نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
طوفان توییتری سرخ‌ها بی‌فایده است؟/ حکم پرونده گل‌گهر تنها در یک صورت می‌شکند!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

طی روزهای اخیر بازبینی پرونده گل گهر حواشی زیادی میان طرفدران دو تیم به دنبال داشته است.

انتشار فایل صوتی مکالمه مشاور حقوقی عزیزی ‌خادم و رئیس کمیته انضباطی درباره پرونده بازیکن گابنی، یکی از تخلفاتی بود که هیأت‌ رئیسه به شهاب عزیزی ‌خادم نسبت داد و در عزل موقت رئیس فدراسیون به آن استناد کرد.

همین موضوع هم بهانه‌ای شد که پرسپولیسی‌ها در صدد گرفتن مطالبه خود در این پرونده برآیند.

خواسته‌شان هم البته چندان دور از حق نبود، آنها مدعی بودند اگر تخلفی در این پرونده صورت گرفته، به آن رسیدگی شود و رأی پرونده برگردد.

در این شرایط اما طبیعی است که استقلالی‌ها هم از این حرکت شاکی باشند. پرونده‌ای که هیچ دخالتی در آن نداشته‌اند حالا مایه دردسرشان شده و مطرح شدن پس گرفتن امتیازی که بابت ۳-صفر اعلام شدن بازی با گل‌گهر به آنها اضافه شده بود، خواه ناخواه اوضاع را برای‌شان متشنج می‌کند.

همین موضوع درخواست اعاده دادرسی را درباره این پرونده مطرح کرده است که براساس آن این اختیار به رئیس یا سرپرست فدراسیون فوتبال داده می‌شود که از کمیته استیناف بخواهد، پرونده بازیکن گابنی را مجدداً بررسی کند.

مهدی دادرس، عضو کمیته استیناف درباره روند بررسی درخواست در گفت‌وگو با رسانه‌ها این‌طور توضیح داده است: «باشگاه گل‌گهر بعد از صدور رأی کمیته استیناف به دنبال درخواست دادرسی مجدد بود که این درخواست با شرایط ویژه‌ای قابل بررسی است.

در همین راستا پیش از سرپرستی ماجدی به دنبال ارسال این نامه بودند اما در نهایت در زمان حضور ایشان نامه را ارسال کردند.

سرپرست فدراسیون هم طبق قانون نمی‌تواند رأساً امکان اعاده دادرسی یا امکان نداشتن آن را بررسی و در خصوص آن تصمیم‌گیری کند چون این یک مسأله تخصصی و در حوزه صلاحیت رکن قضایی است. بر همین اساس آقای ماجدی هم طبق قانون باید درخواست را به کمیته مربوطه یعنی استیناف ارجاع می‌دادند که همین کار انجام شد.

اینکه امکان دادرسی مجدد پرونده وجود داشته باشد یا خیر در صلاحیت استیناف است و نه سرپرست، نه دبیرکل و نه هیچ فرد دیگری در این امر مداخله ندارند.»

همان‌طور که از صحبت‌های دادرس هم برمی‌آید، کمیته استیناف امکان دادرسی مجدد را بررسی می‌کند و با توجه به اینکه آیا مدرک تازه‌ای از سوی باشگاه گل‌گهر ارائه شده یا نه، درباره بررسی مجدد و صدور رأی تصمیم‌گیری خواهد کرد. 

چرا که کمیته استیناف یک بار دیگر هم پیش از این بنا به خواست باشگاه گل‌گهر، این پرونده را به طور جدی مورد بررسی قرار داد و ضمن بررسی تمامی مدارک ارائه شده، با مسئولان باشگاه‌های گل‌گهر و کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال صحبت کرده و تمامی موارد مطرح شده را مورد ارزیابی قرار داده است.

کمیته استیناف بعد از بررسی همه جوانب به این نتیجه رسیده بود که رأی کمیته انضباطی درباره پرونده بازیکن گابنی را تأیید کند و این طبیعی است که در صورت ارائه نشدن مدرک تازه و محکمی از سوی باشگاه گل‌گهر، رأی خودش را تغییر ندهد!

با این حساب حتی اگر استیناف بپذیرد که پرونده را مجدداً دادرسی کند، احتمال اینکه رأی پیشین خود را تغییر دهد، بسیار کم به نظر می‌رسد. بخصوص که این رأی تأثیری مستقیم بر قهرمانی خواهد داشت و تغییر آن بدون مدرک محکمه پسند، تبعات زیادی به دنبال خواهد داشت.

درست است که هواداران پرسپولیس طوفان توئیتری به راه انداخته‌اند و با بیش از ۲ هزار هشتگ درخواست تغییر حکم پرونده بازیکن گابنی را مطرح کرده‌اند اما استیناف هم تأکید کرده تحت تأثیر این فشارها قرار نخواهد گرفت.

به این ترتیب باید منتظر ماند و دید باشگاه گل گهر که مدعی شده مستندات جدید ارائه کرده است با این مدارک می‌تواند کمیته استیناف را قانع به شکستن رای کند یا نه.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ات IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    جطوری است مجوز بازیکن گابنی را خود فدراسیون تایید وصادر کرده است بعد چیزی که خود قدراسیون صادر کرده خودش هم مسعولیتش را هم باید بپدیردورلی را برکرداتد در عیراینصورت دادگاه عالی ورزش تعیین تکلیف میکنداگر قرلر باشد رای تعییرنکند مگر مسعولان اسکل هستند ویا مردم را اسکل فرص کرده اند که مجدد بررسی شود اگر قبول دارد رای را برکرداتد اکر قبول هم ندارند اجازه دهند دادگاه عالی،ورزش نطر بدهد
  • محمدی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    خیلی خوب است که قهرمانی در زمین مسابقه تعین شود نه درپشت میز آقایان گلگهر خلاف کرده خوب جریمه شود دیگر چرا بذل و بخشش به تیم‌های دیگر میکنید
    • حاج حسین IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      خخخخخ مگه تیم دولتی پیروزی مگه چندین سال با حمایت ۱۰۰ درصد سران مملکتدقهرمان بشه
    • سعید IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      آیین نامه مسابقات رو بخون، ماده ۶۱ تا متوجه بشی! آخه بجا این همه های و هووی دو خط ماده قانونی رو بخونید دعوا نکنید.
    • محمد IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      چون سپاهان را هم به نفع پرسپولیس 3 صفر کردند
  • ایرانی ام IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    دلیل اون فایل صوتی این بود که در داخل فدراسیون هم یه عده ای با گرفتن شیتیل در جعل مدارک با گل گهر دست داشتن و اگه این پرونده جلوتر میرفت تعداد کسانی که تو این قضییه محکوم می شدن بیشتر بود برای اینکه گند این قضییه در نیاد از بالا گفتن کشش ندین ولی محکومیت گل گهر تو جعل مدارک محرزه ولی از داخل فدراسیونم باهاشون همکاری سده ولی گندس در اومد و نتونستن جمعش کنن... گل گهری ها که خواستن بگن ما خیالمون راحته دو بازی با سپاهان و پیکانم بازیکن گابنی را با ی دادن و بیشتر ضرر کردن...کاری که لنگیا برای استفاده از وحید امیری انجام ندادن سر گند قضییه کارت پایان خدمتش....۴۵ روزه میگن مصدومه
  • منم IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    البته باید فکر مقام بالاتر از استیناف هم را بکنند که اگر باز هم حکم ناحق خود را تایید کنند و پرونده به کاس برود کاس دیگر صلاح و مصلحت سرش نمیشود و کل فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی را بابت این ناحقی مجازات خواهد کرد!چطور میشود فدراسیون یه کشور خود مدارک بازیکن خارجی یک تیم را تایید کند و بعداز مدتی خود ان تیم را جریمه کند !!!اگر واقعا تخلفی هم اتفاق افتاده مسئولش خود فدراسیون فوتبال است و باید خود را مجازات کند و بابت تخلفش هرگونه که خود میداند نسبت به تیمهایی که ادعای ضرر دارند جریمه بدهد نه که از گل گهر امتیاز کم کند و به کیسه امتیاز صدقه بدهد.
    • استقلال عروس آسیا IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      برادرمن خودت داری می گی اگربهcas بره آخه موضوع اینه که کی می خوادپرونده روبهcasببره خودباشگاه گل گهرازکیسه خوشحال تره فقط دارن بااین حرفاحواس فوتبال دوستا روپرت می کنن تادیگه کسی درموردپرونده شکایت فرشیدباقری سوال نکنه ودههاپرونده دیگه که یکی دیگش استفاده ازمدافع برزیری کیسه که آقایون اون روهم ماست مالی کردن چون باباهای کیسه که یکی دوتانیستن زیادن
  • میلاد آذری NL ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    آقای کاتبی و خواجویی شما ما هوادارای فوتبال رو مسخره کردید واقعا؟ تو مصاحبه با اخبار ورزشی تلویزیون میگید ما داریم مدارک رو آماده میکنیم و دست پر میایم بعد دیروز تو مصاحبه با صداوسیمای استان کرمان میگید هنوز مدارک ما تهیه نشده؟! واقعا فوتبال رو به بازی گرفتید؟ ما هوادارای ارتش سرخ با حرف شما زنده شدیم مگه نگفتید ما مدارکمون ردخور نداره و هیچ محکمه قضایی ای نمیتونه روش ایراد بزاره ؟ واقعا همه اینا دروغ بود ؟ اگه نبود پس دست بجنبون آقاجون هوادار پرسپولیس منتظره .در ضمن مسخره شما هم نیستیم
  • دوچرخه عابی IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    وقتی دستور صدور رای از طرف عابی باشه،سرپرست فدراسیون عابی باشه، و یه شاه کلید برای حل مشکلات از راه زیر میزی داشته باشی و عاجرلو عابی باشه خب معلومه رای همون رای قبلیه،ولی تو ای اف سی نه عاجرلو نه سرپرست معیشتی عابی ها نمیتونه کاری براشون بکنه،پرونده باید بره ای اف سی
  • لنگی نباشیید IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    واقعیت امسال سال جالبی شده ونشون میده تو این چند سال لنگ چطور جام گرفته .اما امسال با مدیریت خوب تاج تیر لنگیها به سنگ خورد کل تیم تاج رو نابود کردن حتی با همین مافیای رسانه ای نقطه قوت تاج که دفاعش بود رو بخیال خودشون نابود کردن کل تیم عوض شد بازهم الان صدر جدول هست البته هر سال این بلا سر تاج میاد .امسال دم فرهاد و سردار و کل تیم گرم مشخصه لنگیا نمیخان اولین سال بدون بابا مسعود و مامان آذری معلوم بشه چقدر اینها تاثیر داشتن و دارند قیافه با وجدان بخودشون میگیرند فقط تو داوری‌ها یکم نگاه کنید می‌فهمید شما چطور حق ضایع کردین یک نگاه به گل بازیکنتون به همین گل گهر بندازید فساد رو ببینید .کمک‌های غیر قانونی به لنگ ده میلیار .صندوق کار آفرینی.عرض ترجیهی...برای طلب استاد استاکس.بودیمیر .اوساگانا..هم که همیشه بوده وهست
  • ‌وای چقدر دشمن داری استقلال فقط خدا بدادت‌برسه IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    وای چقدر دشمن داری استقلال فقط خدا بدادت‌برسه حسودان دارن میپوکن
  • رضا IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    آقا زورتون را تو زمین بزنید شاید فرجی شود با این کارها را بجایی نمی برید مگر سال گذشته سپاهان حاضر نشد شما با اون 3 امتیاز معیشتی قهرمان نشدید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی