نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
چرا رئیس فدراسیون تغییر کرده اما منصوبان آن هنوز هستند؟/ گزینه اول سرپرستی فدراسیون فوتبال بودم/ نمی‌توانم به اکثریت فشار بیاورم
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: چرا رئیس فدراسیون تغییر کرده اما منصوبان آن هنوز هستند؟ به نظر من ۴ - ۵ نفر باید تغییر کنند.

احمدرضا براتی پس از نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: اصولی در مورد جلسه توضیح خواهد داد، اما من در مورد مسائلی که به کنایه یا مستقیم در مورد ما مطرح شد، صحبت می‌کنم که واقعیت نداشت. مثلا گفته می‌شد اعضای هیات رئیسه به دنبال این بودند که دبیرکل برکنار شود و شخص دیگری بیاید. مسئله اصلا به این کیفیتی که اطلاع رسانی شده، نبود. من مخصوصا این مطالب را می‌گویم که به گوش اعضای مجمع برسد.

وی ادامه داد: اعضای محترم مجمع شما به من رای دادید که حافظ منافع فوتبال باشم. این هیات رئیسه یک روزی به این نتیجه رسید که با یک عزیزی قطع همکاری کند. بخشی از آن دلایل برای قطع همکاری منتسب به اشخصاص بوده است که کماکان در فدراسیون حضور دارند و برای من علامت سوال است که چرا به یک نفر می‌گوییم می‌خواهیم با شما قطع همکاری کنیم، اما مسئول آن موارد افراد دیگر هستند و همچنان حضور دارند. به همین دلیل می‌گوییم تجربه نشان داده افراد در آن پست‌ها نمی‌توانند کارآیی خاصی داشته باشند و شاید در پست‌های دیگر خیلی مفید هم باشند. محترم و قابل احترام هستند.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا منظورتان از این افراد کامرانی‌فر است یا خیر، گفت: یک نفر نیست، بلکه حداقل ۵-۴ نفر هستند که خود من نظر دارم که به صورت خصوصی خدمت سرپرست فدراسیون عرض کردم. اصلا هم چنین چیزی نبوده که ما روی یک فرد فشار بیاوریم که برود و فرد دیگری بیاید. هیچ مستندی هم در این باره وجود ندارد. من به قول جریان رسانه‌ای در اقلیت هستم و چطور می‌توانم به اکثریت فشار بیاورم. این چه حرفی است. کجای دنیا این طور است که اگر ما بگوییم یک نفر کارایی ندارد این اسباب آسیب به فوتبال و اسباب تعلیق فوتبال است. به نظر من این مسائل عنوان می‌شود که مسائل دیگر پنهان بماند. کل حرف ما این است که اشخاص که مسئول اتفاقات گذشته بودند بخشی سر کار هستند. اگر با رئیس فدراسیون قطع همکاری کردید، به این دلیل که مشکلاتی وجود داشته، بنابراین افرادی که در همان مشکلات سهیم بودند همچنان سر کار هستند.

وی ادامه داد: خیلی از مسائلی که ما به عنوان عضو هیأت رئیسه باید در جریانش قرار بگیریم، بی‌خبر هستیم. مانند همین نامه ۱۳ آوریل که از فیفا و AFC با دو امضاء واصل شد. بدیهی است نامه به این مهمی که دو عضو AFC آن را امضاء کرده‌اند، به هیأت رئیسه هم اطلاع داده شود. این نامه ۲۳ فروردین به فدراسیون رسیده و ۵-۴ روز بعد پاسخ آن داده شده است. من به عنوان عضو هیأت رئیسه نه اصل نامه را دیده‌ام و نه پاسخ آن را، در حالی که فردا همین مجمع فدراسیون مرا خطاب قرار می‌دهد، به خاطر همین نامه. همین الان برخی اعضای مجمع بعضی سؤالات را از هیأت رئیسه کرده‌اند که من خود شخصا در جریان آنها قرار نداشتم. دوستان با اختیار مدیریتی خودشان تصمیم گرفتند و من هم اعتراض ندارم. چرا من باید به خاطر تصمیمی که در آن دخیل نبودم پاسخگو باشم و امروز چرا نباید اعتراض کنم. اعضای محترم مجمع الان من شما را در جریان می‌گذارم؛ بنده در مورد مسائل بی‌اطلاع بودم.

براتی در مورد رسمیت یافتن هیأت رئیسه گفت: طبق قانون این مسائل باید در هیأت رئیسه بحث و بررسی می‌شد. اگر به بن‌بست می‌رسیدیم آن وقت باید استعلام گرفته می‌شد. چرا من به عنوان یک عضو حقوقی هیأت رئیسه در جریان نامه‌ها و تنظیم نامه‌ها و استعلام‌ها باشم. این مسائل باعث شد فدراسیون در بلاتکلیفی قرار بگیرد. گلایه‌های من از جنس عدم رعایت اساسنامه است. گلایه‌های من از پاسخگویی به اعضای مجمع است که اشتباه یک نفر باید به اسم اعضای هیأت رئیسه نوشته شود.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: به جامعه فوتبال تاکید می‌کنم که هیچ فشاری وجود ندارد. مگر یک نفر که در اقلیت است می‌تواند فشاری وارد کند؟ اصلا من چه ابزاری برای فشار دارم. جایی گفته بودند که براتی دنبال سهم‌خواهی است، من چه سهم‌خواهی می‌کنم. اگر دنبال سهم‌خواهی بودم زمانی که گزینه اول سرپرستی فدراسیون بودم، قبول می‌کردم. بنده با مخالفت شدید خودم بود که سرپرست نشدم. این اعضای مجمع هستند که باید تصمیم بگیرند که دلسوزی من را می‌خواهند یا خیر. اگر مجمع نخواهد من که نمی‌توانم کاسه داغ‌تر از آش باشم. من هم می‌توانم تماشاچی باشم و هرچه که بقیه گفتند را قبول کنم. کل نگرانی من اجرای اساسنامه و امانت‌داری رأی اعضای مجمع است.

وی در مورد اینکه چرا سراجی در جلسات شرکت نمی‌کند، گفت: اطلاعی ندارم.

براتی در مورد اینکه سرانجام این اختلافات در هیأت رئیسه به کجا می‌انجامد گفت: چه اختلافاتی؟ در هر جمعی وقتی صحبتی می‌شود اختلافاتی وجود دارد، همه سلایق مختلفی دارند. این اتفاقا نشان‌دهنده این است که شما یک جمع پویایی دارید. این مسائل طبیعی است که اعضای هیأت رئیسه در مورد مسائل مختلف اختلاف سلیقه دارند. جنس نگرانی من رعایت قانون و اساسنامه است. نمی‌پذیرم مسائلی در فدراسیون اتفاق بیفتد که من بی‌اطلاع باشم.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه کامرانی فر گفته هیأت رئیسه به خاطر استعلامی که گرفته‌ام از من تشکر کرده‌اند گفت: من اطلاعی ندارم چون تشکر نکردم. من گفتم دبیر کل مسئول مکاتبات فدراسیون است، اما در جهت اجرای مصوبات هیأت رئیسه؛ یعنی اگر چیزی در هیأت رئیسه تصویب شد، دبیرکل می‌تواند برای اجرای آن مصوبه مکاتبه انجام دهد، اما اینکه ابتدا به ساکن بدون آنکه در هیأت رئیسه به شور و مشورت گذاشته شود، کارشناسان خبره در مورد آن اظهارنظر کنند برای فیفا توصیف می‌کنیم بدیهی است که فیفا هم بر اساس توصیف ما پاسخ می‌دهد. کامرانی‌فر حتما در حوزه خودش توانایی دارد و داور بین‌المللی است اما نقد ما به معنای نفی او نیست. ممکن است دوستان در مورد صحبت‌هایی که من می‌کنم هم نقد داشته باشند آن هم اشکالی ندارد، اما اینکه در رسانه مطرح شود که یک نفر دنبال سهم‌خواهی است، این پسندیده نیست. من اگر دنبال سهم بودم، همان بالاترین سهمی که دوستان می‌خواستند بدهند را قبول می‌کردم اما خودم امتناع کردم.

وی در پاسخ به این سؤال که به غیر از استعلام در مورد چه مسائل دیگری در جریان نبودید، گفت: مواردی که اهمیت داشت را به اطلاع شما رساندم. الان هم چون صحبت می‌کنم به خاطر روشن شدن برخی مسائل است. هیچ جا هم نبوده که صد درصد اقلیت اشتباه بگوید. گاهی ممکن است درست بگوید.

براتی در مورد اینکه کفاشیان گفته است عزل عزیزی خادم در هیأت رئیسه غیرقانونی بوده است، گفت: کفاشیان بزرگ‌تر ما همیشه قابل احترام است. او نظر تخصصی خودش را گفته است، اما هیأت رئیسه در یک دوره‌ای به این نتیجه رسیده که با یک فرد قطع همکاری کند و این مسأله هم مختص به اساسنامه ما نیست. این موضوع در اساسنامه استاندارد فیفا هم وجود دارد. اتفاقی هم که افتاد گزارش کاملش در اختیار فیفا و AFC قرار گرفت. ما برای همه نظرات اهالی فوتبال احترام قائلیم.

وی در مورد اینکه آیا بی‌اطلاعی خود را در جلسه هیأت رئیسه به گوش رئیس فدراسیون رساندید و اینکه چه پاسخی دریافت کردید، گفت: من مکررا این موضوع را مطرح کردم. پاسخ آن را هم باید از خود دوستان بگیرید. مسائلی هم که دوستان مطرح می‌کنند به رسم امانت پیش ما می‌ماند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی