چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹
۰ |
۵
رکورد درآمدزایی پاری‌سن‌ژرمن شکست/ اثر جادویی لیونل مسی!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حضور لیونل مسی در پاری‌سن‌ژرمن تأثیر شگفت‌انگیزی در افزایش درآمد این باشگاه داشت.

شکی نیست که لیونل مسی هر جایی که می‌رود انقلابی ایجاد می‌کند. بهترین فوتبالیست جهان و برنده هفت توپ طلا، علاوه بر درخشش در زمین فوتبال، او اسپانسرهای زیادی را به تیمی که در آن بازی حضور دارد، جذب می‌کند.

ورود ستاره آرژانتینی به پاری‌سن‌ژرمن نیز درآمد حاصل از اسپانسرینگ این باشگاه را به شدت افزایش داد. به گزارش آژانس خبری «اِفه»، باشگاه پاریسی دست کم ۳۰۰ میلیون یورو در اولین فصل حضور فوق‌ستاره آرژانتینی (۲۰۲۲-۲۰۲۱) در پایتخت فرانسه کسب درآمد کرد، رقمی که توسط منابع بسیاری تأیید شده است.

اگرچه شاگردان مائوریسیو پوچتینو بار دیگر در رسیدن به هدف بزرگ خود یعنی قهرمانی در لیگ قهرمانان ناکام ماندند، اما وضعیت مالی آنها وضعیت بسیار متفاوتی را نشان می‌دهد. تخمین زده می‌شود که در پایان سال مالی این فصل، کل درآمد این باشگاه به ۷۰۰ میلیون یورو برسد، درآمدی نزدیک به آنچه معمولاً توسط غول‌های اروپایی مانند رئال‌مادرید و بارسلونا ایجاد می‌شود.

به لطف تأثیر و جذابیت مسی که در تابستان سال گذشته به عنوان بازیکن آزاد (پس از جدایی از بارسلونا) به پاریس رفت، پی‌اس‌جی درآمد خود از اسپانسرها و فروش محصولات مربوط به این فصل را ۱۳ درصد نسبت فصل قبل بهبود بخشیده است، با وجودی که هنوز فصل فوتبال فرانسه هم به پایان نرسیده است.

تخمین زده شده بین ۳۰۰ تا ۳۱۰ میلیون برای اسپانسرینگ نیز پیشرفت درآمد نسبت به ۲۹۵ میلیون یوروی فصل قبل را نشان می‌دهد. ستاره شماره ۳۰ پاری‌سن‌ژرمن توانسته است حداقل ده‌ها اسپانسر جدید را عملاً از رشته‌ها و از تخصص‌های مختلف جذب کند.

بر اساس منابع اقتصادی که آژانس مورد نظر به آنها مراجعه کرده است، فروش پیراهن‌های پی‌اس‌جی در این فصل از مرز یک میلیون پیراهن فراتر رفته است که ۶۰ درصد آنها شماره ۳۰ مسی را روی خود دارد. رکوردی که هم در فروش حضوری و هم فروش اینترنتی ثبت شد. همچنین درآمد در روزهای بازی به ۱۳۲ میلیون یورو رسیده در حالی که هنوز بازی آخر پاری‌سن‌ژرمن مقابل متز انجام نشده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی