نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
سرالکس فرگوسن (آخرین قهرمانی منچستریونایتد در لیگ برتر انگلیس)
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

منچستریونایتد سال ۲۰۱۳ برای آخرین مرتبه با سرالکس فرگوسن رنگ جام قهرمانی لیگ برتر انگلیس را دید و بعد از آن تصمیمات اشتباه بسیاری گرفته شد تا حسرت قهرمانی در لیگ برتر به دل هواداران شیاطین‌سرخ بماند.

۹ سال پیش در همین روزها بود که الکس فرگوسن با منچستریونایتد خداحافظی کرد و منصفانه است که بگوییم از آن زمان یونایتد روز خوش ندیده است.

منچستریونایتد با پایانی سخت در یک فصل دیگر روبه‌روست و کسب جام برایش تبدیل به خاطره‌ای دور شده است. اریک تن‌هاخ در تابستان امسال مجبور به زیر و زبر کردن تیم می‌شود و با بازسازی بزرگی روبه‌رو خواهد شد. از زمان جدایی سرالکس فرگوسن در ۹ سال پیش چنین روزی، باز هم تابستانی دیگر و ترکیب‌بندی جدید دیگری در انتظار تیم است.

انتظار می‌رود یونایتد بار دیگر در تابستان امسال روی مشکلات خود با خرج کردن پول سرپوش بگذارد و منتظر باشد تا بازیکنان زیادی از تیم اصلی جدا شوند. ترکیب شیاطین‌سرخ در بازی مقابل برایتون قطعاً تفاوت چشمگیری با ترکیب تیم در اولین بازی فصل آینده خواهد داشت.

با این حساب، نشریه «میرِر» نگاهی به شش اشتباه بزرگ یونایتد در دوران پس از الکس فرگوسن انداخته که با هم می‌خوانیم.

اخراج دیوید مویس

دیوید مویس با جانشینی فرگوسن بزرگترین سِمت مربیگری جهان را به ارث برد و بلافاصله هم موفق نشد. از آنجایی که نتوانست اهداف اصلی خود را در نقل و انتقالات امضا کند، با تیمی کهنسال در مسیر باقی ماند. او تنها ۱۰ ماه پس از به ارث بردن صندلی فرگوسن اخراج شد و هیچ راهی وجود ندارد که بگوییم آیا می‌توانست در ادامه موفق بشود یا خیر. اما اخراج زودهنگام او هرگز به او فرصتش را نداد تا راهش را پیدا کند و کارش را اثبات. و فقط نشانی از سیاست جدید «استخدام و اخراج» یونایتد بود.

نادیده گرفتن فان‌خال

لوئی فان‌خال به جای مویس وارد میدان شد و بلافاصله مورد تشویق قرار گرفت. این باور وجود داشت که یونایتد در نهایت بهترین جانشین برای فرگوسن را پیدا کرده است. اما همه چیز به سرعت از بد به سمت بدتر رفت و باعث شد فان‌خال باشگاه را متهم کند به اینکه منافع تجاری را بالاتر از نتایج قرار داده است. این نظر به سرعت به نظر غالب مردم و کارشناسان تبدیل شد و به سختی می‌توان منکر این شد که آن‌ها حق داشتند فریادهای ناامیدانه او را نادیده بگیرند.

اخراج مورینیو

یونایتد در ۹ سال پس از بازنشستگی فرگوسن، ۴ جام را بالای سر برد و یکی از آن‌ها جام خیریه مویس در اولین بازی رسمی او بود. هر سه جام دیگر در دومین فصل ژوزه مورینیو در باشگاه به‌دست آمد، و او جام خیریه، لیگ اروپا و جام اتحادیه را جمع‌آوری کرد. فصل سوم او اما به طرز وحشتناکی آغاز شد و مسئولان یونایتد با وجود اینکه یونایتد همچنان در لیگ قهرمانان و جام حذفی حضور داشت، به سرعت وارد عمل شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که بازیکنان و کادر فنی از مورینیو ناراضی هستند، اما حقیقت این است که از زمان جدایی او هنوز موفق به کسب جام نشدند.

ژوزه مورینیو (قهرمانی منچستریونایتد در لیگ اروپا)

انتخاب سولشائر به عنوان مربی دائمی

بلافاصله پس از اخراج مورینیو، مقامات یونایتد به دنبال این بودند که با بازگرداندن اوله‌گنار سولشائر به باشگاه، هواداران را به سمت خود برگردانند. همه چیز بلافاصله برای سرمربی موقت خوب پیش رفت و او بر پیروزی قهرمانانه خارج از خانه مقابل پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا نظارت داشت. اما یونایتد باز هم اشتباه کرد و با وجود اینکه او تجربه بسیار کمی در زمینه مربیگری داشت با او قرارداد بلندمدت امضا کرد. تلاش نکردن برای جذب مائوریسیو پوچتینو که چند ماه بعد توسط اسپرز اخراج شده بود، اشتباهی است که هنوز هم دارند بهایش را می‌پردازند.

پل پوگبا

پل پوگبا بدون شک یک فوتبالیست با استعداد و تواناست. متاسفانه برای یونایتد، از زمان انتقال رکوردشکنانه‌اش در سال ۲۰۱۶، تنها در چند موقعیت خودش را نشان داد. در عوض در بیشتر مواقع ناامیدکننده بود. هرچند تا حد زیادی می‌توان بازی در سیستم ضعیف را مقصر این ماجرا دانست. چند موقعیت خوب وجود داشت که یونایتد می‌توانست اشتباهش در جذب او را بپذیرد و با قیمت عالی او را بفروشد. اما در عوض پوگبا در تابستان امسال به رایگان خواهد رفت. و گزارش‌ها حاکی از آن است که شاید به تیم رقیب یعنی منچسترسیتی برود.

سیاست قرارداد وودوارد

اد وودوارد، معاون اجرایی سابق یونایتد، چند سالی بود که به دلیل اشتباهات مختلفش در نقل و انتقالات، نامحبوب‌ترین مرد منچستر بود. اما سیاست قراردادی او برای ارائه شرایط جدید به بازیکنانی که آینده‌ای برای افزایش ارزش خود نداشتند، یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های او بوده است. وودوارد شرایط جدیدی به فیل جونز، اریک بایی و نمانیا ماتیچ داده و احتمالاً تابستان امسال هر سه را بدون دریافت پول قابل توجهی از دست خواهد داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • عباسی IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    مورینیو رو باید تحت هر شرایطی نگه میداشتن درسته روزهای آخرش خیلی بد نتیجه می‌گرفت ولی مورینیو مربی هست که در بدترین شرایط هم یه جام میگیره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی