نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
تاد بولی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تاد بولی مالک جدید و آمریکایی باشگاه چلسی هزینه نقل و انتقالات را کاهش خواهد داد اما او مذاکره‌کننده سرسختی است و مانند رومن آبراموویچ خواهان کسب جام است.

هواداران چلسی امیدوارند تاد بولی، مالک مشترک لس‌آنجلس داجرز، بتواند موفقیت برجسته خود در بیسبال را به قهرمانی در لیگ برتر هم بکشاند.

به خاطر سابقه ثابت‌شده بولی در داجرز در یک دهه گذشته، پیشنهاد ۴٫۲۵ میلیون پوندی‌اش برای خرید باشگاه چلسی در مناقصه برنده شد. اما وقتی مالک فعلی روسی (رومن آبراموویچ) کنترل باشگاه را به میلیاردر آمریکایی (بولی) واگذار کند، هواداران چلسی می‌توانند انتظار چه چیزهایی را داشته باشند؟ 

دارن روول، تحلیلگر کسب و کار ورزشی، معتقد است هواداران چلسی باید خود را آماده کنند تا انتظار هزینه‌های بسیار کمتری برای نقل و انتقالات را داشته باشند. روول گفت: «ببینید، همه از رومن پایین‌تر هستند. بولی به اندازه رومن میلیاردر نیست، بنابراین فکر می‌کنم اگر هواداران چلسی عادت کردند که هرکسی را می‌خواهند داشته باشند و پول برای‌شان مسئله مهمی نباشد، انتظار ندارم با بولی هم چنین اتفاقی بیافتد.»

بولی سابقه رکوردزنی دارد و مسلماً برای تیم‌هایش بیش از حد پرداخت کرده. اما آنقدر به ارزش محصول اعتقاد دارد که از منتقدانی که ادعا می‌کنند برای دارایی‌هایش بیش از حد پول پرداخت می‌کند، مخالفت می‌کند. از زمانی که او ۲۰ درصد از سهام تیم داجرز را به دست آورد، ارزش این تیم دو برابر شده است.

روول انتظار دارد که هزینه‌ها با مالکیت جدید کاهش یابد. روول گفت: «شما یک الیگارش روسی داشتید که می‌توانست هر چقدر که می‌خواهد خرج کند. آن‌ها ولی به این اندازه خرج نمی‌کنند.» دارایی خالص تاد بولی در حال حاضر ۳٫۶ میلیارد پوند ذکر شده، در حالی که دارایی آبراموویچ در سال ۲۰۲۲ به ۶٫۷ میلیارد پوند رسید. مالکیت آینده این تیم اکنون تحت دستور یک شرکت سهامی خاص است و نه یک مالک الیگارشی، بدون سرمایه‌گذار دیگر. روول ادامه می‌دهد: «فکر می‌کنم همه از نظر مالی از رومن پایین‌تر هستند. ارتقا از رومن آبراموویچ دشوار است.»

تاد بولی؛ چلسی - ولورهمپتون

باشگاه‌های چلسی و داجرز اکنون با بولی مرتبط هستند، هر دو تیم تقریباً رنگ‌های مشابهی دارند، و اکنون به نظر می‌رسد که هر دو سازمان به ناچار با هم مقایسه می‌شوند. در زمان بولی، داجرز به مدعیان همیشگی تبدیل شدند. کنسرسیوم بولی تقریباً ۱۰ سال پیش داجرز را تصاحب کرد و این تیم از آن زمان بازی‌های پلی‌آف را از دست نداده و یک سری مسابقات جهانی را به‌دست آورده است.

به گفته مدیر ارشد استیون لی، بولی در حال حاضر داجرز را اداره نمی‌کند و در حال حاضر کارمند Guggenheim Baseball Partners نیست؛ کنسرسیومی که در سال ۲۰۱۲ مالکیت تیم را بر عهده گرفت. به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین حرکت او مذاکره در مورد قراردادهای تلویزیونی رکورددار برای داجرز است که این تیم را قادر می‌سازد به دنبال هر کسی که می‌خواهد برود. قرارداد تلویزیون NBC Sports با لیگ برتر در ماه جاری منقضی می‌شود و گزارش شده که ESPN و CBS Sports به دنبال پیشنهادی برای حقوق تلویزیون ایالات متحده هستند، به این معنی که مهارت او ممکن است به سرعت مورد استفاده قرار بگیرد.

روول می‌گوید که هواداران چلسی با بولی صاحب یک مالک پر سر و صدا یا گستاخ مانند جری جونز یا مارک کوبان نمی‌شوند، اما انتظار می‌رود که این آمریکایی مسئولیت کارهای روزانه تیم را بر عهده بگیرد. روول گفت: «هواداران مردی را نمی‌خواهند که همه چیز را بداند، کسی که سنت‌های آن‌ها را درک نکند. باید به کارهایی که می‌خواهید انجام بدهید و اینکه چقدر جسور خواهید بود توجه کنید. از جهاتی خوب است زیرا تاد بولی مردی نیست که مردم را به اشتباه بیاندازد. او مردم خود و نگرش خود را به ارمغان می‌آورد و برخلاف دیگر مالکان به دنبال این نیست که مشهور شود بلکه می‌خواهد پیروز شود.»

روول می‌گوید اگرچه چلسی ممکن است تحت مالکیت جدید محدودیت‌های مالی را تجربه کند، اما بولی می‌تواند یک پیروزی برای تیم باشد. می‌گوید: «در مجموع آمدنش مفید است.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سیروس US ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    مهم نیست که این افراد پولدار نیستند! آنچه اهمیت دارد اینستکه این افراد کوچکترین درکی از این ورزش ندارند. درست است اینها دنبال پیروزی هستند، اما فوتبال حقیقی هیچ شباهتی به مثلا فوتبال آمریکائی ندارد. در ورزش فوتبال آمریکائی، استراتژی غالب پیروزی در کمترین زمان با خشونت حداکثری ست، اما در فوتبال حقیقی پیروزی در بهتر بودن در منطق، سیاست، علم، و هنر است! آنچه ما از این مالکین جدید در این مسابقه دیدیم چیزی نبود بجز عدم اطلاعات کافی از فرهنگ این ورزش! آنها چلسی را نابود خواهند کرد، ... فقط برای ارضای سیاستمدارن و البته استفاده از معافیتهای مالیاتی، بدلیل ضررهای احتمالی در آینده نزدیک!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی