مدیر اجرایی شرکت بود. آن‌ها با هم پشتوانه مالی قابل توجهی را برای تشکیل یک گروه مالکیت که مجیک جانسون و چندین تاجر دیگر را نیز شامل می‌شد، فراهم کردند. والتر و بولی هر کدام ۱۰۰ میلیون دلار برای خرید تیم اختصاص دادند، در حالی که ۱٫۲۱۳ میلیارد دلار از شرکت‌های بیمه Guggenheim Partners تحت کنترل والتر تامین شد.

اگرچه مالکیت آن‌ها خالی از اختلاف نظر نبود، اما داجرز یکی از موفق‌ترین باشگاه‌های بیسبال از زمان فروشش در یک دهه اخیر بوده است.

تاد بولی و مالکیت باشگاه لس‌آنجلس داجرز

بولی چه پیوندهای دیگری با لس‌آنجلس دارد؟

بولی علاوه بر مالکیت داجرز، سهام مالکیتی در لیکرز و اسپارکس نیز دارد. خارج از ورزش، او در سال ۲۰۱۵ کمپانی Guggenheim Partners را ترک کرد و یک شرکت هلدینگ به نام Eldridge Industries را تأسیس کرد و اکنون رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آن است. او همچنین رئیس Security Benefit است که با داجرز شراکت تجاری دارد و MRC Entertainment، یک شرکت رسانه‌ای مستقر در بورلی هیلز که مالک بیلبورد، رولینگ استون، ورایتی، هالیوود ریپورتر و دیک کلارک پروداکشنز است، در کنار دیگر دارایی‌هایش. 

تاد بولی

اکتبر گذشته، بولی مدیر عامل موقت مطبوعات خارجی هالیوود Assn شد؛ سازمانی که جوایز گلدن گلوب را اهدا می‌کند. در آن زمان، سازمان درگیر بحث و جدل‌های ناشی از تحقیقات تایمز بود که نقص‌های اخلاقی و فقدان تنوع در سازمان را آشکار می‌کرد.

تاد بولی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی