خواسته عجیب از پرسپولیسی‌ها در جریان بازی با تراکتور/ پیروانی: به آنها گفتم تعویض و تاکتیک ما را هم شما انتخاب کنید!
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس نسبت به حوادث ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برای پرسپولیس و بعضی اظهارنظرهای صورت گرفته واکنش نشان داد.

افشین پیروانی در ارتباط با اتفاقاتی که در بازی روز پنج‌شنبه توسط هواداران تیم میزبان رقم زده شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه هیچ مقام مسئولی به خاطر آن مسائل از باشگاه پرسپولیس و از مردم عذرخواهی نکرد، من از بینندگان تلویزیونی و هواداران عذرخواهی می‌کنم که آن مسائل رقم خورد و شرایط و امنیت برای ادامه مسابقه فراهم نبود. این مسائل همیشه باعث تأسف است چون قرار است از فوتبال لذت ببریم.

وی ادامه داد: پرسپولیس همه جا هوادار دارد. ما حتی چند روز قبل برای میزبانی در شهر بی‌طرف، تبریز را در نظر داشتیم، چون در تبریز و آذربایجان طرفداران بسیاری داریم. انتخاب ما احساسی که نسبت به تبریز و مردم آن داریم را به خوبی نشان می‌دهد. امیدواریم آخرین باری باشد که چنین صحنه‌هایی دیده می‌شود.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس خاطر نشان کرد: با توجه به اظهارنظرهای عجیب، غیر کارشناسی و خلاف واقع که بعضی مسئولان شهری و استانی داشته‌اند به نظر باید نکاتی را از باب یادآوری و آموزش مطرح کنیم. قبل از بازی، جلسه هماهنگی مدیران انجام می‌شود و درباره همه مسائل مربوط به مسابقه تصمیم‌گیری و موارد مصوب صورتجلسه می‌شود. در جلسه قبل از این بازی نیز نمایندگان همه نهادهای دخیل در برگزاری مسابقه حضور داشتند و استثنائاً این بار ناظر داوری هم بود. آیا مصوبات این جلسه، دستورالعمل ستاد کرونا و مقررات سازمان لیگ در این مسابقه اجرا شد؟

وی گفت: در دوره کرونا گفتند در هر بازی ۶ نفر از تیم میزبان و ۴ نفر از تیم میهمان می‌توانند در ورزشگاه حضور یابند. بعد که واکسیناسیون انجام شد و کرونا فروکش کرد، ستاد کرونا گفت ورزشگاه‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت به روی تماشاگران باز شود. توجه کنید که ۳۰ درصد. ورزشگاه یادگار امام (ره) ۶۶ هزار نفری است و به این ترتیب فقط باید ۱۹ هزار و ۸۰۰ بلیت فروخته می‌شد و همین تعداد باید در ورزشگاه حضور پیدا می‌کردند. آیا این کار به درستی اجرا شد؟ آیا قانون، مصوبه ستاد کرونا، جلسه هماهنگی و سازمان لیگ فوتبال اجرا شد؟

پیروانی تصریح کرد: البته مساله ما این نیست. به عنوان پرطرفدارترین تیم ایران که همه جای ایران طرفدار داریم مشتاق حضور پرتعداد تماشاگران در ورزشگاه هستیم. فوتبال به تماشاگر زنده است ولی بحث ما عدم اجرای قانون است. دوم اینکه حالا این جمعیت آمده است چرا به درستی مدیریت نشد و امنیت از قبل شروع مسابقه تا لحظه لحظه انجام آن برقرار نبود؟ با این اوصاف چرا بعد از عدم اجرای قانون، می‌آیند اظهار نظر می‌کنند و تقصیر را به گردن این و آن می‌اندازند.

پیروانی گفت: راستی چه می‌شود که همین چند روز قبل در حساس‌ترین هفته لیگ، ما در سیرجان نمی‌توانستیم تماشاگر داشته باشیم ولی برای این بازی خارج از ظرفیت تماشاگر می‌آید؟ اینها را سازمان لیگ باید توضیح بدهد. سازمان لیگ مسئول فراهم آوردن شرایط یکسان و برابر برای همه تیم‌ها است. این مسؤولیت را به عنوان برگزار کننده قبول کرده است.

خواسته عجیب تراکتوری از پرسپولیس در جریان بازی/ پیروانی: به آنها گفتم تعویض و تاکتیک ما را هم شما انتخاب کنید!

وی‌گفت: ما همچنین می‌خواهیم ببینیم مسئول تأمین امنیت جانی بازیکنان و هرکس که در ورزشگاه بود، کدام مجموعه است. بازیکنان تراکتور که کنار بازیکنان ما قرار می‌گرفتند هم امنیت جانی نداشتند. همین حالا که دارم صحبت می‌کنم به شدت ناراحت هستم و تمرین دیروز تیم ما تحت تأثیر آن اتفاقات بود. بازیکنان می‌گفتند اگر یکی از آن سنگ‌ها سر کسی را می‌شکست و چشمی را کور می‌کرد تکلیف چه بود؟ فقط بحث بازیکنان ما نیست که بیش از همه در معرض خطر بودند. توپ‌جمع‌کن‌ها، عوامل برگزاری مسابقه، داوران، عکاسان، مأموران انتظامی و حتی خود تماشاگران در خطر بودند. حتی به مربی و کاپیتان خودشان که کنار مربی ما قرار می‌گرفتند تا به آن‌ها سنگ زده نشود رحم نمی‌کردند که البته جا دارد از همین جا از ساغلام و مهدی کیانی، سرمربی و کاپیتان تراکتور به خاطر رفتار جوانمردانه‌ای که داشتند تشکر کنم.

وی اضافه کرد: متأسفانه این روزها از بعضی مسؤولان شهری تبریز اظهارنظرهای عجیبی می‌شنویم که نشان می‌دهد نه تنها از مسائل فوتبالی بلکه از حوزه‌ای که مسئولیت آن را برعهده دارند، هیچ شناخت و آگاهی ندارند. این بازی را هم تریبونی برای اظهارنظر خود یافته‌اند در حالی که سواد لازم درباره موضوعی که درباره آن صحبت می‌کنند و کاری که انجام می‌دهند را ندارند. قبل از اظهار نظر ابتدا با توجه به مسؤولیتی که دارند یک بار بروند آن ورزشگاه را ببینند و مسؤولیت خود برای رفع مشکل را انجام بدهند. وظیفه خودشان را رها کرده‌اند و بعد درباره پرسپولیس اظهارنظر می‌کنند.

پیروانی گفت: به آن مسئول باید بگویم اگر بچه خودت در ورزشگاه بود و خدای ناکرده یکی از آن سنگ‌ها به او می‌خورد باز این طور صحبت و در انجام وظایف خودت قصور می‌کردی؟ چگونه است که با این همه کم کاری، کوتاهی، عدم انجام وظایف و اتفاقاتی که همه دیدند مدعی حق می‌شوند و پرسپولیس را محکوم می‌کنند؟ واقعاً چگونه روی‌تان می‌شود این‌طور صحبت کنید؟ این چه میزبانی بود که انجام شد؟ چگونه بعضی افراد به جای شرمنده بودن مدعی هستند. ساده‌ترین مساله این بود که بیش از ۱۹ هزار و ۸۰۰ نفر وارد ورزشگاه نشود. حالا که شدند. حداقل امنیت آن‌ها و دیگران برقرار شود. چرا امنیت و شرایط مسابقه فراهم نبود. وسط بازی آمده‌اند به ما می‌گویند، کرنرهای‌تان را امید عالیشاه نزند!! گفتم بفرمائید بین دو نیمه بیایید به تیم ما تاکتیک بدهید و تعویض‌ها را هم بگویید. بین دو نیمه که شد حتی نتوانستند شرایطی را فراهم کنند که سرمربی ما به رختکن بیاید. بعد بازی هم با اسکورت و کلاه خود نظامی نمی‌توانستند او را به تیم ملحق کنند. با این اوضاع و احوال حالا بعضی می‌آیند به همین راحتی دروغ می‌گویند.

پیروانی ادامه داد: هر کس می‌خواهد اظهار نظر کند باید جایگاه و مسئولیت خودش را ببیند. می‌خواهند همه چیز را سر پرسپولیس و یک نفر خراب کنند. پرسپولیس چگونه می‌توانست مقصر باشد وقتی فحاشی‌های رکیک از قبل مسابقه شروع شد و از همان زمان گرم کردن، سنگ‌پراکنی‌ها هم آغاز شد؟ مگر در یک مسابقه و دو مسابقه و در همین بازی یک بار و دو بار اتفاق افتاده است؟

او تصریح کرد: بعضی هم می‌گویند چرا فقط برای پرسپولیس این‌طور می‌شود و بعد نتیجه‌گیری هم می‌کنند؛ یک دلیلش قهرمانی‌های بسیار ما است. شما نصف این افتخارات را بیاورید ببینید چه قدر روی شما حساس می‌شوند. از طرفی در تبریز و آذربایجان طرفداران بسیاری داریم هرچند اکثر آن‌ها احساس امنیت نمی‌کنند به ورزشگاه بیایند. به نظر می‌رسد این مساله که آنجا هوادار زیادی داریم هم بسیاری را آزار می‌دهد.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت: موضوع دیگر این است که چه کسی گفت این مسائل فقط دربازی‌ها با پرسپولیس روی می‌دهد؟ در دیگر بازی‌ها هم بوده است. متأسفانه بعضی افراد، مسئولیت ضعف عملکرد خودشان را روی دیگران می‌ریزند. واقعاً امیدواریم که عقلانیت و منطق جای خود را در رفتار و گفتار باز کند. همچنین گفته‌اند داور و ناظر مسابقه حاضر بودند بازی را شروع کنند ولی پرسپولیس قبول نکرد. اینکه می‌گویم اشراف به کار خود و حرفی که می‌زنند ندارند، همین است.

پیروانی افزود: قانون می‌گوید اگر داور شرایط را برای ادامه مسابقه مناسب ببیند وارد زمین می‌شود. اصلاً و ابداً چنین اتفاقی نیفتاد. پس آن ادعا، اصلاً قابل پذیرش نیست ولی اگر غیر از این بود هم باید به شجاعت داور و ناظر آفرین گفت که در آن شرایط حاضر بودند در زمین حاضر شوند و البته مسؤولیت اتفاقات برای بازیکنان دو تیم، دیگر عوامل برگزاری، عکاسان و خود تماشاگران را برعهده بگیرد و پاسخگو باشد.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس افزود: خواسته من این است که فرافکنی‌ها و اظهارنظرهای خلاف واقع، دیگر ادامه پیدا نکند در غیر این‌صورت اگر نیاز شود، صحبت‌های دیگری هم هست که بخواهیم مطرح کنیم و این اصلاً برای آن‌ها خوب نیست. به هر حال در همین بازی اتفاقات زیادی روی داد و شعارهای و حرف‌های زیادی هم سر داده شد که قصد ورود به آن را نداریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • افشین هستم کارشناس فرش IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    دلیل اینکه لنگ به هر شهری میره اینطوری ازش استقبال میشه چون لنگ منفور ترین تیم ایرانه. چون پر از فساد و حق خوری و زدوبند بوده، چون برای قهرمانی های اسنپیش سر تمام تیم های ایران رو بریدن
    • لنگی سوز IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      جناب پیروانی چیکارکردین که تواصفهان تبریز خوزستان تهران... تیم های مقابلتون چشم دیدنتون رو ندارند اگه اونموقع که حامدلک یابیرانوند توهین کردن حدوجایگاه خودتون رو میدونستین وتنبیه میکردین یاکه توهین های عالیشاه رو تنبیه میکردین اینجور نمیشد همه بدشمافقط خوبی گرچه کارتماشاگران تراکتور خوب نبوده اما اینوبدون آقای پیروانی کارخودت وتیمت شده تهمت وتوهین به بقیه تیم ها حق خوری ها...آیاطرفداران لنگ باکیسه یخ زدن سرخسروحیدری اومدین عذرخواهی کردین همیشه طلب کارین فقط
    • کاج بی خاصیت IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      عزیز اینا از عقده گلات هست که برای امثال شما اصلا در حد آرزو هم نمیتونه باشه در ضمن خودت خوب میدونی فوتبال ایران هر چی داره از بزرگان پرسپولیس داره که تو آسیا و اروپا پرچم کشور ایران و بلند کردن و آوازه جهانی داره که شما اگر یکیش و داشتین ستاره که هیچ حتما ماه و خورشید به لوگوتون میزدید پس حد کوپن تون در همین حد که برای ی جام کلی شاد میشین اسطورتون ده تا گل ملی داره برا چهار تا بازی اسیایی ستاره میزنید و تهش و بگم به ما نمیخورید سه تا قهرمانی پشت سر هم بیارید تا فینال لیگ قهرمانان بتونید برید تازه میشین هم تراز سپاهان هر وقت وقتی یک بازیکن از استقلال رفت لیگ اروپا مثله دایی کریمی مهدویکیا و طارمی شد و فقط ی توپ‌طلای آسیا گرفت بیاین تا بشینیم کل کل کنیم
  • دنیا و صنعت نفت DE ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    بابا شما دیگه کی هستید ، عمر عاص هم پیش شما لنگی ها لنگ می اندازد اصلا خود شیطان هم در مقابل شما کم می آورد !!!! عجب جوی درست کردید با هوادارهایتان استادیوم را با شعار علیه خودتان آغاز کردید سنگ پرانی کردید و گناهش را گردن تراکتور انداختید با به این وسیله بازی نیمه کاره تمام شود و بازی را بنفع شما ۳ بر صفر اعلام کنند تا بلکه بدینوسیله از سوم شدن فرار کنید ، این است فوتبال شما ، اینگونه با وزیر ( بابا مسعود ) جامه‌ی اسنپی گرفتید ، وقاهت هم چیز خوبی است !!!! عوض اینکه پیروانی عنصر معلوم الحال پیروزی توپ را در میدان تراکتور بیندازد فوتبال بازی کنید . یاشاسین تراکتور
    • بدون اسطوره IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      ما هر چی باشیم برای دفاع از سعودی ها خود فروشی نمیکنیم و بریم به ای اف سی ایمیل بزنیم
    • m.a IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      آره بابا. تو راست میگی. اصلا خود پرسپولیسی ها بودن که از قبل شروع بازی فحش های ناموسی به بازیکناشون میدادن. اصلا من دیدم: خود پرسپولیسی ها بودن که با سنگ زدن توی سر یحیی گلمحمدی و آب دهان پرت کردن به سمتش. اصلا خود پرسپولیسی ها بودن که می خواستن از حرصشون که 5 ساله قهرمان شدن چشم بازیکناشون رو در بیارن و سرشون رو با سنگ له کنن. بابا، آخه شماها چقدر وقیح هستید. شماها چقدر بی صفت هستید. شماها چقدر ...... هستید. اگر، ارکان حکومتی و نهادهای قضایی و امنیتی، از همون سالی که شروع کردید توی این استادیوم یادگار پرچم های کشورهای دیگه رو وارد می کردید و شعارهای نژادپرستانه و جدایی طلبانه سر میدادید، جلوتون رو می گرفتن و میزدن توی دهنتون و با جریمه های خیلی سنگین می شوندن شماها رو سر جاتون، امروز شاهد این ننگ و سرافکندگی برای سازمان لیگ و فوتبال کشور نبودیم. تا جایی که سرمربی خود تراکتور بگه: Bu büyük bir Rezalat (این یک رسوایی بزرگ بود). پس بشینید سرجاتون و بزرگتر از دهنتون حرف نزنید. چون در غیر اینصورت خیلی از مسائل مربوط به تیمتون و طرفدارهاش از پشت پرده بیرون میفته.
  • Farid US ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    Kamelan dorost migoyad, shoarha ham maeloum hast, Turkye va Azerbayjan aya shoma in afrad ra irany midanid
  • کیسه کش حقیر IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    مطمعا باش نصف اون تماشاچیان طرفدار کیسه بودند میخواستن عقده های ده سالشونو خالی کنن بندازن گردن تراکتور مثل اون مدیر استقلالی تراکتور البته با اونم هماهنگ اون چون خیلی عقده ای
    • آبی دل IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      حقیقتا بیشتر میخوره طرفدارای لنگ این کارو کرده باشن تا لااقل امتیاز الکی بتونند بگیرند وگرنه تراکتوری که ما دیدیم مطمئنا میتونست لنگو بزنه. بجنگید تا سوم نشید
    • سیداسحق علوی IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      وقتی جام اسنپی میگرفتی فکرالانشم میکردی، طبق قانونی که واسه سپاهان اجرا شد شمام 3.0بازنده میشی
    • حسین021 IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      اخه بدردنخور استقلال مگه جام ندیده بود مثه شماها؟؟گلات فساد و جام های اسنپی؟؟؟ چیشد؟ قرار بودامسال بدون بابا قهرمان شید؟؟ شدین؟؟ بابا نبود؟ کمم سنگ ننداختین از سرباز گیری سیاوش و مرادمند تا التماس واسه گل گوهر،تراکتور بد بود، سپاهان بد بود؟ اهواز چی؟ مشهدم بد بود؟چرا انقد منفورید، اونم از کاپیتان بی شخصیتت ن، برید یکم رفتار وریا رو نگاه کنید یاد بگیرید کاپیتانی رو،تیمش قهرمان شده بعد 8 فصل داره از مردم و رنج هاشون میگه نه اینکه سنگ برداره مردم کشورش و هدف بگیره، لیاقت میخواد همین میشه که از بزرگترین اسطوره تون علی دایی تا پنجعلی و کریمی بجای عالیشاه از وریا حمایت میکنن،اگر من سنگ بزنم که مهم نیست چون من و امثال من عوام جامعه ایم ولی وقتی بازوبند لنگ و میبندی بفهم دارن نگات میکنن داری بجای میلیون میلیارد میگیری بی لیاقت که حرفه ایی باشی که خویشتن داری کنی که...
  • ۶۶۶۶۶۶ IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    خوب مثل مرد بجنگید تا بازی ۳ بر صفر نشه کیسه جون
  • علی IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    جایگاه امسال تراکتور توجدول هنر مسئولان تراکتور رو نشون میده.بهتره اونا به جای این فرافکنی ها به هوادارای تراکتور جواب بدن چرا تیم تراکتور که قبلا جزو تیمهای بالای هم بود الان حتی میانه جدول هم نیست...
  • شیشلولبند IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    پیروانی هم از نرفتن به آسیا رنج میبره هم از سوم شدن خیلی زیاد
  • تاریخ تمدن افتخار IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    قطاری که در حال حرکته همیشه سنگ میخوره نه اون که وایساده. زنده باد پرسپولیس.
  • محمد رضا IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    اینقدر تو این چن سال کارای تنفر آمیز داشتید و تیم خاص هستین که هر جا پا میزارید بوی گندش بلند میشه. اینا کار اجیر شده شماها هستن. اون بازی سپاهان زمان قلعه نوعی یادتون هست که طرفدارنما ها ی اجیر شده تون باعث تاخیر سپاهان شوند،، و حرکات دست شما آقای پیروانی. بازیکناتون از زمین خارج کردید و نتیجه را خارج اززمین رقم زدید. بااون وزیر سلطانی فر،،جهرمی.،،،عراقجی. ظریف،ووووووو همینای که سنگ اندازی داشتند اجیر شده شما بودن مردم تبریز خیلی با فرهنگ و متین هستن. دنبال فوتبال و نتیجه تو. زمین فوتبال باشید. اگه متکی به خودتون باشید چه بابا مسعود جهرمی ، باشن یا نباشن فرقی نداره
  • فرهنگ IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    اینکه می گه آقای پیروانی ، تیم پیروزی فعلا فقط در تهران طرفدار داره و جای دیگه طرفدار نداره چرا این تیم هر کجای ایران می ره همین مسله گریبان این تیم رو می گیره .چون تیمی هستش که بازیکنان آن همه بی شخصیت هستن وبا زدو بند همیشه می خواد کار خودش رو جلو ببره .
  • رضا IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    به‌خدا‌قصم‌میخورم‌این‌کارها‌که‌مسئولان‌ما‌برای‌این‌تیم‌تهرانی‌انجام‌می‌دهند باعث‌شده‌همه‌ایران‌از‌این‌تیم‌نفرت‌داشته‌باشند،ضمنا‌‌خبر‌گذاری‌محترم‌شهر خبر.تقاضا‌دارم‌از‌طرف‌من‌به.جناب‌.پیروانی‌.بگویند‌که‌‌تبریز‌هیچ‌طرافدار‌پیروزی‌وجود ندارد.حتی‌،یک‌،نفر،وشما‌دچار‌توهم.شده‌اید،گذشت‌،زمانی‌،که‌،تمام‌،رسانه‌دست‌تهرانی‌ها‌بود.و،فقط‌،این‌تیم‌های‌تهرانی‌را‌در‌نظرمردم‌بزرگ‌می‌کردند،تا از‌اینها‌طرفداری‌کنند.با‌صراحت‌،بگم‌اگر‌وضع‌به‌همین‌شکل‌باشد.ما‌هم‌،تا‌،آخر ایستاده‌ایم خدا.راشکرالان‌مردم‌بیشتر‌شهرها،طرف‌دار‌تیم‌شهر‌خودشان‌هستند.و،شما مثل‌کبک‌سر،مبارک‌خود‌را،داخل‌برف‌نگه‌داشتید،وهر‌،دم‌،از‌هوادری‌،چند‌میلیونی بین‌خود‌هستید،والا‌نظرسنجی‌.ای‌اف‌سی،همه‌چیر‌را‌درمورد،پرطرفدارترین تیم.آسیا‌مشخص،کرد،اون‌هم‌تیراختور‌کبیره،یاشاسین،تراختور،یاشاسین ایرانیم،آذربایجانیم،انا‌.دلیم
  • ایرانی IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    خدایی که تراکتوریها خیلی رو دارن. خدافوتبال رو بیامرزه
  • حمید IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    والا ما که ندیدیم توی استانهای صاحب فوتبال مثل خوزستان و کرمان و آذربایجان ' فارس و اصفهان و حتی خود تهران ' لنگیها طرفدار و هواخواه داشته باشن ' خودم خوزستانی هستم و عشق فوتبال ' اینجا از ۵ کیلومتری لنگی رو با تیر میزنن 😅
  • عادل دست كج IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    پیروانی: به آنها گفتم تعویض و تاکتیک ما و " نوع فرش!!!" را هم شما انتخاب کنید!
  • طرفدار IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    سلام این بی سواد باز هم در تیم فاقد اعتبار در اسیا هست بابا دوران بابا مسعود و مامان جهرمی تمام شد فکری به حال خودتان کنید
  • رسول عباس زاده IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    تراختور پرچم میاری طرفدار جهانی داره تازه جریمه تراکتور از جیبش نه از بودجه عمومی دولت
  • رسول عباس زاده IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    کدام شهر درست حسابی طرفدار دارید چند نفر بااتوبوس می بری . این شد طرفدار واقعا که .در بعضی کشور های همسایه بازی می کنید طرفدار بخاطر ایرانی بودنتان هست نه تیم پرسی
  • ایرانی IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    فعلا مهمترین مسئله مشکل اقتصادی و افزایش نرخ اجناس هست لطفا به عنوان یه متخصص فرش بفرمایید قیمت واقعی فرش چند باید باشه🫢😊

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی